Fisk

Kom lige til at sidde og tænke på, og det gjorde jeg fordi jeg spiste tun og Simba er ekstrem interesseret. Er fisk lige så godt for dem som det er for OS? Og i så fald hvilken slags er godt for dem? For dåse tun kan da ikke være så godt eller ?

Det er det da - men lige som med os: Alt med måde, da en del fisk i dag indeholder for mange tungmetaller, især tun.
Hvad angår tun på dåse, er det ikke dåsen, der afgiver tungmetaller, men selve tunen.

De fleste katte elsker kogt torsk, sejfiletter og rødspætter og mange kan også lide sild, men vær obs på, at sild er en fed fisk i modsætning til de andre nævnte. - Husk også at give katten det lunkne kogevand fra fisken. Det indeholder mange næringsstoffer og kattene elsker det.

Men jeg Troede bare ikke at kødert måtte være "tilberedt til dyr ?

Kød må gerne være tilberedt til dyr, de må bare ikke få knogler/ben tilberedt :slight_smile:
Og rå fisk skal have været frosset i 24 timer pga. parasitter, ligesom til Sushi (så vidt jeg husker?)

Katte ¨må få al slags fisk, enten råt eller kogt…i kogt tilstand må katte IKKE få fiskeben, kun hvis de er rå

Nogen af fiskearterne SKAL være kogte, fordi de i rå tilstand indeholder et enzym der nedbryder nogen vitaminer i katten, som den ikke er god til at danne igen og ikke kan undvære, da mangel kan give sygdom.

Det er fede fisk der skal koges og de er følgende:
hellefisk, laks, makrel, pighaj, sild, stenbider, ørred, ål, ålekvabbe

tak for den info Felis :slight_smile:

Er der nogen der ved om tun skal koges? Jeg har nemlig en hel del tunbøffer i fryseren (de var på et helt vanvittigt tilbud en dag jeg kom forbi, tror det var i REMA)

Men uanset om det er tun i det skide dyre kattemad eller det er tun til mennesker, er der vel lige meget tungmetaller i dem??? Har lige en porta med mayo i tankerne :lol:

Sugeih - Ja og nej. Små tun har færre tungmetaller ophobet end store tun :slight_smile: Jo højere man er i fødekæden, og jo ældre, jo flere tungmetaller :slight_smile: