Ferie

Vi har 2 dejlige katte, de er lige 1 år gamle. og de har kattelem, så de går ind og ud, som det passer dem, de nyder det, de er lige i og omkring vores hus.
Nu skal vi snart på 3 ugers ferie og vi er bekymret for vores katte. Kattepension i små omgivelser og lille bur/løbegård eller en der kommer og giver mad og tømmer kattebakke en gang om dagen…
Hvad gør i andre???

Få nogen til at tilse kattene engang om dagen.
Hvis det var indendørskatte, synes jeg nok det ville være lidt ensomt for kattene, kun at blive tilset, når det er 3 uger. Men jeg gætter på, at du fortsat lader kattene rende ud og ind?
Du skal jo være forberedt på, at den person, der tilser kattene, så sandsynligvis ikke ser kattene dagligt - og kan have svært ved at vide, hvis kattene kommer til skade.

Mine 3 indendørskatte bliver altid kun tilset dagligt, når jeg er på ferie. Een gang har det været i 14 dage, og der troede den ene da vist, at hun aldrig skulle se mig igen, hun var meget-meget “morsyg” bagefter. Men en uges tid går helt fint.
Nu har jeg ikke børn, så når jeg passer andres katte efter samme manér, så har jeg ind imellem tid til at blive hængende lidt, og se noget i TV’et f.eks., imens kattene har lidt selskab og bliver nusset.
Hvis du kan lokke din kattepasser til det (og hvis det overhoved giver nogen mening for dine katte), så kan jeg anbefale at stille sodavand og slik frem, eller hvad der nu kunne friste, så kattepasseren har lidt at hygge sig med.

Det er i øvrigt nok også HELT umuligt at booke pension nu. Sådan noget skal man vist have gjort halve år i forvejen, når det er til højsæson.

[QUOTE=lisellen;1250014]Vi har 2 dejlige katte, de er lige 1 år gamle. og de har kattelem, så de går ind og ud, som det passer dem, de nyder det, de er lige i og omkring vores hus.
Nu skal vi snart på 3 ugers ferie og vi er bekymret for vores katte. Kattepension i små omgivelser og lille bur/løbegård eller en der kommer og giver mad og tømmer kattebakke en gang om dagen…
Hvad gør i andre???[/QUOTE]

Hvor bor i henne ?? Kan anbefale Ådalens Kattely . det bruger vi til vores 3 baryler .

Jeg får nogen til at komme forbi hver dag og fodre mv. Det er ren win win - kattene bliver i vante omgivelser uden stress, og huset bliver tilset, postkassen tømt, blomsterne vandet, i det hele taget er det ikke et hus, der oser af at være ferieforladt.

Vi får en katteven til at se til kattene hver dag. De kommer kortvarigt i vores indhegnede have hver dag. Havde vi kattelem og udgang til det fri (ikke indhegnet have), ville vi nok overveje at holde kattene inde (lukke kattelemmen), mens vi var væk. Katte kan godt finde på at vandre længere væk hjemmefra, hvis deres familie ikke er hjemme - det ville vi ikke have nerver til…

Men det kommer vel også meget an på kattene? Jeg tænker, at nogen nok absolut ikke ville acceptere at få lukket kattelemmen?

Jeg har engang passet fritløbende katte. De kom fra et Internat, og var meget sky overfor fremmede. Så jeg så dem af og til i stuen, men kunne aldrig komme nærmere end nogle meter af dem (og lod ganske enkelt være med at prøve). Det ville have været helt forkert at lukke disse katte inde i huset under ferie.
Så det var jo bare vilkårene.
Det var en familie, der kunne have købt hvilke som helst katte, de havde lyst til. Jeg syntes det var så dejligt, at de havde valgt at give disse sorte huskatte fra Internatet et godt liv :slight_smile: Og de var tydeligvis meget glade for dem.

[QUOTE=pivnu;1250170]Men det kommer vel også meget an på kattene? Jeg tænker, at nogen nok absolut ikke ville acceptere at få lukket kattelemmen?

[/QUOTE]

Det vil mine ikke :høhø: …de har altid adgang til den indhegnede have.

Inden længe skal jeg passe Simba40 og 64 og det ER virkelig det rene win win. De forbliver i deres hjem (de bor skråt overfor hinanden på samme vej), jeg tjener en pæn slat penge til de kommende hittemisser, OG som andre skriver, bliver husene ikke så forladte at se på. Sjovt nok kan de to hittemis lide hinandens selskab, og besøger jævnligt hinanden. De bor i Galten hvor jeg arbejder, så jeg kigger kort ind til dem inden jeg møder på arbejde OG lidt længere inden jeg kører hjem. Jeg skal over og have nøgler, instrukser og indbrudsalarms-kode i morgen.