Film anbefalinger

Har lige set to gode film

Den Hvide masai - tysk, men det glemmer man ret hurtigt. Om en hvid kvinde fra vesten som forelsker sig i en Mazai kriger, stikker af til Kenya og gifter sig med ham og lever i hans verden - indtil alt går galt.

Børnehjemmet - af Del Torro, som også lavede Pans Labyrint. På spansk, men det glemmer man også hurtigt. Det er første gang jeg har grædt i 10 min (mens jeg knugede Eddie, som synes jeg var slem irriterende:-)) efter en gyserfilm. Slutningen er bare så smuk…

Se dem! De holder total hele vejen igennem…

KH

Har set både Børnehjemmet og Pans Labyrint. Begge er rigtig gode film og kan bestemt anbefales :thumbup:

Ja Den hvide Masai er en pragtfuld film, der virkelig giver grobund for tanker og debatter

ENIG :slight_smile:

Jeg så den i biografen, da den kom frem. Og jeg kan huske, at jeg flere gange sad og rystede på hovedet og bare tænkte; hvad er det hun har gang i? (om den kvindelige hovedperson i filmen).
Jeg har hørt at bogen skulle være rigtigt god, men væsentligt mere klam mht. beskrivelser af bl.a maden og levevilkårene, så den har jeg aldrig fået læst.

[quote=Churchtown;225628]ENIG :slight_smile:

Jeg så den i biografen, da den kom frem. Og jeg kan huske, at jeg flere gange sad og rystede på hovedet og bare tænkte; hvad er det hun har gang i? (om den kvindelige hovedperson i filmen).
Jeg har hørt at bogen skulle være rigtigt god, men væsentligt mere klam mht. beskrivelser af bl.a maden og levevilkårene, så den har jeg aldrig fået læst.[/quote]

Jeg har så læst bogen - men ikke set filmen.