Jeg har været så heldig at få et par friske skrubber, ( dem skal jeg nok klare at spise selv hæ hæ ) men inde i dem var der noget rogn som min over ville hun syntes det ligner svulster men det er altså rogn, men jeg har ikke lyst at spise det. Et det noget kattene gerne vil ha? Og i såfald skal det så fryses og koges først, eller hvad skal jeg gøre
ved det ?
Vores gider ikke ha’ det - men katte er jo forskellige. Det smager forresten godt
Okey hvad skal man så gøre ved det ?
Jamen jeg plejer bare at stege det sammen med fiskene. Men se om det kan godkendes til kattemad hvis du ikke selv har lyst til det
Men hvis kattene skal det så fryses eller koges først
Hvorfor ikke dele dine skrubber med misserne, det vil være mums for dem, og så er det allertiders tandbørste. Giv dem det råt, men frys det først i mindst et døgn, så behøver du ikke bekymre dig om indvoldeorm fra fiskene. Mine katte får rå skrubber flere gange om ugen, jeg klipper en skrubbe i 4 stykker - renser dem lidt under en kold vandhane, pakker dem ind enkeltvis og fryser dem. Når de har været frosset i de timer der anbefales får hver kat en kvart skrubbe og de ELSKER det
Rogn gider mine ikke hverken som rå/kogt eller stegt.
Får de det så med ben og det hele ? Havde da også mit hyre med den store han ville gerne smage
Vil det sige at de gerne må få alt fisk rå hvis det bare har været frosset i 24 timer ?
Hvad med fiskeben ? Kan de godt klare det ? Og kunne i finde på bare at pille kødet af også give kattene benene ?
Mine er vandt til at få daggamle kuller
Mine får skind, skæl, ben og kød De har ingen problemer med at spise det
Mine gider godt torskerogn
Det var ikke torsk men skrubber men rogn er vel rogn, nu prøver jeg imorgen men det skulle lige fryses først
Det jeg så lige er i tvivl om, er at hvis jeg spiser kødet fra skrubben har dr så. Gavn af bare at få benene
[QUOTE=annejunge04;979217]Det var ikke torsk men skrubber men rogn er vel rogn, nu prøver jeg imorgen men det skulle lige fryses først
Det jeg så lige er i tvivl om, er at hvis jeg spiser kødet fra skrubben har dr så. Gavn af bare at få benene[/QUOTE]
Gavn og gavn… jeg tvivler på, de gider nøjes med benene, men gerne ville spise ben og kød sammen
og de må da ikke få benene hvis de har været tilberedt? eller er det kun med kylling?
Så har den store mis lige fået fiske rogn og han smovsede og han knurrede da den lille kom i nærheden af ham. Men det var ikke guf for den lille men det var det for den store
Du har ret, man må endelig ikke give misserne hverken fiske eller hønseben når de har været kogt eller stegt, de bliver hårde og splintrer. Derimod er benene bløde og må hjertens gerne gives når de er rå - Mine misser får rå fisk med både ben og betræk