Fjerne kattebræk fra gulvtæpper?

Ja, jeg tænkte at nogen måske ligger inde med svaret på mine bønner :høhø: Jeg synes nærmest det er UMULIGT at få det skide bræk/hårboller af vores gulvtæpper, når først det er landet der :venter: :argh: :eksplosion:

Er der nogen, som har et godt husmoder trick eller bare noget andet, som virker? Så ville jeg blive lykkelig :inlove: :ok:

Fjern det værste forsigtigt. Lad det tørre og støvsug

Det virker på nogle pletter, men vi har et par stykker som har så meget mave syre, så det laver decideret gule pletter :frowning:

Hvad så da - havde de holdt fest, mens vi var udenlands :S

Hurtigst muligt selvf. tørre det ‘løse’ op - dernæst drysse kartoffelmel over pletten og lad tørre og så støvsuge. (Kartoffelmelet trækker ‘væsken’ ud/op af tæppet).
Hvis en gammel plet - kan man bløde plet/tæppe op inden kartoffelmel.

Hvad så da - har de holdt fest, mens vi var udenlands? :S

Gør som jeg … jeg venter på at de er færdige med at brække sig over alt, sådan at tæpperne ser ensfarvede ud igen :høhø:

jeg stemmer for den med kartoffelmelet hvis der er meget syre i…

alternativt - så hæld vand på for at neutralisere det værste inden kartoffelmelet puttes på… (ikke i et omfang så i laver kartoffelkager naturligvis)

Åhh kender problemet! Her er det også kartoffelmel der gælder… Af én eller anden grund er det altid ENTEN sengetæppet ELLER de små løse tæpper der skal kastes op på… Og gerne når jeg ikke er i nærheden, så det RIGTIGT kan ligge og tørre ind!!! MUUUUUMS!!!

[QUOTE=Skattekat;734833]Gør som jeg … jeg venter på at de er færdige med at brække sig over alt, sådan at tæpperne ser ensfarvede ud igen :høhø:[/QUOTE]:grrrierdumme::yah:

Jeg sprøjtede vanish på vores stole en dag jeg blev tosset over brækklatter på de flotte lyse stole…vupti det var væk…men også lidt af farven på stoffet…så fremover vil jeg give hele stykket…så indkøb 10 liter af det Karina, så er du dækket ind

Kartoffelmel? Ok, det vil jeg prøve næste gang. Godt tip!

Vanish plejer vi elles at bruge, men man skal være forsigtig med det, da man kan laver “skjolder” synes jeg.

vanish er FOR effektivt… det fjerner snavs i dybden og pludselig har du en plet der er FOR ren… dem har jeg nogle stykker af inden jeg opdagede hvor galt det var

Opkast
Fjernes med 1 del salmiakspiritus til 6-7 dele vand.

har lige googlede det

Først en omgang total indsøling i danskvand uden citrus måske tilsat Vanish. skrub med en neglebørste. Dub/træd tør med et viskestykke og derefter kartoffelmel til det er så tørt det “sprækker”. Støvsug derpå, og gentag :slight_smile: (har taget pletter af et langlurvet bordaux gulvtæppe, dog uden vanish)

De glæder der følger me3d at være katteejer…

Vores har en speciel forkærlighed for at ørle på det sisal-tæppe vi har ovenpå…

Det er IKKE ret nemt at få ud af alle de bukler skal jeg hilse og sige >_<

Jeg har affundet mig med pletterne. Så længe jeg kan få al kattebrækket af er jeg såmænd glad…

note to self… købe kartoffelmel Det virker nemlig på mange forskellige pletter!

TA TA…en damprenser kan nemt klare en smule opkast. Det er venstrehåndsarbejde for sådan èn.
HINT…jeg har en til salg…den kan tages med til Vorbasse

[QUOTE=kamikaze;735092]TA TA…en damprenser kan nemt klare en smule opkast. Det er venstrehåndsarbejde for sådan èn.
HINT…jeg har en til salg…den kan tages med til Vorbasse[/QUOTE]

Ah ja det var den der Kärcher? Den ku’ jeg altså godt være interesseret i. Men kan man købe det mundstykke løst som mangler? For jeg ku’ forestille mig man kan få brug for et lille mundstykke til krogene?

Jeg er næsten sikker på man kan købe mundstykket for man kan vist nok også købe andre reservedele og tilbehør. På deres hjemmeside står der en masse…mener de der solgte mig renseren ved Red-et-eller andet. Det er jeg sikker på andre herinde har styr på. Eller kig i AnnK’s tråd om renseren…der må det stå

[QUOTE=kamikaze;735092]TA TA…en damprenser kan nemt klare en smule opkast. Det er venstrehåndsarbejde for sådan èn.
HINT…jeg har en til salg…den kan tages med til Vorbasse[/QUOTE]

det skal man bare IKKE bruge på et tæppe som mit :slight_smile: der trækker fibrene sig… lige som tøj der skrumper i kogevask :slight_smile: