Flåter?

Charlie får bare MANGE flåter for tiden…De er svære at se pga. alt det hår han har…
man kan få det der mod flåter? Men synes aldrig det som sådan har virket…
synes jeg læste, man kunne give hunden hvidløg?

Vi har brugt Bayvantic Vet, siden vores gamle hund fik Borreliose. Men man skal passe meget på, for det er farligt for katte, så kattene skal holdes væk fra hunden nogle timer, og man skal sørge for, at det kommer helt ned på huden hos hunden, så kattene ikke sådan kan komme til at slikke på det. Vores er også meget langhåret.

Okay… Ved ikke lige pt. hvad det hedder, som jeg har brugt før…

Bayvantic er super godt mod flåter - det virker afskrækkende på dem og hvis de hopper på hunden, skulle 95% af dem skynde sig at hoppe af igen.

Det med hvidløg er en skrøne og har ingen dokumenteret effekt på lopper og flåter.

[QUOTE=Vics;639371]Bayvantic er super godt mod flåter - det virker afskrækkende på dem og hvis de hopper på hunden, skulle 95% af dem skynde sig at hoppe af igen.

Det med hvidløg er en skrøne og har ingen dokumenteret effekt på lopper og flåter.[/QUOTE]

okay… :slight_smile: Tak for svar!

Og hvis du foretrækker et middel som ikke er potentielt dødsensgiftigt for dine katte, kan jeg klart anbefale frontline… midlet er ikke særligt meget bevendt mod lopper - men det er suverænt mod flåter :slight_smile:

Okay… Må have købt noget…
jeg HADER flåter…
og de er svære at finde på charlie

Vores har fået Bayvantic i mandags. Min nye kat viste sig at have uventet besøg. Så hele banden fik en omgang.

Jeg bryder mig ikke om Frontline, så jeg nøjes med at fjerne flåterne, når de dukker op.
Nu er det mest hunden, der bliver angrebet, eftersom kattene ikke kommer med i skoven, men det sker da også, at kattene ramler ind i en flåt i haven.
Heldigvis er de nemme at fjerne (og katte og hunde er åbenbart ikke så modtagelige for borreliose). Oven i købet har jeg en søn, der er en knag til at fjerne flåter med tang (og han synes endda, det er sjovt) - så vi gør altså ikke noget større nummer ud af det.

(- når det gælder husdyrene, altså. Til gengæld er min mand hysterisk med at få tjekket familien efter en skovtur. Han har en kammerat, der er på invalidepension efter et alvorligt flåtangreb.
)

[QUOTE=Else;649759]Jeg bryder mig ikke om Frontline, så jeg nøjes med at fjerne flåterne, når de dukker op.
Nu er det mest hunden, der bliver angrebet, eftersom kattene ikke kommer med i skoven, men det sker da også, at kattene ramler ind i en flåt i haven.
Heldigvis er de nemme at fjerne (og katte og hunde er åbenbart ikke så modtagelige for borreliose). Oven i købet har jeg en søn, der er en knag til at fjerne flåter med tang (og han synes endda, det er sjovt) - så vi gør altså ikke noget større nummer ud af det.

(- når det gælder husdyrene, altså. Til gengæld er min mand hysterisk med at få tjekket familien efter en skovtur. Han har en kammerat, der er på invalidepension efter et alvorligt flåtangreb.
)[/QUOTE]

Jeg har haft en hund med Borreliose, og det var ikke et kønt syn :frowning:

[QUOTE=Else;649759]Jeg bryder mig ikke om Frontline, så jeg nøjes med at fjerne flåterne, når de dukker op.
Nu er det mest hunden, der bliver angrebet, eftersom kattene ikke kommer med i skoven, men det sker da også, at kattene ramler ind i en flåt i haven.
Heldigvis er de nemme at fjerne (og katte og hunde er åbenbart ikke så modtagelige for borreliose). Oven i købet har jeg en søn, der er en knag til at fjerne flåter med tang (og han synes endda, det er sjovt) - så vi gør altså ikke noget større nummer ud af det.

(- når det gælder husdyrene, altså. Til gengæld er min mand hysterisk med at få tjekket familien efter en skovtur. Han har en kammerat, der er på invalidepension efter et alvorligt flåtangreb.
)[/QUOTE]

Nej, heldigvis er de ikke så modtagelige for smitte har min dyrlæge fortalt mig.
Men jeg har så stor respekt for det lille møgdyr…min søn blev bidt af en som 13 årig og fik borrelia og var meget syg meget længe…utroligt hvad det lille dyr kan anrette.

Vores Rollo var ved at dø af Borreliose, havde han ikke kun været 1 år gammel, og haft en dyrlæge der ikke ville give op, så havde han været aflivet da.

Det er sjovt nok ikke så meget borreliose, jeg er nervøs for, men derimod en eller anden form for hjerne(hinde?)betændelse, som er 100% dødelig, hvis hunde får den… Da vi bor et sted med rigtig mange flåter, så vælger jeg at bruge frontline hele året på hundene - bayvantric er ikke en mulighed herhjemme! Nanna og Thane putter konstant og Ting vasker øjne og snude på begge hundene, så jeg skal ikke risikere noget som helst, tak :slight_smile:
Og den der med bare at fjerne flåterne… HA - Else, du har ikke en sheltie hva’? :stuck_out_tongue: jeg ville aldrig finde de ækle dyr, før end at de havde siddet meget længe, og var blevet meget store, og havde overført meget smitstof af diverse art…

På Charlie er det MEGET svært at se flåterne, selvom man jævnligt tjekker ham…
Jeg går helt i panik når jeg ser en…har kun fjernet 2 på Charlie…Resten må Lasse gøre…
Er så bange for dem…os selvom de er døde og skyllet ud i vasken kigger jeg altid om de er kravlet op…haha