Findes der "røde" Ragdoll katte i Danmark?

Hej… Vil lige spørge, om der er nogen, der ved om der findes Ragdoll katte, med rødt i pelsen. Jeg er den lykkelige indehaver af en henrivende “blå colorpoint” Ragdoll pige. Hun er ikke kønsmoden endnu, selvom hun fylder 1år til maj. Jeg går ud fra, at det skyldes, at racen er sent moden.Jeg er helt grøn på området, og kender ikke andre, der har en racekat. Håber der er nogen, der kan give mig et svar, nu hvor jeg endelig har taget mig mod til at spørge. :? Vidste godt nok ikke, at man kunne blive så tosset med en kat :hjerte:venlig hilsen Isabellas mor Elin

Jeg er ret sikker på at der findes Ragdolls der er røde, men om der er nogen i avl ved jeg ikke. Har du prøvet at spørge der hvor du har købt Isabella - måske har de også nogle ideer til hankatte eller måske selv har en du kan låne.

Jeg ved der er en rød dreng der er solgt til avl, men han er stadig kun en baby - jeg er dog i tvivl om han er pointed.

Du kan se ham her http://mainemalawi.dk/Hankatte.html

Har sendt dig en PB…

Jeps, og han kom lige hjem igår - en rød bicolor baby :hjerte:

vandoll.dk har da så vidt jeg husker røde og creme Ragdolls…tjek evt deres hjemmeside.

Flere af mine bekendte har røde Ragdolls købt her i DK.

Undskyld at jeg måske udstiller min uvidenhed - men jeg troede alle ragdolls var maskede/pointed?

Ja der findes røde Ragdolls i DK, jeg har lige haft et kuld på 3 drenge.
Som skrevet tidligere oppe i tråden er en af dem flyttet hos fodervært hos DK Maine Malawi men skal fungerer som avlsdreng i mit katteri en tid.
Ragdolls er en maskekat med himalaya genet.
Alle bliver født hvide og tager så form af en farve/mønster indenfor de første 5-10 dage.
Elin du er velkommen til og kontakte mig på pb så jeg måske kan hjælpe dig lidt med mere viden om Ragdoll.
Du kan evt. se galleri på farver/mønster på ragdolls på: www.ragdollvenner.dk

Alle ragdolls er maskede - og så er der den forskel at nogle er pointed (uden hvidt), mitted (hvide poter) og endelig bicolor (med blis, mere hvidt på ben/bug). Der er skam en mening med det :slight_smile:
VH
Susanne

Susanne: en blis er i Ragdollverden ganske få striber/få hår som er hvide i den mitted maske. Man kan IKKE sammenligne en blis og en bicolour. Bicolouren SKAL have hvide ben og HVID BUG = mave

Det ved jeg såmænd godt - og du kunne jo bare have uddybet i første omgang.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;546006]Alle ragdolls er maskede - og så er der den forskel at nogle er pointed (uden hvidt), mitted (hvide poter) og endelig bicolor (med blis, mere hvidt på ben/bug). Der er skam en mening med det :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]
Okay… :øhmm: Jeg troede jo at masket (dansk) og pointed (engelsk) var to ord for præcis det samme - en kat med dobbelt cs-gen? - Der så igen kan være med eller uden hvid, eller for den sags skyld tabby, men maskede/pointed er de alle? (Nok fordi jeg på udenlandske hjemmesider ser seyshellois-katte betegnet som f.eks.seal point bi-colour) Er det race-afhængigt, hvad man kalder dem?

[QUOTE=Ann R;546023]Okay… :øhmm: Jeg troede jo at masket (dansk) og pointed (engelsk) var to ord for præcis det samme - en kat med dobbelt cs-gen? -
[/quote]
Det er det samme :slight_smile: Varianten helt uden hvidt hedder simpelthen pointed, også selv om de andre i grunden også er maskede / pointed.

Der så igen kan være med eller uden hvid, eller for den sags skyld tabby, men maskede/pointed er de alle? (Nok fordi jeg på udenlandske hjemmesider ser seyshellois-katte betegnet som f.eks.seal point bi-colour) Er det race-afhængigt, hvad man kalder dem?

Yes, maskede er det alle :slight_smile:
VH
Susanne

Ja det med pointed er i grunden misvisende. For ragdollens vedkommende dækker det over at den fødes hvid og dens farve træder så frem i løbet af dens første leveuge og fortsætter resten af livet…ligesom de andre siam mønstret, eller himalaya eller hvad vi nu skal kalde det for tiden :tihi:

det der gør det hele endnu mere forvirrende er den hvide plettede faktor - piebald, som giver ragdollen, udover points, mere eler mindre mængder hvid.
så der er 60 varianter godkendt pt. hos fifé…nogen af os ønsker flere hehe men det er en helt anden debat :stuck_out_tongue:

Jeg har kendt til rød og tabby, lige siden to tøser hjalp Holland med at få godkendt varianten hos fifé. De er lidt friskere end de helt rene ragdolls, for de er jo “blandinger”…men personligt kan jeg ikke forstå hvorfor den røde og den creme ikke er mere efterspurgt, det er ubeskriveligt at se en næsten hvid kat med store mørkeblå øjne altså!:wehuu: