Fedtsugende papir?

Hvad bruger I af fedtsugende papir?
Og hvor køber I det?

Det er godt nok lidt ude af sæson, men når jeg husker, at min mor bagte/kogte klejner (bajutter - mindre, og rigtig lækre), så blev klejnerne lagt på noget brunt papir. Synes ikke rigtig, at jeg kan finde det i supermarkedet :?

Aviser… alt andet er for dyrt :wink: og egentlig også bøvlet at have liggende, når nu det kun er en eller to gange om året at jeg skal bruge den slags…

enig med Ann - aviser er langt det bedste - men en af dem der ikke smitter for meget af… politiken er vist meget god …

Tak for tippet, og undskyld, men det finder jeg lidt ulækkert.
Man må da kunne købe fedtsugende papir stadigvæk, det står jo nævnt i div. opskrifter :?

jamen så brug køkkenrulle :slight_smile: det er lige så godt og i hvert fald sugende

Det har jeg også gjort, men - og kald mig nu bare hys - det virker så kunstigt bleget og kemikalie-præpareret, at jeg kvier mig ved at bruge det til mad. Det er jo kun beregnet til at tørre snavs etc. op med :S
Risikerer man ikke, at der diffunderer noget kemi over i maden :?

[quote=MiSi;387421]Det har jeg også gjort, men - og kald mig nu bare hys - det virker så kunstigt bleget og kemikalie-præpareret, at jeg kvier mig ved at bruge det til mad. Det er jo kun beregnet til at tørre snavs etc. op med :S
Risikerer man ikke, at der diffunderer noget kemi over i maden :?[/quote]

nej :slight_smile: men hvis du vil være HELT økologisk - så kan du få ublegede genbrugs køkkenruller :slight_smile:

men du kan roligt bruge køkenrulle… og såmen også en helt frisk avis… det gør intet

Jeg kunne ikke drømme om at bruge andet end avis og så med køkkenrulle øverst.

Det er da alt for dyrt at købe papir kun til det - og også spild af resourcer når vi nu alligevel drukner i aviser.

• og avispapir suger rigtig godt :slight_smile:

Nu er jeg selv-udnævnt Helse-Else og jeg ville klart bruge køkkenrulle. Det smitter ikke af :slight_smile:

Mange hilsner Eva M:)