Flåter

Interessant, Lene. Fandt lige denne side:

Der står, det er receptpligtigt - er det korrekt?

[QUOTE=galath;1311692]Interessant, Lene. Fandt lige denne side:

Der står, det er receptpligtigt - er det korrekt?[/QUOTE]

Jeg har fået det hos dyrlægen hvor jeg normalt kommer. Har faktisk noget til 2 af mine 3 katte nu.

Tak for alle jeres input! Vi tænker så det knager over løsningen!

Udover kattenes helbred, så er der jo også den anden ting, der rumsterer: Hvor farligt er det for os? De slæber dem jo med ind, og så risikerer vi, at de sætter sig på os i stedet.

[QUOTE=Lykke;1311696]Tak for alle jeres input! Vi tænker så det knager over løsningen!

Udover kattenes helbred, så er der jo også den anden ting, der rumsterer: Hvor farligt er det for os? De slæber dem jo med ind, og så risikerer vi, at de sætter sig på os i stedet.[/QUOTE]

Det er faktisk den del, der bekymrer mig mest … og her hjælper div. midler jo ikke. Jeg mener, når en flåt først har bidt sig fast på katten, så sidder den der og spiser sig tyk og fed.
Det er mere de små bitte flåter, der kan sidde i pelsen (og som endnu ikke har bidt sig fast) som jeg er bange for skal sætte sig fast på mig. MEN det kan altså lige så vel ske, hvis jeg selv går i græs eller andre steder, hvor der er flåter.

Jeg hader flåter :thumbdown:

[QUOTE=DK Lindvig;1311702]Det er faktisk den del, der bekymrer mig mest … og her hjælper div. midler jo ikke. Jeg mener, når en flåt først har bidt sig fast på katten, så sidder den der og spiser sig tyk og fed.
Det er mere de små bitte flåter, der kan sidde i pelsen (og som endnu ikke har bidt sig fast) som jeg er bange for skal sætte sig fast på mig. MEN det kan altså lige så vel ske, hvis jeg selv går i græs eller andre steder, hvor der er flåter.[/QUOTE]

Det kan det selvfølgelig… Nu ved jeg selvfølgelig ikke med dig, men jeg kravler bare normalt ikke rundt i buske :wink: Så risikoen for selv at samle den op er ret lille for mig.

Gå en tur hen over en græsplæne, i alm sko hvor bukseben ikke er lukket til med tykke strømper.
Det er faktisk nok :wink:

Jeg samler mange op på jagt, men jeg har faktisk lige samlet en op i dag - ved ar gå hen over en helt alm nyslået græsplæne. Den fandt fint vej op over løbeskoen og ind under mine jeans og satte sig fast i min knæhase…

det sted eeelsker flåterme på mig :S jeg havde lige fået de sidste 7-8 sår helet bag på knæene, og så starter jeg tydeligvis bare forfra :S
Flåterne synes vist jeg smager godt…

Jeg har så også kun nappet en enkelt flåt på Manse - og han bliver som sagt ikke behandlet, så det kan vel være svært at afgøre, om det behandlingen reelt gør en forskel, uden at der involveres en placebo-kontrol…? :stuck_out_tongue:

[QUOTE=galath;1311692]Interessant, Lene. Fandt lige denne side:

Der står, det er receptpligtigt - er det korrekt?[/QUOTE]

Ja, det er på recept.

[QUOTE=PiaB;1311707]Gå en tur hen over en græsplæne, i alm sko hvor bukseben ikke er lukket til med tykke strømper.
Det er faktisk nok :wink:

Jeg samler mange op på jagt, men jeg har faktisk lige samlet en op i dag - ved ar gå hen over en helt alm nyslået græsplæne. Den fandt fint vej op over løbeskoen og ind under mine jeans og satte sig fast i min knæhase…

det sted eeelsker flåterme på mig :S jeg havde lige fået de sidste 7-8 sår helet bag på knæene, og så starter jeg tydeligvis bare forfra :S
Flåterne synes vist jeg smager godt…[/QUOTE]

Vildt!

Jeg har haft en, måske 2, flåter i mit liv… Og er vokset op med skov på den ene side og sumpede marker på de andre tre…

[QUOTE=Lykke;1311696]Tak for alle jeres input! Vi tænker så det knager over løsningen!

Udover kattenes helbred, så er der jo også den anden ting, der rumsterer: Hvor farligt er det for os? De slæber dem jo med ind, og så risikerer vi, at de sætter sig på os i stedet.[/QUOTE]

Vi bor i et område med ekstrem mange flåter, vores hunde har altid haft mange flåter på sig og vores oplevelse er at de sidder fast på dyret indtil de har suget det blod de vil have, og slipper derefter der greb, de skal egentlig ikke suge ret meget blod før kroppe er så rund at den ikke kan flytte sig.

Det der er mest ulækkert er faktisk at træde på de eller sætte sig på den, det giver et royalt svineri :venter:

Er der sæson for flåterne?

Vi har faktisk ikke set nogen siden jeg lavede tråden, og vi nåede aldrig at give kattene noget for det :slight_smile:

jeg har ikke fået nogen på mig, så tror ikke der er forskrækkeligt mange i år…rådyrene ser heller ikke plagede ud

[QUOTE=Lykke;1313201]Er der sæson for flåterne?

Vi har faktisk ikke set nogen siden jeg lavede tråden, og vi nåede aldrig at give kattene noget for det :)[/QUOTE]

Det har været et dårligt år set med flåtøjne. Det kolde forår med frost og de relativt lave sommertemperaturer, indtil nu, har lagt en dæmper på formeringen.

Kommer der varme på det fugtige vejr vi har nu, så skal flåterne nok komme frem. :frowning:

Her har vi mange flåter, frontline holder som de lover i 14 dage og ikke et øjeblik længere. Til gengæld er denne flåtfjerner Hundepleje - Find alt til pelspleje, potepleje m. m. | zooplus.dk den absolut bedste jeg har prøvet, selv i tyk skovkatte pels er de nemme at fjerne.