Rigtig mange af os der har kat vælger at holde ferie hjemme, for hvad gør vi med lille mis imens.
Tænkte, ville du tage på ferie hvis du kunne tage katten med?
Rigtig mange af os der har kat vælger at holde ferie hjemme, for hvad gør vi med lille mis imens.
Tænkte, ville du tage på ferie hvis du kunne tage katten med?
Nej, jeg ville ikke tage mine katte med på ferie. Langt de fleste katte har det bedst i deres vante omgivelser, og derfor vil jeg ikke stresse dem ved at hive dem med et fremmed sted hen for min fornøjelses skyld.
Kun hvis katten var vant til at lade sig transportere - og åbenbart glad for det. Nogle er, men begge vores hader det. :S
Men jeg har haft en kollega, der tog sin kat med på samme campingplads gang på gang og trygt kunne lade den gå rundt dér, fordi den blev på hans lille afmærkede område.
Mine katte har det fint med at komme med i off. transport, især tog, mens de ikke er så glade for alm. bilkørsel - rigtig ærgerligt i fht udstillinger, fordi det er noget nær umuligt at komme fra en togstation ud til byens sportshaller.
Så jo, jeg ville tage dem med på ferie: De har været med på højskole og på ferieophold hos venner med hus. I begge tilfælde blev de på værelset, og fulgte ivrigt med i f eks fuglelivet fra vindueskarmen, helt som herhjemme.
Som bekendt er det en myte, at katte knytter sig mere til en lokalitet end til deres mennesker. De vil allerhelst være, hvor jeg er, også herhjemme, hvor de følger mig overalt, hvis de ikke lige sover.
Jeg har prøvet at tage alle kattene med til Tyskland. Jeg skulle udstille 3 af dem, og valgte at tage hele familien med på en lille miniferie. Derfor måtte den fjerde kat også med, så den ikke skulle være alene hjemme. Vi havde lejet overetagen i et hus, og kattene hyggede sig fint i lejligheden. Jeg havde kun 2 med på udstilling pr dag, så der var altid mindst to i lejligheden.
Jeg ville rigtig gerne tage dem med på ferie for at undgå pasningsproblemer, men der er et par barrierer:
Vi har 5 katte og en hund, og det er der ikke rigtig plads til i bilen sammen med 2 voksne og 2 teenagere + bagage.
Jeg ville heller ikke turde tage dem med på sommerferie, hvor man har vinduer og døre til at stå åbne. Udstillingen her var i marts måned, der går det bedre.
Vi har nogle gange lejet en lejlighed i Berlin. Der måtte man desværre ikke medbringe dyr, men havde man måttet, kunne jeg godt have fundet på det
Jeg tager ikke Buster med på ferie, og kunne heller ikke forestille mig at gøre det.
Jeg har en rigtig god kattepension meget tæt på hvor jeg bor, og Buster elsker at være dernede. Når jeg afleverer ham dernede går han ud af transportkassen med høj hale og lige ind i hans boks, hopper direkte op i vindueskarmen, og kigger på mig som om han tænker “er du ikke gået endnu - kan du så smutte, jeg er på ferie”.
Og når Buster har det så godt i pensionen har jeg absolut ingen kvaler ved at han er der mens jeg rejser.
Min kat er herhjemme når jeg er på ferie… Hun er lidt specielt, så en pension ville være synd for hende…
Var ferie f.eks. et fast sommerhus hvor vi ofte var, så ja… Eller så nej…
Vi har haft stor fornøjelse af at kombinere ferie med langbortistansudstillinger. De fleste af vores har set Middelhavet fra et hotelvindue på et tidspunkt. Men det er jo også katte, der er vante til at komme med ud og køre, som bare sover hele vejen ud og hjem og omgående indtager hotelværelser og ferilejligheder med højt løftet hale. Det har været rigtigt sjovt, det har krævet en hel del planlægning - men har man katte, der har det OK med at køre bil og udstille, så kan det absolut anbefales.
VH
Susanne
det kræver desværre en al for stor velvilje fra familie og venner at skulle have ansvar for vores 14 katte, 2 heste og hund…så vi holder ferie hjemme og får så lavet lidt vedligehold på gården…
da jeg har en rigtig god timeløn som vikar, behøver jeg ikke jobbe mere end 3-4 vagter i ugen…så jeg har ikke det store behov for ferie… min mand er bange for at flyve…såååå
vi vil dog begge gerne se pyramiderne …så det håber vi der bliver mulighed for engang
Nej jeg tager absolut ikke mine katte med på ferie. Jeg har briter, og briter HADER forandringer, så når vi en sjælden gang er væk hjemmefra i flere dage, så lader vi en i familien flytte ind hos os ( typisk svigermor )
Med den Bande, jeg har idag, ville jeg ikke betænke mig på at tage dem med på ferie… Eneste hindring er Tings transportstress - men den gælder måske ikek ved flyvning og togture?
Nå - det får jeg vel aldrig tjekket alligevel… man skal som regel køre i bil til og fra lufthavne og togstationer…
Jo mine misser kommer med på ferie og har været med os i Spanien, Tyskland, Schweitz og Danmark. Victoria og Sophie rejste også med os på ferie til Frankrig og Danmark mens vi boede i Rusland.
Vi føler at misserne sådanne set er lidt ligeglade med hvor de er, blot vi også er der.
Da vi kun havde Noël og vores Westie Nemo. Kom Noël og Nemomed ud i koloniehaven i cykelvogn.Og den gang os i cykelvogn og tog i sommer hus på Fanø. Det gik rigtig godt . Nu når vi har så mange dyr som vi har.Har vi de sidste 4 år hold ferie hjemme
Og vi har kun katte med på show weekends , de katte tror jeg ikke de ville have et problem ved at komme med på ferie. Næste år har vi snakket om en uges ferie når Sejr bliver 40 istedet fest.Der skal jeg undvære mine misser i en hel uge .Og der flytter enten min svorger eller mine bror og kæresten ind i denne uge , det skal lige plan lægges rigtig. For ellers ville jeg ikke tage på ferie en hele uge. Når vi er på udstilling flytter min bror inde eller så er min far mindst 4 gang om dagen over at lufte hundene og kigge om alt er iorden , og naboene har telefon nr hjem til min far. Kald mig bare høne mor
Da vores kattehold kun var på 2-3 katte var de med på ferie i sommerhus og det gik rigtig godt. Kattene var ligeglade hvor de var bare vi var med, og det virkede som om de syntes det var sjovt at tage et nyt domæne i brug.
Vi havde også seler og liner med så de kom med ud i haven når vi sad derude.
Vi blev rigtig gode til at vikle liner ud af stole og bordben
Jeg tager mine katte med, når jeg tager på ferie i mine forældres sommerhus.
Det er jo det samme sted hver gang, men selvom det kun er et par gange om året,
er det tydeligt, at de genkender stedet og falder til med det samme.