FIP behandling for/imod/erfaringer

Da Agatha jo har fået konstanteret tør FIP, har min Tjekkiske veninde rådet mig til at købe FIP behandlingen hjem til hende.
FIP behandlingen er meget populær i Tjekkiet.
Jeg vil snakke med min dyrlæge på mandag, jeg tror dog ikke på at der er håb for Agatha, da det har angrebet hende nervesystem. Røngten viste skygger i hjernen og hun kan ikke lide berøring. Allerhelst vil hun bare have lov til at sove nær os.

Vi vil selvfølgelig helst beholde hende, men ikke for enhver pris.

Hvad er jeres holdning/mening ?

Har I erfaring med behandlingen enten egne eller andre i kender ?

1 Synes om

Min erfaring med FIP er så gammel, at der ikke var noget håb for ham.

Nu kan det jo helbredes - eller der er i hvert fald en ret høj succesrate. Jeg vil anbefale dig at melde dig ind i den danske FB-gruppe: FIP - kan det helbredes? | Facebook

3 Synes om

Jeg er allerede medlem af denne gruppe på face

1 Synes om

Min holdning er, at hvis min kat skal behandles for noget alvorligt, så skal min dyrlæge være med på ideen. Endvidere er min holdning, at jeg vil ikke købe medicin af en uautoriseret net-handler.

Jeg ved ikke, hvor langt man er kommet med FIP behandling, så jeg ville spørge:

  1. Er dette en behandling, der er godkendt af myndighederne noget sted i verden?
  2. Kan medicinen købes på et apotek noget sted i verden?
6 Synes om

Det gives til kat ved dyrelægen i sverige…

Medicinen er ikke billig, så det er ikke alle dyrelæger der har det, men det fåes i 2 udgaver (piller og injektion), men i sverige har de en liste med de dyrlæger der anbefales at man besøger hvis man har en kat med muligvis fip (da de har meducinen)

Så vist jeg forstår tager de dyrlæger også blodprøver når de har katten inde for at kontrollere at at de tegn de ved kendetegner fip ikke er tilstede. Mener det er 3 år siden de bgyndte at give medicinen i sverige, men der ovre er medicinen godkendt

2 Synes om

Må hellere rette mig selv at det er i storbrittanien at der er fuld tilladelse , men i sverige har nogle tilladelsen og der kan den svenske kattesygeforsikring hjælpe med at dække udgifterne (for det er vanvittigt dyrt, da det er en godkendt behandling gennem bestemte dyrehospitaler…)

Men storbrittanien og australien har fuld tilladelse til behandling gennem alle dyrelæger…

Kan se at der i 2022 var registreret 99 færdigbehandlede hvor det havde virket og den ældste var en sibersk skovkat der dengang 2,5 år efter ikke havde vist tegn på at havde fået fip igen… (fandt et skriv som en dyrlæge havde lavet)

3 Synes om

Jeg er enig med dig, jeg vil hellere ikke gå igang med en behandling uden at have min dyrlæge med ind over.
Mig bekendt kan medicinen ikke købes i Danmark

1 Synes om

nu jeg sidder og læser i facebook grupperne, så kan jeg også se at det er unge katte der er i behandling.
Agatha bliver 8 i næste måned og fra linjer hvor de ikke bliver meget ældre end 8-10 år, da de er bukket under for FIP, nyresvigt eller kræft. dette er også en af grundene til jeg ikke vil udsætte hende for behandling.

Agatha fik taget blodpprøver i tirsdags og vi kan mærke det går tilbage for hende :frowning:

5 Synes om

Så svært som det er, så skal man nogle gange give slip på dem, i stedet for at trække dem igennem hvad stadig er eksperimentel behandling med midler, der ikke er godkendt i Danmark. Det kan godt være du kan få dyrlægen med på at forsøge behandling, men er det for din eller hendes skyld? Om ikke andet så har hun jo sin genetik imod sig lige med denne her sygdom… desværre :frowning:
VH
Susanne

6 Synes om

Hun kommer på ingen måde igennem en behandling mod FIP, mit indlæg var mest af nysgerrighed for om I andre kender nogen der har forsøgt og resultatet af denne. og fordi min tjekiske veninde blev ved at skrive om behandlingen og dem hun kender, der har brugt behandlingen med gode resultater.

Jeg må også tilstå at jeg end ikke har spurgt min dyrlæge om behandlingen da jeg ringede i dag og bestilte tid til at sige farvel til Agatha

Jeg har læst i de grupper på facebook og syntes ikke jeg kan se behandling er førsøgt på katte der er ældre end 2½ år og det er også mest de tilfælde hvor behandlingen umiddelbart har virket.
Jeg kan dog ikke lade være med at tænke, er der kendskab nok til behandlingen efterfølgende, hvad kommer katten til at slås med bag efter, for det er trods alt et dårligt immunforsvar der gør de udvikler FIP

8 Synes om

Lyder som den rigtig, men hårde beslutning at tage. :kram:

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

Agatha har en god dag og nyder solen med Knud

For dem der kender hende, er det tydeligt at se hun har tabt sig


17 Synes om