[QUOTE=MiSi;843311]
Min gamle sang-guru mente, at denne her var lige noget for min stemme. Men dér er jeg altfor fuld af ærefrygt over en stor kunstners kendingsmelodi:
.[/QUOTE]
Hvis vi skal blive i filmverdenen kunne jeg jo sige Inception Men det er nok kke det du tænker
Faaabelagtig brug af 3d grafik i den film!
Vi har allesammen vores specielle interesseområder
Den her skulle være ret nem og gætte:
“Boy, if I could choose a day to fly then today would be the day!”
Det er sikkert ikke helt ordret, men det er nu osse noget tid siden jeg sidst har set filmen.
Men det andet citat???
Det er faktisk fra en af mine yndlingsfilm… selv om der er lige lovlig megen musical over den . Man har også i selve filmen givet en tribut til de gamle håndtegnede Disneyfilm og det trods at filmen vist var den allerførste, hvor man gjorde brug af digitalisering og at man med computerens hjælp kan dreje rundti et virtuelt univers…
Og nej - jeg fortæller stadig ikke hvilken film, der er tale om… den var nyskabende og byggede på et gammelt kendt motiv…[/QUOTE]
Ud fra beskrivelsen er det Skønheden og Udyret Som er en af de få Disneyfilm jeg faktisk aldrig har set…
Jeg er en skovl til at huske citater på kommando L Den eneste jeg sådan kan rasle af mig er:
“Let’s make sure history never forgets the name … Enterprise…”
Nok ikke så svært at gætte hvor det kommer fra… men … hvilken episode?
Nåh jo jeg har også et andet yndlingscitat, og det ER fra en MEGET obskur film. (jeg elsker også “smagen” af ordet “obskur”)
“It’s the suspense, not the pain that will drive you mad”
Jeg ved ikke om den kan findes på citatsiderne, men så lad mig løfte sløret for at det er en film med Alan Rickman. Og at den er fra 1991 (der lavede han nemlig mere end en ;))
[QUOTE=TrekkieGrrrl;1073184]Nåh jo jeg har også et andet yndlingscitat, og det ER fra en MEGET obskur film. (jeg elsker også “smagen” af ordet “obskur”)
“It’s the suspense, not the pain that will drive you mad”
Jeg ved ikke om den kan findes på citatsiderne, men så lad mig løfte sløret for at det er en film med Alan Rickman. Og at den er fra 1991 (der lavede han nemlig mere end en ;))[/QUOTE]
Jeg fandt den, men måtte ud i en googlesøgning…
Så obskur er Closet land da heller ikke… er den? har aldrig set den…
Jeg ville for øvrigt aldrig selv have gættet på The Wizard of Oz kun udfra det første citat. Det er meget for generelt, så det kunne være en hvilken som helst film, men det sidste ved jeg er derfra
[QUOTE=Ann K;1073468]Nemlig…
Det er dog ikke det eneste dobbeltcitat
Jeg ville for øvrigt aldrig selv have gættet på The Wizard of Oz kun udfra det første citat. Det er meget for generelt, så det kunne være en hvilken som helst film, men det sidste ved jeg er derfra :)[/QUOTE]
Sandt at det første citat kunne være fra hvilken som helst film, men jeg kender det bedst fra The Wizard of Oz hvor hun slår skoene sammen og siger lige netop den sætning.