Der er mange på i år
Jeg glæder mig til de er modne
Du siger bare til hvis du/i skal have hjælp til at spise dem
så kan du bare sende kalle afsted til Albertslund med en portion
[QUOTE=DK SismoCats;1246964]Du siger bare til hvis du/i skal have hjælp til at spise dem
så kan du bare sende kalle afsted til Albertslund med en portion[/QUOTE]
Jeg skal se om Kalle kan få tid til det
Kalle må også gerne komme på besøg her - bare uden figner, tak
Mmm…jeg glæder mig også! Ikke til dine figner, men til mine egne altså. :høhø: Jeg har også et lillebitte træ i haven, der er også mange frugter på i år. Eller - mange er måske så meget sagt, så mange kan der heller ikke være på de små grene, men der er da flere end sidste år.
Der nåede 4-5 af dem at blive store og modne uden at dratte af, de smagte SKØNT.
Vores træ har vi haft i mange år nu
Flere år har det været frosset meget tilbage om vinteren og har måtte starte forfra næsten…men mange vintre har været milde og intet er sket
Vinteren i år var rigtig mild og vi har måtte klippe rigtig meget af det fordi den var blevet alt for stor i haven (der skal jo kunne være mange andre planter her )
Og alligevel er den fuld af figner…bliver spændende hvor mange der forbliver på til de er spiseklare
For år tilbage havde vi fugle…tropefugle i voliere i haven og tit havde vi fuglevenner fra hele landet på besøg her.
En gang var her en…kan ikke huske fra hvilke land han kom fra…men ihvertfald hvor figen bor
Han fortalte at saften fra grenene er giftig og da han var dreng var det forbudt at røre dem…og han fortalte at hans mor blev tosset når de kom hjem med røde øjne osv fordi de havde været i fignerne :høhø:
Vi har nu aldrig mærket gener…heller ikke når den er blevet klippet ned
Min står op af sydvæggen på mit hus, så den er lidt beskyttet for den allerværste kulde, tænker jeg - den har nemlig ikke rigtigt haft frostskader endnu.
Ja, der er vist noget med at saften fra planten er giftig. Men jeg har heller ikke rigtigt lagt mærke til nogen irritation, når jeg har skåret lidt ‘vildfarne grene’ af på min.
(Jeg prøver jo at forme væksten, så den ikke rager for langt ud fra huset.
)