Festmad - Dessert

hvor meget skal du lave ?
grundopskrift er 4 past. æggeblommer, 4 spskf sukker og ½ l piskefløde
blommer og sukker piskes luftigt, pisk fløden stiv, vend det sammen med en dejskraber…
fyld kan du jo selv bestemme, men lad være med at brug chokolade med lavt cacaoindhold…og du kan sagtens bruge mørk chokolade, fx 40 gram til denne grundopskrift…du blander det jo op til meget lys chokolade når ikke der bruges mere

eller nougat…
eller sprut…rom er godt

ups… glemte lige …hvis ikk du bruger maskine skal du vende det godt op hver ½ time de første par timer…for at holde det luftigt

Er der så nogle der har et bud på en lille “let” dessert :slight_smile:

Jeg har det meget blandet med dessert, for jeg synes ofte den er for tung, når man lige har spist både for og hovedret :slight_smile: Men det er ok at afslutte et måltid med lidt sødt :slight_smile:

Is er kun mig, hvis det er sorbet, og jeg kan IKKE lave det selv :slight_smile:

Så bud modtages med kyshånd, for jeg går ofte kold, når jeg når til at skulle finde på en dessert, som jeg faktisk selv gider spise :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;998073]Er der så nogle der har et bud på en lille “let” dessert :slight_smile:

Jeg har det meget blandet med dessert, for jeg synes ofte den er for tung, når man lige har spist både for og hovedret :slight_smile: Men det er ok at afslutte et måltid med lidt sødt :slight_smile:

Is er kun mig, hvis det er sorbet, og jeg kan IKKE lave det selv :slight_smile:

Så bud modtages med kyshånd, for jeg går ofte kold, når jeg når til at skulle finde på en dessert, som jeg faktisk selv gider spise :)[/QUOTE]

Jeg ville forslå ting som panna cotta, creme brulee, hvid chokolade mousse m appelsinsauce… i det hele taget ting med en lidt kraftig7fed konsistens kombineret med lidt syrligere bær/frugter…

En dessert, som jeg er kommet til at holde meget af er også utroligt simpelt og lynhurtig at lave:
Sharonfrugter blendes, pureen/moussen serveres med en en spsk youghurt m vanillie…

En anden hurtig og let…
Friske blåbær hældes i et glas… hertid appelsincreme lavet af en smule græsk youghurt pisket sammen med meget lidt vanilliesukker, appelsinsaft og en æggeblomme…

12 æggeblommer 12 spk øko sukker , 2 stang vanilie eller en stor, 1/2 L øko Fløde (Thise er den bedste fløde til is)

Pisk æg og sukker, vanilie MEGET langt tid og vend pisket fløde i . Smag til med det du kan lide. HVIS man laver frugt is så koge en marmelade UDEN vand i men brug en form for sprut hvis der skal tilføjes lidt væske så undgår man isen krystaliser.

[QUOTE=Ann K;998105]Jeg ville forslå ting som panna cotta, creme brulee, hvid chokolade mousse m appelsinsauce… i det hele taget ting med en lidt kraftig7fed konsistens kombineret med lidt syrligere bær/frugter…

En dessert, som jeg er kommet til at holde meget af er også utroligt simpelt og lynhurtig at lave:
Sharonfrugter blendes, pureen/moussen serveres med en en spsk youghurt m vanillie…

En anden hurtig og let…
Friske blåbær hældes i et glas… hertid appelsincreme lavet af en smule græsk youghurt pisket sammen med meget lidt vanilliesukker, appelsinsaft og en æggeblomme…[/QUOTE]

Den ska i høj grad afprøves :slight_smile: Jeg ELSKER Sharonfrugter :slight_smile: Tak for den da :slight_smile: