[QUOTE=Mega;557348]Nemlig (jeg har også skrevet det tidligere).
Man bruger jo også at stille små skåle med eddike, hvis man har haft storrygende gæster. Det klarer luften og fjerner røglugten.
Selv har jeg en skål med eddike i bryggerset, hvor 6 af kattebakkerne står, og man kan ikke lugte dem.[/QUOTE]
Og det er netop dit gode råd, jeg har brugt - og brugt - og brugt
[QUOTE=•~ Rikke ~•;557258]Det synes jeg altså det gør
Sean havde et uheld i vores sofa, og jeg brugte Urine Off med det samme… Det lugter stadig lidt, selvom det er flere måneder siden
[/QUOTE]
[QUOTE=pivnu;557298]Ingen vaskemidler kan tage lugten. Der skal Rodalon eller et lignende præparet til. Jeg kan i øvrigt anbefale MinusMug fra Kvickly - samme indhold, billigere pris. Tag flaskerne, sprayflaskerne er stærkt fortyndede, så de løber alt for hurtigt tør.
Enig. De påstår ellers, at det fjerner lugten og ikke overdøver den. Men efter min bedste overbevisning er det netop overdøvning, der er tale om, for lugten bagefter opfatter jeg mest af alt som kattetis med parfume. Hvorfor skal der også overhoved være parfume i, hvis produktet fjerner lugten? Og jeg har endda brugt det på ting, der var i vaskemaskinen efterfølgende, så det er ikke fordi, der var tale om direkte efterladenskaber af Urine Off.[/QUOTE]
Vi har slet ikke problemer i den retning og Nickis seng blev virkelig gennemvædet et godt stykke ud over kanterne af pletten.
Jeg kom i tanker om at Max strintede i vores seng i sidste uge (Nickis seng det er 1½ måned siden) i hovedenden. Pletten var heldigvis ikke lige så stor som den i Nickis seng, men den blev også gennemvædet og på trods af at det er der hvor vi ligger med vores hoveder hver nat, så kan vi ikke lugte noget Urine Off.
Det tager lugten rigtig fint - har både brugt det til hankatterum, på kradsetræer, på fliser og i vaskemaskinen (når der har været tisset i kattehuler af en løbsk hunkat).
Det dufter af “gammeldags sæbe”, så der dufter dejligt rent bagefter.
Rodalon er jeg ikke fan af… det lugter grimt (af brændt gummi IMO).
[QUOTE=DK Thomani;557204]Urine Off er et mirakel middel
Max havde tisset en ordentlig sø (fertil hankattetis) i Nickis seng. Jeg kunne ikke finde vores Urine Off, så jeg væltede Rodalon ud over det i rigelige mængder. Det virkede ikke, sengen stank af hankattetis da den var tør. Så væltede jeg Urine Off ud over pletten også i rigelige mængder og et godt stykke ud over plettens kanter. Da det var tørt dagen efter var lugten væk [/QUOTE]
Bliver lige nød til at spørge for det link Charlotte har smidt der er det spray - er det også det du har brugt eller? og skal det tørrest af bagefter eller skal det blive siddende?
MinusMug er det samme som Rodalon. Man putter den lugtende genstand i blød i Rodalon/MinusMug i nogle timer og vasker den bagefter i vaskemaskinen med alm. vaskemiddel. Det skal ligge i blød i Rodalon/MinusMug UDEN vaskiemiddel først, ellers virker Rodalon/MinusMug ikke.
Fordi ‘alm.’ eddike er tilsat favestof i form af karamel. Ikke så interessant at pletfjerne med
Heh, det synes jeg så altså også virker lidt… nasty Har kun haft brugt det, hvor jeg vaskede det af bagefter, som sagt. Og der synes jeg helt sikkert, at Rodalon gør arbejdet meget bedre og er både selv lugtfrit og gør genstanden lugtfri. Men måske er Urine Off svaret, hvis det er ting, der ikke kan vaskes. Så ville jeg bare selv smide ud, når kattetisseproblemet var blevet løst. Og klog af skade har senge med adgang for katte fået tisselagen - kattene er super renlige, uheld her har typisk været i forbindelse med sygdom, men det er nu engang så dejligt nemt at vaske aftagelige ting, hvis skaden skulle ske.
[QUOTE=pivnu;557298]Ingen vaskemidler kan tage lugten. Der skal Rodalon eller et lignende præparet til. Jeg kan i øvrigt anbefale MinusMug fra Kvickly - samme indhold, billigere pris. Tag flaskerne, sprayflaskerne er stærkt fortyndede, så de løber alt for hurtigt tør.
Enig. De påstår ellers, at det fjerner lugten og ikke overdøver den. Men efter min bedste overbevisning er det netop overdøvning, der er tale om, for lugten bagefter opfatter jeg mest af alt som kattetis med parfume. Hvorfor skal der også overhoved være parfume i, hvis produktet fjerner lugten? Og jeg har endda brugt det på ting, der var i vaskemaskinen efterfølgende, så det er ikke fordi, der var tale om direkte efterladenskaber af Urine Off.[/QUOTE]
[QUOTE=•~ Rikke ~•;557258]Det synes jeg altså det gør
Sean havde et uheld i vores sofa, og jeg brugte Urine Off med det samme… Det lugter stadig lidt, selvom det er flere måneder siden
[/QUOTE]
Det er tørret op. Vi har selvfølgelig suget alt tis op med køkkenrulle først, så pletten var så “tom for tis” som muligt.
Jeg har købt det på flaske, det er meget billigere. Så kan man selv hælde noget af det over i en forstøver.
www.prox.dk det her kan tage lugten bare hør Leopols mor hun har prøvet det … Det er godt til ALT rengøring her hjemme og især til kattebakke det tager lugten og de bliver fine rene …
Den her kan også bruges til grimme lugte www.prox.dk
Deres voks og alu fælge rens kan jeg kun anbefale. Især den spray voks den skal man ikke passe på sine sorte gummi lister når man vokser den plejer dem samtidig bruger det til lastbilen MEGET nem at bruge og sikke fin bil man får
Vi bruger altid helt almindelig eddike som et par andre også har foreslået, det er billigere og vi synes det fjerner lugten meget bedre end alle mulige andre produkter som skulle fjerne tislugt.
Vi havde et uheld i sofaen med en hunkat der stortissede i den. Vi tog stofbetrækket af og vaskede det i maskinen, med almindelige vaskesæbe, og hældte så eddike i, i stedet for skyllemiddel.
Skumpuden tog vi ud på toilettet og hældte eddike igennem den, og lod den stå et par timer, og her efter trykkede vi så meget ud vi kunne og lod den stå og tørre op af radiatoren. Dagene efter var den tør og der var ingen tislugt, og ingen kat har tisset der siden.
Vi hælder også altid eddike i vores rengøringsvand, da det så også tager dyrelugt på de flader der vaskes af.