[QUOTE=Else;707506]“Man skal bare gøre som hun siger. Så bliver alting godt”
og fra samme film: “Er hun ikke dejlig?” “Jo. Og smuk!”[/QUOTE]
blinkende lygter? :øhmm:
[QUOTE=Else;707506]“Man skal bare gøre som hun siger. Så bliver alting godt”
og fra samme film: “Er hun ikke dejlig?” “Jo. Og smuk!”[/QUOTE]
blinkende lygter? :øhmm:
det er Børge der siger det… om sin kæreste ?
Olsenbanden ser rødt
Pretty Woman
Jeps Annie
[QUOTE=Ann K;707491]+ You can’t charge me for directions!
Pretty Woman, begge cit.
Hæ - det er nemlig Pretty Woman begge to… jeg havde lyst til at drille
Er der slet ikke nogen, der ved “Where Is everybody?” Den fortsættes “I know who you are?” “Of course you do” med et smil fra kvinden, der faktisk fik Warren Beatty til at gifte sig med hende! Og svaret til hendes replik er “Of course I do - just jog my memory a little”.
Det må næsten være Dick Tracy
“If there’s one thing I know, it’s never to mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.”
[QUOTE=MiSi;707268]Apropos Wagner:
“Kill the rabbit, kill the rabbit” - hvilken film/kortfilm, og af hvilket tegnefilmsgeni?[/QUOTE]
Det er Elmer Fudd der synger det, da han er på jagt efter Bugs Bunny.
“You fucked with the wrong marine!”
A Few Good Men
[QUOTE=Ann R;707382]Den her version er så ældre end Grimmerne - vist oprindelig fransk, men findes i mange lande. Noget med arketyper, vil jeg mene
Hvis man piller udenomsværket af, findes de gamle fabler egentlig i utrolig mange forklædninger. Nogen gange synes jeg det er de sammen historier vi hører igen og igen. Og vi hopper på den hver gang - fordi de taler til os [/QUOTE]
Kan det have været Charles Perrault? Han har også nogle ganske barske iblandt.
Enig, Ingrid og Annie - det har altid undret mig, at han tror, at katten har tisset i glasset, det gør katte da ikke (?) - eller er det bare mig, da jeg jo har persere…
Nix, du faldt i fælden Annette Bening siger ikke replikken til WB, han er ikke med i filmen - de blev bare gift IRL. Han var indtil da berygtet som notorisk kvindebedårende ungkarl, men hun fik ham. At det vistnok ikke holdt, tja, Hollywood.
Det er en helt, helt anden genre.
Flere stikord gives, om nødigt
Ja, til hvilken musik? Og hvad hedder tegneren? gnække
[QUOTE=MiSi;707700]Kan det have været Charles Perrault? Han har også nogle ganske barske iblandt.
[/QUOTE]
Pas… det var en samling af tidlige/oprindelige europæiske legender og fabler på nettet. Selvfølgelig havde det en forfatter/en der havde samlet dem. Men jeg har glemt det, desværre.
" I’m mean, nasty, and tired. I eat concertina wire and piss napalm."
“You’re gonna have to answer to the Coca-Cola company.”
vh
Andreas
Hiver lige den her op igen - fed tråd - flere gæt, flere citater?
jeg har en…
But stupid - Ignorant like a child
Det er fra Avatar.
Jeg vil da også lige være med her:
“Do you know what I think? It dont even matter what I think. Once that first bullet goes past your head, politics and all that shit, just goes right out the window!”
Citat fra muligvis min yndlingsfilm.