Filur - "strinter" ind i bakken

Hej alle :slight_smile:

Først godt nytår il jer alle.

Jeg er har et lille problem med Filur, og jeg er ved at være på bar bund med hvad jeg kan gøre. Han tisser ikke inde i bakken. Han starter med at gå ind i bakken og grave og begynder så at tisse, mens han tisser går han ud af bakken og stiller sig en halv meter fra den og tisser stadig. Alt dette gør han MENS HAN TISSER. Dette resulterer i at der ligger tis rundt og hele bakken, under den og under måtterne foran den. Det stinker og er ulækkert.

Jeg har prøvet at stille flere bakker op og tømme dem hver gang jeg ser noget i dem, det hjælper dog ikke.
Han fejler ingenting, er frisk som altid og leger og spiser og er kælen som altid.
Han har altid gjort dette, men det er blevet værre efter vi blev nødt til at aflive Hulk.
Jeg har nu sat en Feliway op som min sidste “løsning”.

er der nogen der har andre forslag ? Jeg er på bar bund nu.

Han er kastreret, ikke? Det lyder nærmest som om han strinter.

Vi havde engang en kastreret kan som aldrig helt kom over strinteriet, det havde nået at blive en dårlig vane inden han blev snippet. Og det var noget i den retning han gjorde. Bare alle vegne og ikke kun i bakken…

Har du prøvet at pille låget af bakken?

[QUOTE=TrekkieGrrrl;764834]Han er kastreret, ikke? Det lyder nærmest som om han strinter.

Vi havde engang en kastreret kan som aldrig helt kom over strinteriet, det havde nået at blive en dårlig vane inden han blev snippet. Og det var noget i den retning han gjorde. Bare alle vegne og ikke kun i bakken…[/QUOTE]

Han er kastreret. De har han været siden han var lille. så det brude ikke være blevet en vane inden. For efter hvad jeg ved blev han det inden han blev givet til en familie.

Det hjælper desværre ikke. så ramme han bare endnu mere alt andet en bakken.

Hvad med en løsning a la det Battlestar lavede med en hjørnebakke. Altså at ha’ en kasse med låg men skære toppen af låget så man får en åben kasse med MEGET høje sider. Måske bryder han sig bare ikke om at ha’ tag på mens han tisser. Vi har af samme grund tre lukkede og en åben bakke. Den åbner er til at tisse i, det bryder vores sig af en eller anden grund ikke om at gøre i en lukket bakke… :dokdok:

Selvom der ikke er top på bakken går han stadig ud af den mens han tisser.

Ja okay, det var lige det jeg kunne komme på som måske var grunden til at han gik ud :frowning:

Jeg har nemlig tænkt det samme. Men det virker ikke til at være det der generer ham. Desværre.
Men tak for du gad at komme med et bud på en løsning. Alt modtages med kyshånd.

hmm… jeg begynder at tænke et underlag der er RIGTIG ubehageligt at stå på uden for bakken…

så går han enten ind i den eller længere væk - du har 50-50 for at det bliver bedre

Måske er det bare en dum vane han har fået ! kunne du måske prøve at blokere at han går ud når han er igang med at tisse, alt i mens du roser han for at tisse inde i bakken (ved godt det kan være lidt svært for man går jo ikke i hælene af dem hele dagen men …)

Måske er bakken ikke lang nok til ham, så han går ud samtidig med, at han tisser for ikke at blive våd på poterne.
Gruslaget bør være i hvert fald ca. 8 cm.

Jeg ved, at nogle med held i stedet for en alm. bakke bruger en lang bedroller, så det er måske forsøget værd.

Måske er bakken ikke stor nok til ham?

bakken er stor og lang. Min maine coon Hulk på 10 kg. kunne gå derind uden problemer og være der uden problemer. og de samme med min maine coon Zalsa.

der er altid masser af grus i bakken. vi kommer som regel en hel pose kattesand i.
Hvis jeg stille mig så han ikke kan gå ud, virker det som om han går i panik og tror der er ballade. lige meget hvor meget jeg roser ham og snakker beroligende til ham.

Det med underlaget kunne det godt være jeg skulle prøve.