Jah! Især på engelsk! Jeg hujede glad som et barn, da hesten springer i sikkerhed med pigen, og helt klassisk krigshestetrick, sparker ulven samtidig!
Da Harry mødte Sally?
Undskyld, at jeg har postet, før det blev færdigt, men jeg blev så frustreret over det lille vindue at skrive i!

[QUOTE=Battlestar;706022]
assumptions are the mother of all fuck-ups…[/QUOTE]
Aner ikke, hvor det er fra, men det er sande ord! På moderne management-dansk hedder det vist “forventningsafstemning”, dvs ikke at stemme om forventninger, men at gøre dem klare og afstemme dem, så man samstemmer - vistnok…
[QUOTE=galath;706237]Jeg må lige teste, om den yngre generation kender sine filmklassikere:
“Frankly, my dear - I don’t give a damn”.[/QUOTE]
[QUOTE=Ann K;707130]Et par stykker mere… fra hver sin film…
“I see dead people”
“We’ll always have Paris” … en af mine filmfavoritter!
“I’ll have, what she’s having”
“You know how to whistle, don’t you, Steve? You just put your lips together and blow.”[/QUOTE]
[QUOTE=Ann K;707136]Nope!
Men jeg vidste at I ville falde i fælden med begge ben! 
Det er ikke engang Ingrid Bergmann, der siger citatet…[/QUOTE]
Aaarhhh det kommer der af at være uden KG i et døgn!
Det er Gone With the Wind, ja da, mest uforglemmelige citat derfra.
Af de 4 kan jeg ikke komme på nr 1, 2eren er Casablanca, 3eren, arh jeg ved det, men???
Og den sidste er “To Have or To Have not”, dansk “At Have eller ikke Have”. De første par gange, man ser den, er den dødkedelig med enkelte sekvenser som fængende undtagelser, men den er “an acquired taste, that just gets better and better” (ikke citat).
Det er Lauren Bacalls replik, idet hun ruller sig ud som ca 18-årig femme fatale, og synger den fedeste sang længe, ovenikøbet en tone under, hvor den ligger for mig - nu - og så i hendes alder!
Ann R, vi kunne ikke være mere enige om hende - du får den biografi, jeg købte om hende og ham (antikvarisk).
Hoagy Carmichael, som mest er kendt for sine senere, IMHO dødssyge hits, spiller pianist og komponist i filmen, og hvor jeg dog gerne ville ha’ en pianist, der kunne sætte introen (“I run to the telephone…”) sammen med “How little we know”!
Godt så, mine citater:
“Where is everybody??”
OK, filmen er måske ikke så kendt, men den er et mesterværk, lavet langt bedre end den version, der kom ½ år før ca, og den er lavet af det samme geni, som skabte “Amadeus”…
“Put the blame on Mame, boys - put the blame on Mame!”
Den er nem, for det er et ørehænger-citat. Sangen forekommer 2 gange i sangen - den ene er årsagen til, at nu må jeg altså ha’ mig den guitar!
“I’m not full of virtues and noble qualities. I love. That is all. But I love strongly, exclusively, and steadfastly!”
Den film rummer også en af Emma Thompsons mest superbe rolle-udførelse…