Fjernelse af plaster

Så kom Fenris hjem efter at have fået amputeret mere end halvdelen af sin lange hale.

Halen har en genial “forbinding”, som kun består i et klart plastikrør, der stikker ca. 2 cm ud over halespidsen og foroven er plastret fast i pelsen.
Jeg har ikke set tilsvarende før.
Han kan hverken rive eller bide i det som med en alm. forbinding, halen beskyttes mod stød, og der kommer alligevel luft til såret.

Men:
Hvordan fjerner jeg plasteret? Det er rigtigt kraftigt Hansaplaster og sidder godt fast i hårene på et langt stykke hale, kan jeg se.

Kan det blødes op eller hvad?

PS: Dyrlægen kan selvfølgelig fjerne det, men jeg vil godt spare Fenris for turen.

MÅSKE kan du bløde limen op med lidt madolie, men om det er smart i forhold til såret ved jeg ikke.
Ellers tror jeg at jeg ville finde saksen frem og klippe det af sammen med den pels det sidder i. Ikke smukt, men helt sikkert den mest skånsomme måde for mis :slight_smile:

Jeg tror også jeg forsigtigt ville klippe plaster og lidt pels af. Hvis ellers han vil finde sig i det…

Det bliver godt nok noget af et job - Der er plaster i hvert fald 5-6 cm op og rundt om halen :frowning:

Hmm ja det er da unægteligt sat for at holde, men for pokker da også. Snup tlf og hør, hvordan vet ville gøre det :slight_smile:

Da Phumba kom hjem med det ene ben plastret ind (efter at ha’ haft drop i det) lykkedes det mig at få plastret løst, faktisk forbløffende nemt, ved netop at gennemvæde det med madolie :slight_smile:

Det var også “Hansaplaster” altså gammeldags stofplaster, og det sad GODT fast! Jeg klippede det op forsigtigt så det kunne tages af i et stykke og ikke skulle vikles rundt og rundt for at komme af. Men så gik det faktisk ret nemt.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1041972]Da Phumba kom hjem med det ene ben plastret ind (efter at ha’ haft drop i det) lykkedes det mig at få plastret løst, faktisk forbløffende nemt, ved netop at gennemvæde det med madolie :slight_smile:

Det var også “Hansaplaster” altså gammeldags stofplaster, og det sad GODT fast! Jeg klippede det op forsigtigt så det kunne tages af i et stykke og ikke skulle vikles rundt og rundt for at komme af. Men så gik det faktisk ret nemt.[/QUOTE]

Jeg kan godt huske den diskussion - dejligt at høre at det virkede :ok: Madolie er faktisk effektivt. Jeg har til gode at prøve på en kat, heldigvis, men jeg har bl.a. renset lim fra tæppetape af en parketgulv på den måde :lol:Jeg besluttede at det var bedre for os allesammen at hytten stank af olivenolie end af et eller andet der æder hjernen.

Ja det virkede rigtig godt. Selvom Phumba var noget misfornøjet over at få sit ben sådan fedtet ind L - hun var til gengæld glad for at slippe af med plasteret :slight_smile:

Har også læst, at Cola er alle tiders til at fjerne tyggegummi, som det får til at smuldre, men prøver (på tirsdag) med olie først.