Filmen "Mænd der hader kvinder"

Tak for advarslen :slight_smile: Jeg viser mig gerne under de sarte/følsommes faner, jeg kan ikke klare hverken at se på eller læse om, at andre levende væsener bliver pint.
Min holdning er, at der er vold nok i virkeligheden, den behøver ikke at blive forstørret op f eks på film :slight_smile:
Tak for jeres anmeldelser, det er dejligt at vide, hvad man (ikke) går ind til. :slight_smile:

Jeg er selv rimelig sart hvad angår “hårde” film, men det er den her slet ikke forhold til så meget andet. Jeg synes, det er ganske få scener der måske har en lille smule af det, men det er absolut til at leve med. :slight_smile:
Skynd jer at komme ind at se den! :thumbup:

[quote=Linda;143462]Jeg er selv rimelig sart hvad angår “hårde” film, men det er den her slet ikke forhold til så meget andet. Jeg synes, det er ganske få scener der måske har en lille smule af det, men det er absolut til at leve med. :slight_smile:
Skynd jer at komme ind at se den! :thumbup:[/quote]
Jeg synes volden i filmen er relevant og en form for vold, som jeg synes man til en grad har pligt til at forholde sig til. Men selvfølgelig er det frivilligt om man har lyst til at se filmen. :slight_smile:

Men filmen er altså fint komponeret, rigtig fint. Og man tager en dosis tænkestof med hjem bagefter også, synes jeg. Det var jeg imponeret over.

Er du vild! Jeg ser KUN gys - Saw, splat, Hostel, Tarantino og skriver selv drabelige historier - årsagen til, at jeg ikke gad se denne film var at jeg troede det var en blødsuppe ting og derfor spild af min gyselige tid:-)

:slight_smile:

[quote=lenschow;143814]Er du vild! Jeg ser KUN gys - Saw, splat, Hostel, Tarantino og skriver selv drabelige historier - årsagen til, at jeg ikke gad se denne film var at jeg troede det var en blødsuppe ting og derfor spild af min gyselige tid:-)

:)[/quote]

Okay, total misforståelse… hvad f… laver du i DK så :confused: du skal da ud og være udenrigskorrespondent som fx Åsne Seierstad… så du rigtig kan få styret din lyst til Saw, splat osv… -høhø:rock:

Min “lyst” styres fint - har du læst mine bøger:-)))

hihi

Skal i biffen og se Mænd der hader kvinder på fredag:rock::thumbup:

Jeg skal se den idag sammen med kollegaerne :ok: Glæder mig meget, for jeg har læst bøgerne (næsten) og er stor fan af Stieg Larsson :thumbup:

Så fik jeg set den - og den er intet mindre end genial - et must see :ok: Det er første gang jeg har set en bog filmatiseret, hvor der ikke er “ødelagt” noget - både ift bogen, men også ift filmen… man kan sagtens se den uden at have lst bogen, men man kan også sagtens se den selvom man har og stadig synes den er genial :inlove:

Måden filmen er lavet på er lige min stil - de 2 1/2 time fløj afsted og jeg ønskede de aldrig stoppede :slight_smile:

Så har jeg set filmen, og den er super god og kan varmt anbefales :thumbup: Den er meget medrivende og tro mod bogen. Skuespillerne, Salander og Michael er geniale i rollerne… Se jeg kan kun sige, se den :ok:

YES - Så fik jeg endelig set den:wehu:Den er rigtig god:thumbup::thumbup::thumbup: Lisbeth Salander er altså min heltinde, en dame man ikke tager pis på:rock::rock:

Den må jeg vidst hellere se på et tidspunkt.