Jeg fik et år en flaske vin i en fin trææske med vintilbehør (folieskærer, proptrækker, dekanteringsdims osv.). Til ungarbejderne var der slik og en biografbillet.
Andre år har gaven fx været en stor æske Anthon Berg chokolade, forskellige ting fra Rosendahl (karaffel, skåle osv.), og en Herstal glasskål.
På to af de museer, jeg har arbejdet, fik man hvert år 3 flasker vin, evt. sammen med nogle af årets bogudgivelser. Der hvor jeg er nu, fik vi sidste år en kurv med forskellige fødevarer, som vi forhandler i museumsbutikken (vin, sennep, chokolade, Læsøsalt osv).
Der, hvor min mand arbejder, har de bl.a. fået lækre jakker med firmalogo, en DAB-radio, en mp3-afspiller og et år var det en kurv med lækre specialiteter (kaffe, chokolade, kager osv. i gourmet-kvalitet).
men om nogen af os får noget i år, er ikke til at sige. Økonomien er jo stram overalt. Til gengæld har jeg lige fået en iPhone4 som arbejdstelefon, og det er jo også en slags julegave.
Jeg arbejdede deltid i Brugsen. Alle fik det samme…
Et år fik vi en termokande. Den der der ligner en and… Den var rigtig fin. Den virker bare overhovedet ikke. Og sammen med kanden fik vi så en flaske rødvin og en masse juleslik.
Et andet år fik vi en dankortholder, som bippede hver 20. sek. når man havde kortet oppe. :S (Den kunne heldigvis byttes…!) Alle fik sådan en, en bio-pakke og vist ikke mere…
jeg er sån lidt for og imod hvad angår de firmagaver jeg har fået igennem tiden, der har dog været enkelte gode gaver imellem.
i det første firma jeg arbejdede i fik vi hvert år et jule-gratiale efter hvor lang tid man havde været ansat i firmaet, det var en meget dum ide, deriover fik vi hver især 2 t-shirts og 1 sweetshirt med firma-logo på, som vi jo nok havde fået uanset hvad.
ellers har jeg i det firma jeg har været længst tid hvert år fået 500 kr plus et par ektra fridage omkring jul og nytår, rigtig rigtig lækker gave.
i et andet firma fik vi det samme år efter år og jeg mener virkelig det samme, den samme dødsyge købmandskurv med div fiske og oste- specialiteter og 3 fl vin og 4 ækle dækkeservietter i metal og plast og da jeg ikke spiser fisk og meget ost og slet ikke røre vin var det virkelig den mest intetsigende gave man ka forestille sig.
alt personalet brokkede sig år efter år, men det var ligegyldigt, for direktionen og bestyrelsen syntes det var godt, for de ku bruge det.
jeg syntes en ide med at gi folk valget mellem nogel forskellige gaver er total i top.
Hos min mand har de fået lov til at vælge mellem 5 pakker i år.
Han har valgt en bio-pejs.
Jeg ved ikke hvad jeg får - men det kan være hvad som helst. Sidste år fik en en uldplaid fra Georg Jensen, to flasker vin og en æske chokolade. Vi har også fået en blender, smoothie opskriftsbog, knive til frugt og vin og chokolade. Og damaskdug, vin og chokolade. Og silkesengetøj, vin og chokolade. Og knive, vin og chokolade. Jeg kan egentligt meget godt lide at jeg ikke ved hvad jeg får… Vi får altid lækre ting, men nogle gange kan de jo være mere eller mindre ubrugelige. Det år jeg fik blender fik min mand præcis det samme… Og der gav vi den ene gave væk.
Jeg hører til dem der synes det er skønt med en gave og bliver altid glad for den.