[QUOTE=Ann K;707414]Jamen brødrene Grimm skrev jo faktisk heller ikke fortællingerne - de indsamlede og nedskrev dem i den form som de nu engang mødte på deres rejser…
Og ja - eventyrene7fablerne/fortællingerne er internationale, hvis man kan bruge det udtryk… samme historie i forskellig forklædning - og det er lidt tilfældigt, hvilken version Grimm fik med i deres samling :)[/QUOTE]
A pro pos så jeg Rødhætte i moderne udgave forleden. Spændende og en del mere voksen historie - men desværre elendig film. Den eneste der var lidt uhyggelig var Gary Oldman som inkvisitionspræst. Resten var ret ligegyldigt ![]()
90 års fødselsdagen ![]()
“It ain’t a fit night out for man nor beast!”
Kan ikke huske filmen, men det er W.C. Fields ![]()
“Ruhe in der Zentrale!”
Øhhdøøøhhh… fisk???
- ikke google
Nej - naturligvis ikke ![]()
[QUOTE=galath;707430]Den første er fra 90 års fødselsdagen, der hvor han drikker af blomstervasen ![]()
Den anden er WC Fields, men jeg kan godt nok ikke huske, hvad filmen hedder. Faktisk er det citat det eneste, jeg kan huske fra filmen :høhø:[/QUOTE]
- Njah. Jeg mener, at han for tredje/fjerde gang slår foden på den udstoppede tigers hoved.
- “The Fatal Glass of Beer”
vh
Andreas
Du er tættere på, end du tror. ![]()
vh
Andreas
Jep - manden med teskeen er Basil Fawlty (det andet yndlingscitat var for nemt: I know nothing - I’m from Barcelona) ;D
Og Regitze har ret, det er Shrek 2. ![]()
[QUOTE=Andreas;707441]1. Njah. Jeg mener, at han for tredje/fjerde gang slår foden på den udstoppede tigers hoved.
2. “The Fatal Glass of Beer”
vh
Andreas[/QUOTE]
Ingrid har ret, han siger det da han drikker blomstervandet ![]()
[QUOTE=Andreas;707441]1. Njah. Jeg mener, at han for tredje/fjerde gang slår foden på den udstoppede tigers hoved.
vh
Andreas[/QUOTE]
Nope! Det ér der hvor han drikker af vasen. Jeg elsker nemlig også den replik. ![]()
[QUOTE=Else;707446]
Og Regitze har ret, det er Shrek 2. :)[/QUOTE]
haha - meget aprospos - samme scene ![]()
[QUOTE=Andreas;707444]Du er tættere på, end du tror. ![]()
[/QUOTE]
Helt vildt gæt…
Fisken de kaldte Wanda???
(Det er da bevis på at jeg ike bruger google! :klapper: )
Det her lover for adskillige superhyggelige filmbegejstrede, popcornspisende kattegaletræf!
Fra Impromptu til Røde Oktober - fra “To Have” og til bunkevis af krinoline-film af den bedre kvalitet.
Vi skulle måske planlægge lidt - sådan lidt januar-post-jule-kuller f eks…
[QUOTE=MiSi;707465]Det her lover for adskillige superhyggelige filmbegejstrede, popcornspisende kattegaletræf!
Fra Impromptu til Røde Oktober - fra “To Have” og til bunkevis af krinoline-film af den bedre kvalitet.
Vi skulle måske planlægge lidt - sådan lidt januar-post-jule-kuller f eks…[/QUOTE]
jeg lægger gerne hus til - her kan vi uden problemer snildt være 5-6 stykker
og jeg har alle filmene på dvd ![]()
[QUOTE=Ann K;707461]Helt vildt gæt…
[/QUOTE]
Ikke så tæt, trods alt.
–
Der er både en film og en tv-udgave (6 episoder). Jeg er ikke helt sikker på filmen; men citatet er i hvert fald karakteristisk for tv-udgaven.
vh
Andreas
Das Boot…
[QUOTE=Ann K;707461]Helt vildt gæt…
[/QUOTE]
Nej, det kan jeg bestemt ikke tro.
Derimod rummer filmen (som er en af mine yndlings-) replikker som “Don’t call me stupid” “No, to call you stupid would be an insult to stupid people! I have known sheep, that would outwit you. I have worn dresses with a higher IQ!”
og “Do shut up Portia”. Allerbedst er John Cleeses undskyldningsmonolog, mens han hænger med hovedet nedad - udtrykt på bedste advokatsprog. Desværre har jeg aldrig lært den udenad. ![]()
- You can’t charge me for directions!
- I can do anything I want to baby, I ain’t lost.
What, you want me to name someone? You want like a name? Oh, God, the pressure of a name… I got it. Cindafuckin’rella
“Jawohl, Herr Ka’leu’n”
Andreas
“Man skal bare gøre som hun siger. Så bliver alting godt”
og fra samme film: “Er hun ikke dejlig?” “Jo. Og smuk!”
Olsen-banden …
vh
Andreas
[QUOTE=Andreas;707508]Olsen-banden …
vh
Andreas[/QUOTE]
Men hvilken? ![]()