Flåter

Er der nogen som har god erfaring med et middel imod flået til vores langhåret kat. Der er rigtig mange i vores sommerhus, og vil gerne have vores kat med derud.

Frontline

Jeg foretrækker dog bare at fjerne dem løbende :smil:

1 Synes om

Da vi stadig havde gårdkatten, fik hun credelio. En pille hver måned og 100% flåt og loppefri.

Det ser ud som om de er på recept? Ringede i bare til dyrlægen?

Credelio er på recept. Såfremt man passer sine rutinetjek, så vil dyrlægen godt udlevere det eller udskrive recept. Jeg hentede blot en pakke med 6 tabletter hver 6 måned uden konsultation (dyrlægen så katten 1 gang pr år)

Tusind tak for svar. Min dyrlæge udskrev Bravecto som skal i nakken. Sagde det havde samme virkning. Det håber jeg :pray:

3 Synes om

Det har det. Jeg var gladere for piller, da gårdkatten tidligere havde allergisk reaktion på pipetter. Jeg foretrak credelio fremfor bravecto, da jeg hellere ville give hver måned lavere dosis end højere hver 3. Men det er udelukkende en smagssag. Mine får ikke noget nu hvor der ikke er nogen, der går ude

2 Synes om

Ikke for at være en lyseslukker men jeg har også dårlige erfaringer med Bravecto som pipettte til nakken. De to af mine tidligere katte som har fået det, havde begge tydelige reaktioner på at blive dryppet i nakken af det = de for væk og rystede på hovedet. Mit bud er at det svider gevaldigt på huden hos nogen katte.

Vil gerne understrege det ikke er ikke er for at skræmme, det er kun så du er forberedt hvis der er en reaktion :slight_smile:

Den reaktion synes jeg nu altid, mine katte har haft, uanset hvad de blev dryppet med i nakken. Jeg kan selvfølgelig ikke vide, om det svider (man kan jo prøve på sig selv), men har mere tænkt, det handlede om, at de fik noget koldt direkte på huden i nakken. De er jo ikke vant til, at ting kan trænge igennem pelsen på den måde. Hvis det så oven i købet breder sig og kilder lidt …

2 Synes om

Min Kalle bliver totalt kulret, når han dryppes i nakken med Advantage Vet. Det ser ikke ud til at svie, men han er kulret lige indtil lugten har fortaget sig. Lugter som naftalin/mølkugler.

2 Synes om

De to af vores der rendte fri på gården, fik Bravecto, dog brugte vi pillerne til hund. Ingen har nogensiden haft en reaktion på dem.
ved at bruge flået middel, er det vigtig at huske at flåterne skal bide på kattene før de dør af det, så man oplever stadig de kommer ind med dem, dog dør de ret hurtig og falder af

2 Synes om

Tusind tak for alle jeres svar. Har ringet til dyrlægen igen og har fået lov til at få Credelio på piller. Så håbe vi på en god oplevelse :slightly_smiling_face:

3 Synes om

Præcis det samme jeg gjorde, indtil credelio kom på markedet :blush:

Nu har jeg prøvet en del af de her forsk. pipetter fra forsk. mærker mod diverse parasitter til at dryppe i nakken på de udekatte jeg har haft - Frontline, Advantage, Bravecto, Advokate er dem jeg lige kan komme i tanke om. Bravecto i pipette er den eneste der har fremprovokeret den omtalte reaktion på mine katte - de er selvfølgelig forsk alle katte ift. hvordan de kan reagere. Vi har også prøvet Bravecto i pilleform der var ingen reaktion.

Jeg har prøvet Bravecto som pipette flere gange - det er hver eneste gang den har fremprovokeret den omtalte reaktion. Der er flere i de store kattegrupper på FB, hvor folk har observeret samme effekt på Bravecto, og hudreaktionerne er omtalt som en alm bivirkning i indlægssedlen, så jeg holder på at det er en bivirkning, og at kattene her i huset reagerer på Bravecto som pipette.

Det skal ikke afholde andre for at bruge den hvis de ikke ser bivirkninger på deres kat :person_shrugging:

5 Synes om

Mille tåler ikke bravecto i nakken, hun mister pels på dryp stedet og får små sår. Det samme med Milo, da vi havde ham.
Dyrlægen sagde at de ikke måtte få det mere, og gav i stedet credelio, som vi fortsat bruger til både Mille og Mollie.

3 Synes om