Film "Kongens store tale"

Reklame:

Forpremiere på “Kongens store tale” i Karup Bio, tirsdag d. 22. feb. kl 19
Prisen pr. billet er 80kr inkl. et glas vin, for filmklub danmark medlemmer er prisen 40kr. inkl. et glas vin

Skynd dig ind på http://karup-bio.dk/ for at bestille billetter.

Info om filmen

Da prins Edward i 1936 bliver konge af Storbritannien efter George 5.'s død, er storebror Bertie svært lettet. For Bertie lider af en voldsom stammen, som lammer ham ved offentlige optrædener. Men den dameglade Edward chokerer ved at afsværge sin titel, så Bertie må opsøge en højst uortodoks talepædagog - den fallerede amatørskuespiller Lionel Logue - for at komme sit hæmmende handicap til livs.

ÅH elsker Colin Firth! :love2: .-kramer Han er sådan en rigtig bamse - med kønt ansigt .:inlove:

Jamen så skal du da ind og se filmen, men nok ikke lige så langt væk :slight_smile:

Med alle de roser og priser den film får, skal jeg nok også se den på et tidspunkt. Men måske først på DVD, nu får vi se :slight_smile:

Den er rigtig, rigtig god IMO :thumbup:

Jeg skal helt sikkert se den film for lige præcis de begivenheder omkring George VI og hans vej til tronen har jeg interesseret mig for så langt tilbage jeg kan huske, ja jeg elsker historiske begivenheder og især når der er royal islæt med :slight_smile: