Feringa... Vådmad for Mille?

Jeg er på evig jagt efter vådmad til Mille. Hun tåler ikke fisk og skaldyr, så alt der indeholder animalske biprodukter, fisk, rejer etc. eller glucosamin er bandlyst.

Og ikke nok med det, men hun rører ikke paté og bidder i gelé. Heller ikke Bosita tiltaler damen.

Jeg køber pt. Applaws med kylling og ost og med kylling og græskar til hende. Og af og til Moments fra Maxizoo.

Disse er hun nu ved at være lidt træt af. Så opdagede jeg James Wellbeloved med lam og kalkun, men de fåes ikke på Zooplus.de, hvor jeg køber det meste andet til kattene. Og er rasende dyre på den danske Zooplus. Den engelske har dem også, men der går altid kuk i bestillingen hos dem:thumbdown:.

Nu ser jeg så, at Feringa også er uden de “forbudte” ingredienser. De fåes i den tyske Zooplus, men jeg kan ikke læse nogen steder, om det er paté, bidder i gelé eller om det er noget af det som missebarnet mener kan spises, nemlig med sauce, og helst masser af det:savle:.

Er der nogle af jer, der har kendskab til det?
Hvis andre ligger inde med gode ideer til Millemad er de mere end velkommen :).

Feringa er paté. Jeg køber det ofte til mine katte, men alle de varianter vi har prøvet, er paté.

PS.

Mille får også tørkost, så vådmaden behøver ikke nødvendigvis at være fuldfoder.

Tak for svar :), men øv. Havde det godt nok på fornemmelsen, når der ikke står noget om det.

zooplus.ie (Irland) har også JW James Wellbeloved at zooplus … men om prisen er rigtig i forhold til hvad du plejer at give
Jeg handler tit på den side og har aldrig oplevet problemer, sidste gang bestilte jeg onsdagaften og fik pakken lørdag (de sender med posten)

Mange tak Hrönn :), det er samme pris som i den engelske = omregnet til danske, ca. 60 kr. En ok pris i forhold til Zooplus.dk, hvor det koster 90 kr for samme mængde.

Det skal prøves, der vil jeg bestille næste gang :ok:.

Evt. hvad så med noget Thrive til afveksling? Det er jævnt dyrt, men virker også rigtig god i kvalitet. Det er små kødstrimler af f.eks. kylling i en smule sovs (ikke gelé)

Har du prøvet animonda carny? Mine paté-hadende katte spiser det selvom det ‘kogt kød mast ned i dåse’ :slight_smile: ved dog ikke om de har varianter uden de forbudte ting :slight_smile:

Mange tak Eva :).
Det er nu ikke så dyrt, faktisk samme pris som Applaws og der er da også et par anderledes sammensætninger, som kylling med kalkun og kylling med lever:ok:. Så det vil blive tilføjet hendes madplan.
Bare en skam, at der kun er kylling- og fiskevarianterne. Det samme er tilfældet med Applaws.

Mange tak Pia :). Ingrediens listen ser fornuftig ud :ok:, der er et par varianter med rejer og torsk, men dem kan vi jo undgå :). Så er det så lige det med hendes konsistens kræsenhed, tja det må komme an på en prøve. Og så, så jeg lige at der også er portionsposer med kænguru, bøffel og struds med bouillon, men er der så gele i den bouillon, ved du det?

Det er pate i gele. Her bliver det spist, når jeg hakker det i små små bidder med en ske i skålen og tilsætter lidt vand.

Mange tak Marie:). Der blev jeg lige sparet for at købe noget, som ingen her i huset vil spise. Det er fantastisk med sådan et forum, det den ene ikke ved, det ved den anden:thumbup:.

Schesir og Almo Nature har flere af gode varianter med kylling, men de er temmeligt dyre. :frowning: Applaws Cat Layer har 2 varianter med kylling. Brit Care har også et par anderledes kyllinge varianter, men de selvfølgelig også dyre. :argh:

Cosma nature var måske en mulighed…

Enig, det er også kødstrimler i en anelse saft.

Og så er der nogle enkelte Sheba pakker der også er kødstykker i sovs. Det er de der runde nogen. Vi fik dem på udstilling på et tidspunkt, men jeg husker ikke hvad de hedder? Købte nogle der hedder Fusion sidst, men det er mere færdig sammenpakkede stykker fremfor reelle kødstykker, men stadig i sovs og ikke gelé :slight_smile:

Tusind tak for alle jeres forslag til vådfoder til Mille:thumbup:.

Nu har jeg i første omgang bestilt James Wellbeloved på Zooplus.ie. Men det blev kun til det, for der er de alt for dyre, med alle de andre ting, som vi plejer at købe på den tyske Zooplus.

De andre forslag vil jeg veksle imellem, når jeg alligevel bestiller :).

Der er også Zooplus’ eget mærke, Zoolove. Det er enten ren tun eller ren kylling - begge dele af samme konsistens som f.eks. applaws, men bare en hel del billigere :slight_smile: