[QUOTE=Ann K;1073391]Og så er det vist på tide med nogle vaskeægte Oldies but goodies…
“There’s no place like home.”
“Round up the usual suspects.”
“After all, tomorrow is another day!”
“We’ll always have Paris.”
“I see dead people.” (ok - den er ikke så gammel igen :D)
“As God is my witness, I’ll never be hungry again.”
“I’ll get you, my pretty, and your little dog too!”
Dobbeltpoint for at finde de citater, som kommer fra samme film :)[/QUOTE]
I see dead people er den 6. sans med Bruce Willis - og As god is my witness I will never be hungry again og Tomorrow is another day er Borte med Blæsten
We’ll always have Paris…Casablanca?
Borte Med Blæsten var en af mine favoritter i min grønne ungdom. Jeg lavede faktisk et billede der passer til dit citat for nogle år siden
[QUOTE=Ann R;1073588]I see dead people er den 6. sans med Bruce Willis - og As god is my witness I will never be hungry again og Tomorrow is another day er Borte med Blæsten
We’ll always have Paris…Casablanca?
[/QUOTE]
Hov - The usual suspects er vist også Casablanca? :lys-ide:
Ja, det er den Casablanca er en af mine yndlingsfilm, så det er citater som jeg umiddelbart genkender derfra… men jeg havde nu satset på at I var faldet i og havde gættet på en eller anden (mere) kendt krimi
Og så må jeg lige rette…
“I see dead people” er ganske rigtigt fra en film med Bruce Willis, men det er ikke The 6 sense
Tja… virkeligheden er at jeg aldrig har set den film, så hvis jeg kan huske et citat fra en film med Bruce Willis, hvor der siges “I see dead people”, så er det ikke den
Men jeg kan godt forstå at det så kan virke forvirrende…
Den film jeg tænker på er The 5 Element, hvor det siges af DJ Ruby Rod (Chris Tuckers karakter) mens han forsøger at fortsætte sin live-radioudsendelse…
[QUOTE=Ann K;1073597]Ja, det er den Casablanca er en af mine yndlingsfilm, så det er citater som jeg umiddelbart genkender derfra… men jeg havde nu satset på at I var faldet i og havde gættet på en eller anden (mere) kendt krimi
Og så må jeg lige rette…
“I see dead people” er ganske rigtigt fra en film med Bruce Willis, men det er ikke The 6 sense :)[/QUOTE]
Jo da?
Men hvis du er meget spidsfindig, er der (åbenbart) en film der hedder 12 monkeys hvor Bruce har en replik der hedder "all I see are dead people? Men det er jo ikke helt det samme…
[QUOTE=Ann K;1073636]Tja… virkeligheden er at jeg aldrig har set den film, så hvis jeg kan huske et citat fra en film med Bruce Willis, hvor der siges “I see dead people”, så er det ikke den
Men jeg kan godt forstå at det så kan virke forvirrende…
Den film jeg tænker på er The 5 Element, hvor det siges af DJ Ruby Rod (Chris Tuckers karakter) mens han forsøger at fortsætte sin live-radioudsendelse…[/QUOTE]
Der er jeg blank… Men lige det citat er snart lige så kendt som “they’re here!..” Og jeg tror det optræder i andre film - som reference til 6. Sense. Jeg kunne f.eks. argumentere at Dana Scully siger replikken “they’re here…” I X-Files. Men hun siger det med reference til filmen det kommer fra. Kan det her være det samme? Der finder masser af den slags…
Altså… i begge film giver citatet jo ganske god mening
Jeg kan forstå at det i The 6 sense handler om en lille dreng, der ser “spøgelser”… Mens at det i The 5 element, er en dj, der forsøger at være radioreporter, da den ferieresort, han opholder sig på, lige pludselig bliver angrebet…
[QUOTE=Ann K;1073650]Altså… i begge film giver citatet jo ganske god mening
Jeg kan forstå at det i The 6 sense handler om en lille dreng, der ser “spøgelser”… Mens at det i The 5 element, er en dj, der forsøger at være radioreporter, da den ferieresort, han opholder sig på, lige pludselig bliver angrebet…[/QUOTE]
Jeg tror ikke jeg har set den film - det lyder ikke som noget jeg ville se, umiddelbart Den 6. Sans kan anbefales. Det er ikke uden grund den blev nomineret til - 6? - Oscars. Og jeg tror nok det er den, de fleste vil tænke på. Du er uden at vide det faldet over et rigtig berømt citat, der bliver brugt meget tit
Nope…lige så snart noget kan karakteriseres som gyser eller gyserlignende er jeg stået af
Kylling, I know men jeg dur bare ikke til den slags! min fantasi kommer på overarbejde og det går så helt galt i søvne, hvor jeg kan drømme mig til varianter af filmen, som selv den mest twistede manuskriptforfatter aldrig ville kunne tænke på…
Jeg plejer at få Jan til at tjekke thrillers, før jeg selv ser dem… hvis de er for slemme nøjes han med at give mig et referat
Jeg har fx heller aldrig set Seven - efter Jans råd…