Florian 6 måneder

Florian fylder i dag 6 måneder. Jeg faldt lige over et gammelt billede af ham fra da han var 14 uger gammel og netop flyttet hjem til mig, og det er utroligt, hvor meget han er vokset de sidste (næsten) 3 måneder! :uha:

Jeg kan slet ikke tro det! Han er ved at blive en stor og fin bamse på 4700 g (dog vejet EFTER halvfødselsdagsmiddag af tun, rejer, og tørret fisk, så jeg må vist lige have ham vejet igen i morgen for at få hans præcise vægt[I].

[/I]Tiden går bare stærkt med sådan en lille fyr i huset! :wehuu:

Han er en rigtig lækkermås - både dengang og nu :inlove:

Hvor er han altså lækker:smelter:

jA, MAN MÅ KONSTATERER SKÅLEN ER SKRUMPET EN DEL…hov…her har været en misling på tastaturet.
Smuk er han

4700 g hold da op han er ved at være stor. Men han bliver smukkere og smukkere for hver gang jeg ser ser ham.
Giv ham et stort møs. :wehuu:

[QUOTE=DK Ragsofsilk;1268615]4700 g hold da op han er ved at være stor. Men han bliver smukkere og smukkere for hver gang jeg ser ser ham.
Giv ham et stort møs. :wehuu:[/QUOTE]

Ja, han er ved at blive en stor bjørn! Jeg håber ikke, han vejer for meget. Han får killingetørkost, men voksenvådkost (Moments fra Maxi Zoo, det er de eneste, han rigtigt gider at spise), og hans godbidder er også voksentørfoder (Kingsmoor’s med havfisk til voksne katte af stor race, han er helt tosset med dem). Han føles ikke tyk, når jeg mærker på ham, synes jeg. Jeg tror også, han er ved at udvikle sin masse for tiden - jeg så på hans hoved ovenfra i dag, og det er lige pludseligt blevet meget bredere. :slight_smile: Jeg synes også, hans profil har udviklet sig:

(Mens jeg skrev dette indlæg, kom Florian og lagde sig på tastaturet. Jeg beklager, hvis jeg har overset nogle potetryk i teksten. :tihi:

Han ser lidt våd ud i hovedet, fordi han stak snuden ind under vandhanen. :tihi:)

Et stort tillykke til Florian med halvårsdagen. :smiley:

:flag::fløde1::flag::fløde1::flag::fløde1::flag::fløde1::flag:

Mange hilsener fra
Rags, Caithlin & Bastian

Nå, han fundet husets bedste varmepude. Her i huset har der nogen gange næsten været slagsmål om at komme til at ligge på den. Med meget god vilje lykkedes det for to abyer at klemme sig ned at ligge på tastaturet på én gang. Så et godt råd - husk altid at lukke låget på den bærbare, når du forlader den. Ellers ved man aldrig, hvad kattene kan finde på at poste på FB eller endda her på KG. Det har Asani faktisk gjort engang - postet et meget, meget langt indlæg med lutter k’er :høhø:

[QUOTE=Cecilie;1268633]Ja, han er ved at blive en stor bjørn! Jeg håber ikke, han vejer for meget. Han får killingetørkost, men voksenvådkost (Moments fra Maxi Zoo, det er de eneste, han rigtigt gider at spise), og hans godbidder er også voksentørfoder (Kingsmoor’s med havfisk til voksne katte af stor race, han er helt tosset med dem). Han føles ikke tyk, når jeg mærker på ham, synes jeg. Jeg tror også, han er ved at udvikle sin masse for tiden - jeg så på hans hoved ovenfra i dag, og det er lige pludseligt blevet meget bredere. :slight_smile: Jeg synes også, hans profil har udviklet sig:

(Mens jeg skrev dette indlæg, kom Florian og lagde sig på tastaturet. Jeg beklager, hvis jeg har overset nogle potetryk i teksten. :tihi:

Han ser lidt våd ud i hovedet, fordi han stak snuden ind under vandhanen. :tihi:)[/QUOTE]

Jeg tror ikke har som sådanne er for stor, men han skal nok heller ikke tage mere på lige nu og her :høhø:
Og profilen er faktisk ved at være rigtig god :slight_smile:

[QUOTE=DK Ragsofsilk;1268710]Jeg tror ikke har som sådanne er for stor, men han skal nok heller ikke tage mere på lige nu og her :høhø:
Og profilen er faktisk ved at være rigtig god :)[/QUOTE]

Jeg er nu ikke helt sikker på, hvordan jeg får ham til at sætte farten ned med det vokseri. Han får allerede 50% voksenfoder, vil jeg skyde på, måske mere, og hans godbidder (tørret fisk og Cosma snackies) indeholder meget lidt fedt. Ellers skal jeg begynde at fodre ham primært med voksenfoder? Det er bare lidt tidligt at starte ved 6 måneder, tænker jeg. :?

Jeg glæder mig til at høre, hvad dommerne siger til ham til næste udstilling. :slight_smile:

Med mindre du udelukkende tænker på livvidden, så kan du jo nok ikke få ham til at holde op med at vokse :slight_smile:

Nej, det er jo lidt det. Han vejer en del for sin alder, men han får ikke nogen form for junk food, som jeg kan tage fra ham - faktisk har jeg tværtimod været bekymret for, om hans kost indeholder for lidt fedt, når nu han foretrækker voksenfoder og tørret fisk. :?

Voksenfoder til en 6 måneder killing ser jeg intet problem i.
Herhjemme gør vi slet ikke i killingefoder. LIDT svært at regulere når ikke alle er killinger :wink:
Og de overlever jo nok ligesom der i naturen heller ikke er “killingemus” :lol:

Han er sådan en fin basse :hjerte: