Fedthale?

Min MC pige fra august 2011 har tilsyneladende fedthale, men vil lægge nogle billeder op for at høre jeres mening.

Det drejer sig om et fedtet område ca 5 cm fra haleroden og kun på oversiden. Pelsen er fedtet og stiv i det.

Hun har haft det i ca. 5 måneder, men først nu er det blevet mere tydeligt og som om det har bredt sig lidt længere nedad.

Hun er steriliseret i april.

Hvad synes I - er det fedthale? Jeg har klippet pelsen af omkring.

Udfra mit (ringe) kendskab til, synes jeg da det ser ud som noget i den dur.

Om Cæsar decideret har fedthale, eller “bare” fedter meget der, ved jeg ikke…
Jeg har haft ham i bad én gang, og det hjalp da gevaldigt.
Synes bare det er en stor omgang - så til hverdag smider jeg en gang uparfumeret talkum på, gnider det godt ind, og reder så grundigt i gennem.
Det plejer at holde nogle uger. :slight_smile:

Okay. Og hvad bruger du af sæbe, når du vasker ham? :slight_smile:
Får man talkum i Matas?

[QUOTE=Annika;859538]Okay. Og hvad bruger du af sæbe, når du vasker ham? :slight_smile:
Får man talkum i Matas?[/QUOTE]

Jeg brugte bare en shampoo fra KW
Og så må jeg tilstå, at jeg først gned den fedtede del
med en smule alm. opvaskemiddel. :tihi::ups:
Havde engang læst herinde at det var effektivt,
og ikke så skadeligt som man måske skulle tænke.
Og det fungerede da. :slight_smile:

Nu arbejder jeg på apotek, så min talkum er derfra
… men det kan sikkert også fåes i Matas. :slight_smile:

I øvrigt synes jeg dog at et bad er et lidt stort arbejde,
når det nu kun er halen der er grim, og han i øvrigt ikke
skal udstilles og være fin.
Så han har som sagt været i ét bad,
men ellers bruger jeg bare talkum.

Spørg Ann-Dorrit fra Mystery Coon: http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-front.htm

Hun har noget som har kureret Cæsar’s fedthale

[QUOTE=cæsar;859589]Spørg Ann-Dorrit fra Mystery Coon: http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-front.htm

Hun har noget som har kureret Cæsar’s fedthale[/QUOTE]

Hun har nemlig den mest geniale tørshampoo og den er hammer god til fedthaler. Den er ikke på hjemmesiden, men det er fra den nye italienske serie hun har fået hjem.

Spændende! Ved du om den er uparfumeret? :slight_smile:

Dets er ud til at det er parfumeret http://www.baldecchi.it/english/lineagattoeng.html Dry shampoo G.

jeg har det og det lugter ikke særligt parfumeret.

Enig og det er det tør shampoo alle alle dem jeg har prøvet som hurtigt absoberes af fedten. Flere andre der render katten rundt med grå hale i en dags tid.
Jeg bruger den også til en frisk op af en klatten fedtet pelsen i hverdagen, så vi undgår de mange bade.

Tusind tak for alle svarene, søde mennesker!! :slight_smile:

Bare for at være sikker… I mener også, at det ligner en fedthale??

Er der nogen, der ved hvad fedthale skyldes? (altså en længere og mere dybdegående forklaring end, at det skyldes hormoner)

Taktak. :slight_smile:

Det er nu heller ikke fordi hverken kattene eller jeg er allergiske, jeg prøver bare at undgå alt for mange dufte i hverdagen.

[QUOTE=Annika;859870]Tusind tak for alle svarene, søde mennesker!! :slight_smile:

Bare for at være sikker… I mener også, at det ligner en fedthale??

Er der nogen, der ved hvad fedthale skyldes? (altså en længere og mere dybdegående forklaring end, at det skyldes hormoner)[/QUOTE]

Jeg synes det ligner en fedthale, dog sidder den lidt langt nede ved haleroden. Men det er svært ud fra billeder.
Men forsøg i fremtiden ikke og klippepelsen væk for er det fedthale så irreterer du den bare endnu mere.

Der sidder en kirtel i halen, som de bruger når de markere rundt om. Det sidder der også på kinderne (som heldigivs ikke fedter ;-)) derfor katte gnider kinderne op af ting når de skal markere, og de kører halen rundt om ting, og folks ben mm.
Men det er mest fertile katte der har dem og de forsvinder for det meste når de bliver neutraliseret. Men der er enkelte som bliver ved at have dem, og her kan man fint give dem en gang pudder for at holde det nede.

ja det ligner Cæsar’s fedthale, den sad også ca 5 cm fra haleroden :slight_smile:

Cæsar har været kastrat i snart 5 år og jeg har sloges med hans fedthale i flere år indtil Ann-Dorrit fik ram på den. Mit bedst råd er at du kontakter hende, hun ved hvad der skal gøres :slight_smile:

[QUOTE=Quivive;860186]Jeg synes det ligner en fedthale, dog sidder den lidt langt nede ved haleroden. Men det er svært ud fra billeder.
Men forsøg i fremtiden ikke og klippepelsen væk for er det fedthale så irreterer du den bare endnu mere.

Der sidder en kirtel i halen, som de bruger når de markere rundt om. Det sidder der også på kinderne (som heldigivs ikke fedter ;-)) derfor katte gnider kinderne op af ting når de skal markere, og de kører halen rundt om ting, og folks ben mm.
Men det er mest fertile katte der har dem og de forsvinder for det meste når de bliver neutraliseret. Men der er enkelte som bliver ved at have dem, og her kan man fint give dem en gang pudder for at holde det nede.[/QUOTE]

Tusind tak for din fine forklaring :slight_smile:

Syntes dog næsten kun, at jeg læser, at det sker for hankatte… Ved man hvorfor? :slight_smile:

[QUOTE=cæsar;860202]ja det ligner Cæsar’s fedthale, den sad også ca 5 cm fra haleroden :slight_smile:

Cæsar har været kastrat i snart 5 år og jeg har sloges med hans fedthale i flere år indtil Ann-Dorrit fik ram på den. Mit bedst råd er at du kontakter hende, hun ved hvad der skal gøres :-)[/QUOTE]

Tak! :slight_smile: Ja, har kontaktet hende og skal have fat på hendes vidunder tørshampoo :slight_smile:

[QUOTE=Annika;863130]Tusind tak for din fine forklaring :slight_smile:

Syntes dog næsten kun, at jeg læser, at det sker for hankatte… Ved man hvorfor? :)[/QUOTE]

Jeg har en del hunkatte der også får det. De får dog mest i forbindelse med løbetider og sjældent lige så slemt som hankattene får det.
Tit kan man opleve at det kommer når man vasker dem, fordi man får gnedet for voldsomt i den kirtel på halen.

[QUOTE=Quivive;863179]Jeg har en del hunkatte der også får det. De får dog mest i forbindelse med løbetider og sjældent lige så slemt som hankattene får det.
Tit kan man opleve at det kommer når man vasker dem, fordi man får gnedet for voldsomt i den kirtel på halen.[/QUOTE]

Okay, jeg har så aldrig vasket min kat og den har haft det længe før den kom i løbetid første gang (og nu er den steriliseret)… Syntes bare, at det lyder underligt.

Det er også noget underligt noget. Men jeg er helt sikker på at Ann-Dorrit kan hjælpe dig, så fedthalen forhåbentlig forsvinder og bliver væk.