Fjernelse af hvepsebo i jorden

Mine forældre har været så uheldige at have et hvepsebo i jorden i deres have.

Nogen herinde der har kompetence til at fjerne sådan et for mindre end 800,- (og bor på Fyn… Mine forældre bor på Nordfyn).

Det syntes jeg ellers er en rimelig pris. Tænk om de kom til at træde i boet som Finn gjorde. Det gav altså rigtig mange hvepsestik.

Jeg husker ikke hvordan vores blev fjernet, men sikkert af en prof :slight_smile:

Skal de ikke bare have en ordentlig gang spray med insektgift :ups:

Sådan har vi tidligere fjernet vores - Radon eller noget. Frygtelig giftigt,
men trods alt ude i det fri.

Kogende vand kan gøre tricket… 5-6 liter hældes i hullet, dette kan evt gentages et par timer senere hvis det er nødvendigt…

Skal gøres om aftenen/natten når de er gået til ro.

Det er nemt, billigt og miljøvenligt… :slight_smile:

tjaaaa, min erfaring med jord-hvepsebo er ikke så gode andet end jeg ved man ikke skal begynde at grave det op med en skovl, det gir nemlig mange stik av-av av sir jeg bare.
jeg mener man kan købe sådan en slags røgbombe som man lægger ved boet, det bedøver hvepsene totalt, dernæst burde man kunne brænde boet e.lign.

800 kr for at få en proff ud og fjerne boet syntes jeg er en ok pris, det koster sådan noget desværre idag

[quote=birtheras;406904]Det syntes jeg ellers er en rimelig pris. Tænk om de kom til at træde i boet som Finn gjorde. Det gav altså rigtig mange hvepsestik.

Jeg husker ikke hvordan vores blev fjernet, men sikkert af en prof :)[/quote]

Altså til den pris vil jeg jo mene man godt kan oplyse fast dato OG tid. Men nej nej. Når de har en på de kanter… :doh: De er da heldige min mor er førtidspensionist… :venter:

Min far og lillebror var ved at fjerne en bunke jord og opdagede det først da min far havde stukket spaden gennem boet. :besvimer:
Spaden sidder der endnu.

Eller en gasbrænder, den slags man bruger til at afsvide ukrudt med! Så kan man udføre operationen på liiiiidt afstand - vi har prøvet det i en forladt redekasse, og der slap måske 2-3 hvepse ud - og resten var væk på få sekunder.
VH
Susanne

De har bestilt ham manden til at komme. Men som sagt kan de ikke sige hvad dato eller tidspunkt de kommer.

Kommer altså til at tænke på en episode fra, da jeg var barn. Vores nabo
havde et hvepsebo under tagudhænget på deres terrasse. Manden syntes,
at det skulle blive hængende :S En dag var det imidlertid blevet så stort,
og de var så generet af alle hvepsene, at de besluttede, at det alligevel
skulle fjernes. På det tidspunkt var det så stort, at det lige akkurat kunne
være i et stort syltetøjsglas.

Min far tog opstilling i deres stue med sit smalfilmskamera, og nabokonen
kravlede op på havebordet, satte syltetøjsglasset op omkring hvepseboet
og begyndte at skære det ned med en kniv. MEN hun havde ikke taget
højde for, at selvom hun havde syltetøjsglasset mast op imod udhænget,
så kunne hvepsene flyve ud i sprækkerne mellem brædderne. Og det var
der så en, der gjorde, og den fløj direkte ned og stak hende på næsen,
hvorefter hun fik revet hvepseboet ned.

Den næste scene, der udspillede sig, var nabokonen, der løb rundt på
græsplænen med syltetøjsglasset med hvepseboet i med en sværm af
hvepse efter sig.

Min far fik det hele på film :høhø:

Nåh - undskyld, det var et sidespring. Jeg ville bare sige, at sådan skal I
nok ikke gribe det an :høhø:

Håber de er let af med det :slight_smile:

Jordhvepse er bare nogen arrige bæster, er de.
Mogens fandt et bo på den trælse måde, en dag han var ved at beskære nogen hækplanter langs med indkørslen. Jeg anede ikke han kunne løbe så hurtigt:tihi::tihi:
Knus Elin

Tjah, vi fjernede det selv.

Efter at Anna blev overfaldet af de små flyvende sataner, og fik mere end 40 stik (hun var 3 år gammel).

Det fik lige mand og eks til at udstede en fatwa og erklære jihad over dem.

Så en aftentime da “svinene” var faldet til ro (altså hvepsene ikke mænnerne), blev de overrumplet af 2 modige mænd der hældte plæneklipperbenzin i hullet, og tændte skidtet.

Og så var det natnat med de små flyvendede sataner.

Så hvis det er ét af dem med kun en eller 2 udgange, kan manden min da garanteret gøre det for en plovmand.

Vi bor godt nok ikke på Fyn, men sååå langt er der da heller ikke fra søndejylland.

Og manden min kan komme lørdag aften. (det skal være om aftnen når de er gået til ro)

Vi havde også hørt at han kunne hælde kogende vand derned… Men det er altså svært at blive stående og hælde 6l derned.

Min svigerfar og kæreste heldte en lille sjat benzin derned og satte ild til og å løb de og alligevel måtte vi en tur på skadestuen med sviger far som fik over 10 stik af de arrige satanner. Men jeg ville sq nok også blive gal hvis det var mit hjem det gik ud over.

Jeg ville aldrig igen selv gå igang med den slags, jeg ville få nogen til det og holde mig LANGT væk.

Håber i finder en god løsning!

Klog gammel biavler har givet mig dette råd, der virker…du skal bruge myrepudder som er gift…om natten (de fleste hveps-arter “sover om natten”, eller er i hvert fald i boet - dog ikke stor gedehams) sniger du dig ud til boets indgang og sprøjter myrepudderet rundt om indgangen og til sidst nd i boet (det skal gå lidt gesvindt) og så væk!!!..hvepsene tager pudderet med ind og de soignerer hinanden og på den måde spreder de pudderet til hele boet, som så dør…det virker, er min erfaring.