[QUOTE=Gucci;996914]En dessert jeg altid har succes med, og som er nem at lave:
Vanille is med hindbærcoulis og varm chokoladesauce drysset med hakkede karameliserede mandler og toppet med en klat flødeskum
den kan anrettes superflot i nogle store vinglas eller lignende, og så kan prikken over i’et være en stjernekaster :)[/QUOTE]
Lyder også lækkert…og jeg kan lige forestille mig, at det kan serveres rigtig flot.
[QUOTE=Ann K;996917]Det kommer meget an på, hvad der bliver serveret til forret og hovedret…
Som regel slipper man dog rimeligt afsted med at lave en eller anden form for chokoladedessert… fx Blødende Hjerte eller chokolademousse… eller måske en bærtrifli…[/QUOTE]
Forret bliver vist Florentinsk rejeroulade
Hovedretten ved jeg ikke helt, da jeg ikke skal stå for den, men hørt Steak blive nævnt.
[QUOTE=KKH;997072]Jeg må slå et slag for en af mine yndlings desserter Charlotte Royal (charlotte Russe) Jeg bruger så en anden opskrift end den jeg linker til, for jeg synes fromagen bliver så lækker når der lige kommer lidt hvidvin i.
http://www.foodnetwork.ca/recipes/Dessert/Eggs/Dairy/recipe.html?dishid=12597[/QUOTE]
Nøj, det fangede mine øjne med det samme!!
Det ser godt ud…men hvilken opskrift bruger du så??
Det virker jo sådan lidt roulade-agtigt det der er uden på…er det så et hit, at dessert og forret følges lidt ad…hvad det angår
Eller er det lidt kikset??
[QUOTE=ThildeL;997079]Elsker panna cotta.
Alt med chokolade er ikke en rigtig lækker desert ifølge mig ;-)[/QUOTE]
Jeg kender det ikke, så skulle lige checke. Men forstod ikke , at du skrev, det havde noget med chokolade at gøre
Lige indtil jeg læste ordenligt efter
Også her vil forret og dessert hænge sammen…her i det italienske
[QUOTE=Susanne W;997096]Pernod flamberede figner m. en god vanille is…
VH
Susanne[/QUOTE]
Jeg siger bare MUUUMS…men jeg er så den mindst kræsne i vores flok
Og kunne det ikke være en dessert som kunne være lidt farlig blandt kræsne folk??
uhmmm, jeg elsker også is!! Kan spise det morgen, middag og aften…og midt om natten!!