Min veninde er flyttet i deres nye hys. Dog i indgangen stinker der af kattetia og det lakeret gulv havde store sorte pletter som stank af urin…enn dame har boet her i 6 måneder. Og gulvet er ødelagt… En hel flaske rodalon er brugt gulvet er blevet slibet og dampet med rodalon… Hhvad gør man lige?
Det lyder som om at tisset er trængt dybt ned i træet - og så er der kun at skifte gulv, desværre. Og vær opmærksom på om det er trukket længere ned end trægulvet for så skal det også fjernes.
Jeg ved at der i en af de andre lejligheder her hvor jeg bor blev brækket gulv op helt ned til den bare jord pga kattetis.
Ja, hvis ikke at det kan slibes mere ned, ned som i at skjolderne er VÆK, så skal gulvet skiftes ud.
Vi kunne redde gulvet i vores gamle hus, der havde både været en utæt hund og en utæt dame…
Og rodalon fjerner ikke lugt på samme måde som UrineOff.
På vejen ved siden af hvor jeg bor, (samme boligselskab) havde en kvindelig lejer fjernet køkkenlågerne og installeret ildere og rotter deri. Der var sat net op foran det ene skab. :S
Hun havde også en ukastreret kat i huset. ALT var gennempisset, på gulve og i køkkenskabe.
Det blev man først opmærksom på, da hun flyttede, så hele køkkenet blev udskiftet, samtlige gulve blev fjernet…nogle af væggene blev revet ned og bygget op igen…
Stanken efter de stakkels dyr var ubeskrivelig.
Naboen var meget generet af lugten, men fik at vide, at det var katte udenfor der pissede op ad hendes hus…naboen er en af min søsters veninder.
På grund af den dame, blev det i den afdeling forbudt at holde katte, ildere og rotter.
(hvordan kan det være denne er en “Akut hjælp nu” ting ?
Bør den slags ikke være til akutte ting …? )
Fordi min veninde har 3uger at flytte i… Og de stod og havde 10min til at beslutte om de ville flytte alligevel. Deres lejlighed er opsagt, de har sagt ja til ny lejlighed og skal være ude inden d. 4april. Så det er da ret akut men de valgte at rive gulvene af og nu satser de på lugten er væk…
tak for hjælp…
[QUOTE=Sim-Sim;1162208]På vejen ved siden af hvor jeg bor, (samme boligselskab) havde en kvindelig lejer fjernet køkkenlågerne og installeret ildere og rotter deri. Der var sat net op foran det ene skab. :S
Hun havde også en ukastreret kat i huset. ALT var gennempisset, på gulve og i køkkenskabe.
Det blev man først opmærksom på, da hun flyttede, så hele køkkenet blev udskiftet, samtlige gulve blev fjernet…nogle af væggene blev revet ned og bygget op igen…
Stanken efter de stakkels dyr var ubeskrivelig.
Naboen var meget generet af lugten, men fik at vide, at det var katte udenfor der pissede op ad hendes hus…naboen er en af min søsters veninder.
På grund af den dame, blev det i den afdeling forbudt at holde katte, ildere og rotter.[/QUOTE]
Sad også lige og tænkte at det er egentlig ikke så mærkeligt at næsten ingen udlejere tillader kæledyr. Da vi skulle flytte var vi også ud og se på en hvor hele stuen stank så meget af pis at det næsten sved i øjnene. Og det værste er at sådan en omgang jo nemt kommer til at koste meget mere end hvad indskuddet er på, og hvis personerne som fraflytter ikke har noget job eller skylder mange penge væk i forvejen, så hænger udlejer selv på hele regningen…
Hvis det var et hus som man regnede med at skulle bo i forevigt-agtigt så ville jeg flytte alligevel og lægge gulvet om. Man kan få sådan nogle pæne og billige laminat gulve som er lige til at lægge og vedligeholdelses fri og ligner træ på en prik. Slet ikke som de gammeldags linoliumsgulve. Hvis det er privat udlejning kunne man måske være heldig at udlejer betalte materialerne
At få det rent tror jeg heller ikke på med mindre man kan slibe så langt ned at pletterne er helt væk, men jeg har lige selv haft oprettet en tråd om cirka samme emne og der fik jeg anbefalet dette, det var måske et forsøg værd, jeg har i hvert fald lige bestilt en flaske: