Feliway

Er der nogen af jer der ved hvor man kan købe feliway og hvad det koster?jeg har fundet det på nettet til 321.25 for 48ml af den til stikkontakten, men hvis det kan gøres bare en smule billigere så ville jeg være lykkelig…
Desuden står der at det er til nervøse katte, men mine katte er ikke nervøse, det er jo bare den lille der har et problem med hvor hun må lave henne…

Der findes to slags katteejere…de der tror på Feliways velsignelser…og så dem der ikke gør…jeg gør ikke ;-)))))

Og jeg tror derfor slet ikke på, at det skulle have nogen som helst virkning på en urenlig kat.

Du har en urenlig kat, hvad har du gjort for at finde ud af årsagen, for der kan være masser af årsager til det…

[quote=Ronja;84106]Er der nogen af jer der ved hvor man kan købe feliway og hvad det koster?jeg har fundet det på nettet til 321.25 for 48ml af den til stikkontakten, men hvis det kan gøres bare en smule billigere så ville jeg være lykkelig…
Desuden står der at det er til nervøse katte, men mine katte er ikke nervøse, det er jo bare den lille der har et problem med hvor hun må lave henne…[/quote]

Ja nogen har brugt det med held og andre ikke,så om det er vidundermidlet lige til dit problem vides ikke.Men der kan være andre ting i vejen,

1 katten kan være syg (søg dyrlæge)
2 det kan være du bruger noget grus der ikke passer katten(skift til etandet mærke)
3 bakken står måske det forkerte sted /prøv at flytte den, og sørg for den er tømt)
4 hvis den sætter sig eller gør tegn til det snup den og sæt den i bakken
gør det gerne også selv om den ikke skal ,så den ved hvor bakken er.

Det er de råd jeg lige umiddelbart vil anbefale at prøve ,først inden du køber feliway da jeg ikke tror det hjælper på dit problem.

jeg hører så til dem der har brugt det med succes

du kan få det hos de fleste dyrlæger - men om det kan gøres billigere ved jeg faktisk ikke…

det kan fåes også som spray - det ville jeg nok vælge at supplere med hvis din kat har foretrukne steder den er urenlig…

men bortset fra det er Gerners råd meget relevante - ISÆR hvis feliwayen ikke virker umiddelbart for så ER der noget galt

[quote=Gerner;84216]Ja nogen har brugt det med held og andre ikke,så om det er vidundermidlet lige til dit problem vides ikke.Men der kan være andre ting i vejen,

1 katten kan være syg (søg dyrlæge)
2 det kan være du bruger noget grus der ikke passer katten(skift til etandet mærke)
3 bakken står måske det forkerte sted /prøv at flytte den, og sørg for den er tømt)
4 hvis den sætter sig eller gør tegn til det snup den og sæt den i bakken
gør det gerne også selv om den ikke skal ,så den ved hvor bakken er.

Det er de råd jeg lige umiddelbart vil anbefale at prøve ,først inden du køber feliway da jeg ikke tror det hjælper på dit problem.[/quote]

Jeg har prøvet div andre ting, derfor jeg vil forsøge mig med feliway, jeg HAR forsøgt at skifte grus, dyrelægetjek, flyttet bakken, sat flere bakker og tilmed købt NYE bakker (ikke at de andre ikke var nye, men de var en anden slags) og den med at sætte hende ud i bakkerne hver gang hun sætter sig andre steder er noget jeg gør hver gang jeg ser hende være på vej til at lave ulykker, jeg har tilmed brugt de “rigtige” rengøringsmidler OG smurt gulvet ind i både eddike og citron uden effekt…så som du nok kan forstå er jeg ved at være en smuuuuuuuuuule træt af alle de ulykker…

Ja, er hun stresset omkring bakken og det at besøge den kunne den jo evt. godt hjælpe.

Jeg har kun prøvet sprayen, men den synes jeg hjalp fint i situationen med en stresset kat

[QUOTE=Felis;84111]Der findes to slags katteejere…de der tror på Feliways velsignelser…og så dem der ikke gør…jeg gør ikke ;-)))))

Og jeg tror derfor slet ikke på, at det skulle have nogen som helst virkning på en urenlig kat.

Du har en urenlig kat, hvad har du gjort for at finde ud af årsagen, for der kan være masser af årsager til det…[/QUOTE]

Feliway kan virke på nogle dyr - men ikke på alle. Enig med Felis i, at du skal finde årsagen… Start med dyrlægebesøg. Ni ud af ti tilfælde skyldes sygdom

MVH Helle

Du har været hos dyrlæge kan jeg se. Undskyld:-)

Du må gerne sende mig en mail på [email protected] hvis jeg skal forsøge at finde en fra min klasse som kan hjælpe dig med at lokalisere årsagen. Alternativt kan jeg måske hjælpe.

Jeg forstår godt din frustration…

Beskiv katten kort, dig og hvordan problemet viser sig samt hvornår det startede - var der en særlig ting som skete samtidig? Tisser katten i en sø eller strint osv

Send ikke herinde som PB, men på min mail, da jeg er her som privatperson.

MVH Helle

Hvor meget plads har hun nu?
Ved jeg tidligere har givet dig det råd, at begrænse hendes plads - har du prøvet det?

Umiddelbart tror jeg ikke Feliway vil hjælpe på dit problem, men det er da forsøget værd.

Jeg har brugt Feliway spray til en strintende hunkat, med stor effekt.
Den i stikkontakten har jeg aldrig kunne se nogen effekt ved - men har vist også kun prøvet den en enkelt gang.

Hun har kun køkkenet og toilettet hele natten og dagen, dog har jeg nogle timer hver dag hvor de alle render rundt og leger både i stuen og udenfor…dog er alle forment adgang til soveværelset (men 3 af de store har fundet ud af at hoppe ind gennem mit vindue der står på klem derinde, så det hjælper lige fedt)

[quote=Felis;84111]Der findes to slags katteejere…de der tror på Feliways velsignelser…og så dem der ikke gør…jeg gør ikke ;-)))))

Og jeg tror derfor slet ikke på, at det skulle have nogen som helst virkning på en urenlig kat.

Du har en urenlig kat, hvad har du gjort for at finde ud af årsagen, for der kan være masser af årsager til det…[/quote]

Jeg tror Feliway er en moderne udgave af “Kejserens nye klæder” -LOL
Det er da en genial forretningside - “jeg siger jeg opfinder noget mennesker ikke kan lugte, men det kan katte og så sælger jeg det til en voldsom høj pris” -thumbs

Ej spøg til side. Vi har lige nu Feliway i stikkontakten = ingen effekt som jeg regnede med
Vi har prøvet bruge det man kan sprøjte med - som så skal sprøjtes der hvor katten har tisset = havde heller ingen effekt.
Når nu jeg har 5 testkatte og ingen har reageret…ja så må jeg sige at jeg er begyndt at blive en meget stor tvivler.
Jeg har i hvert fald købt mit sidste Feliwayprodukt. Men når jeg hører om folk der har problemer hvor Feliway burde hjælpe, gør jeg dem opmærksom på produktet, men plejer at sige at det ikke har virket herhjemme…så kan folk selv vælge om de vil prøve det.
Nå, med henyn til prisen så fandt jeg det billigere på Ebay.de

kanon, jeg fik bare at vide af dyrehospitalet at det virkede AAAAAAALTIIIIIIIIID og jeg derfor burde prøve det…men blev så igen igen igen i tvivl da jeg læste om produktet på nettet for der stod at det kun er til stressede katte…

Jeg har jo ikke set din kat, så jeg kan ikke vurdere hvordan den opfører sig. Men du kan prøve at læse omkring Zylkene www.zylkene.dk
Det er et nyt produkt på markedet, som mine dyrlæger har været med til at teste. Måske det er noget for din kat?

Ronja, som jeg læser problemet med din killing, er det den grundlæggende bakketræning, der har haltet fra starten. Det kan være et stort problem at løse - og har killingen samtidig været taget fra tidligt fra moren eller lign., er det desværre min erfaring, at det somme tider er helt umuligt.
Jeg tror derfor hverken Zylkene eller Feliway vil hjælpe :frowning:
Jeg ville nok kontakte en dyreklinik, hvor der er personale, der samtidig er adfærdsuddannet - boede du i Kbh. ville jeg anbefale Skovlunde. Jeg ved, at de der går ind og laver en analyse på katten, med spørgeskema ejeren skal besvare mm, hvorefter katten bliver grundigt undersøgt - og først derefter tager man så stilling til om det er noget adfærdsregulering eller medicinering, der skal forsøges.

ok…ja hun var jo kun 2 uger ca da jeg fandt hende…må jo prøve at søge på om der er sådan noget hernede…

[quote=Vivi_Fletcher;84607]Ronja, som jeg læser problemet med din killing, er det den grundlæggende bakketræning, der har haltet fra starten. Det kan være et stort problem at løse - og har killingen samtidig været taget fra tidligt fra moren eller lign., er det desværre min erfaring, at det somme tider er helt umuligt.
Jeg tror derfor hverken Zylkene eller Feliway vil hjælpe :frowning:
Jeg ville nok kontakte en dyreklinik, hvor der er personale, der samtidig er adfærdsuddannet - boede du i Kbh. ville jeg anbefale Skovlunde. Jeg ved, at de der går ind og laver en analyse på katten, med spørgeskema ejeren skal besvare mm, hvorefter katten bliver grundigt undersøgt - og først derefter tager man så stilling til om det er noget adfærdsregulering eller medicinering, der skal forsøges.[/quote]

Nu bor Ronja jo i Svendborg…så hvis jeg var hende så fik jeg en tid hos Højby dyreklinik, hvor de har Maiken Lysholm Steen tilknyttet som adfærdsterapeut og desuden har dyrlæge Kirsten Brock ansat som kan lave mirakler med naturmedicin.
Tror desuden du har helt ret i det med både Zylkene og Feliway…ville blot nævne Zylkene, så Ronja i det mindste var klar over at det findes

Jeg kan også sætte dig i kontakt med Maiken, Ronja. Hun er rigtig dygtig og sød

Vil lige pointere, det behøver ikke at há noget at gøre med, at hun ikke vær aldre, da du fandt hende…

Mine 2 yngste, var henholdsvis 5-6 dage gammel, og 3 uger… Den første af dem, Lillebror, da han begyndte at gå rundt og opdage verdenen, var noget af det første han gjorde, at gå på bakken og tisse en stor sø… Der var han knapt 3 uger gammel. Begge de to drenge har været renlige altid, jeg ahr ikke engang måtte vise dem bakken, de fandt den selv… Den mindste gik hen og snusede i bakken, en time efter jeg fik ham hjem, og tissede der…

Så der MÅ være noget andet… Lige pt, vil jeg sige stress, netop pga bakken… Hun føler stress over den, og derfor ikke vil i den… Ligesom om, der er for meget obs på den, selvom jeg udemærket godt kan forstå der er det…

Jeg tror bare måske det skal gå gennem Højby da hun selv skriver

[SIZE=2][SIZE=3]Søger du hjælp til adfærdsbehandling af din hest så kontakt mig på min e-mail: [email protected]
Al adfærdsbehandling af hunde og katte afvikles gennem Højby Dyreklinik, som kan kontaktes på telefon 65958003.
[/SIZE][/SIZE]

http://www.animal-farm.org/TextPage.asp?MenuItemID=49&SubMenuItemID=111

Men jeg ved det selvfølgelig ikke :slight_smile:

øøøh har altså ingen ide om hvorfor den der sure smiley er midt i teksten???

Haha Hanne indrøm bare at du satte dem ind fordi du er sur på Maiken :-)))

Ja - det var bare et tilbud - jeg kender hende personligt - men gå bare den vej så:-)

MVH