Den Hvide masai - tysk, men det glemmer man ret hurtigt. Om en hvid kvinde fra vesten som forelsker sig i en Mazai kriger, stikker af til Kenya og gifter sig med ham og lever i hans verden - indtil alt går galt.
Børnehjemmet - af Del Torro, som også lavede Pans Labyrint. På spansk, men det glemmer man også hurtigt. Det er første gang jeg har grædt i 10 min (mens jeg knugede Eddie, som synes jeg var slem irriterende:-)) efter en gyserfilm. Slutningen er bare så smuk…
Jeg så den i biografen, da den kom frem. Og jeg kan huske, at jeg flere gange sad og rystede på hovedet og bare tænkte; hvad er det hun har gang i? (om den kvindelige hovedperson i filmen).
Jeg har hørt at bogen skulle være rigtigt god, men væsentligt mere klam mht. beskrivelser af bl.a maden og levevilkårene, så den har jeg aldrig fået læst.
Jeg så den i biografen, da den kom frem. Og jeg kan huske, at jeg flere gange sad og rystede på hovedet og bare tænkte; hvad er det hun har gang i? (om den kvindelige hovedperson i filmen).
Jeg har hørt at bogen skulle være rigtigt god, men væsentligt mere klam mht. beskrivelser af bl.a maden og levevilkårene, så den har jeg aldrig fået læst.[/quote]