Feliway bivirkninger?

Har nogen herinde oplevet bivirkninger pga feliway spray? Jeg var ved dyrlæge med en af kattene i dag, han skulle have noget ny medicin, antibiotika. Det gik fint, men da jeg kom hjem og tog ham ud af transportkassen savlede han som en labrador! Jeg skyndte mig at ringe til klinikken for at høre om det var en bivirkning af medicinen. Det mente de ikke, men måske det kunne være stress. Jeg skulle holde øje med ham, men de regnede med det ville gå over igen
Efterfølgende slog det mig, at jeg havde sprayet feliway på det lille skilt som hang på transportkassen fra sidste dyrlægebesøg - så gad vide om det kan være det han har inhaleret?
Har I prøvet noget lignende?
Han har det heldigvis bedre nu, er kun lidt fornærmet stadigvæk :wink:

Det vildeste jeg har oplevet med Feliway, er at det ikke virker :wink:
Jeg er også sikker på det har været lidt stress over dyrlægebesøg og køretur :slight_smile:

3 Synes om

Hehe. Jeg håber du har ret :slight_smile:
Jeg har nemlig været så dum at sige ja til at give ham medicinen som injektion de næste fem dage og det fortryder jeg lidt nu :frowning:

Kan du ikke bare selv give ham det? Du kan vel godt give indsprøjtninger qva dit arbejde? :slight_smile:

1 Synes om

Hugo bliver mega hidsig, hvis han kommer i nærheden af Feliway wipes… Men vi har ikke ellers sådan oplevet reaktioner på dem.

1 Synes om

Jo og det var egentlig også meningen jeg selv skulle give det - men er bare nervøs for at han får en reaktion på det nu! Men selvfølgelig kan det være en kombination af køretur og stress - så er det jo mere skånsomt at han ikke skal på klinikken og have det gjort…

Hvis de er bange og stresser, så kan de godt savle… så måske er det mere stress over at have været hos dyrlægen end Feliway :thinking:

1 Synes om

Feliway er jo blandet med alkohol. Det kan være, at den har reageret på spritten?

1 Synes om

Jeg har hørt om katte der reagerer negativt på feliway, så her har jeg afprøvet hjemme for at se hvordan kattene ville reagerer.

Og den negative reaktion er godt nok blevet fortalt mig, men den var af den person der havde oplevet det selv

1 Synes om

:see_no_evil: Her bliver Tonto også mere hidsig af Feliway wipes ! Sjovt troede kun det var vores basse der blev sådan.

De andre katte reagere overhoved ikke på dem. Hverken positivt eller negativt.

1 Synes om

Hvornår har du sprayet skiltet? Hvis det var inden, I tog hjemmefra, og han først savlede på vej hjem, så vil alkoholen i hvert fald være fordampet. Har skiltet hængt, så han kunne bide i det? Hvis det smager grimt, kunne det godt få ham til at savle.

2 Synes om

Jeg har haft en kat, der savlede voldsomt hver gang vi var ude at køre. Det startede efter 5-10 minutters kørsel hver gang. Der var ikke Feliway eller andet involveret, så jeg vil tro det var køresyge/stress. Men det vil jo nok vise sig næste gang, I skal aftsted, hvis det er også er tilfældet hos dig :slight_smile:

3 Synes om

Det lyder til det er mest sandsynligt det var pga stress og måske køretur (omend den var meget kort :slight_smile:) det var sprayet på inden vi kørte, så alkohol burde være fordampet. Har bare aldrig oplevet en kat der savler før.

Jeg har nu givet ham indsprøjtning for en times tid siden og der er ikke nogen reaktion, andet end han er sur/ked fordi det gør ondt. Selvfølgelig er det også sådan noget kradsbørstigt stads, som åbenbart svier når han får det under huden :frowning:

Men det må han finde sig i, de næste 4 dage også… Jeg håber han tilgiver mig.

1 Synes om

Godbidder plejer at fremme tilgivelsen. :tihi:

3 Synes om