Fluenet.dk

Vi skal have noget op for vinduerne i køkkenet, så vi kan få mere luft ind - og så kom jeg i tanke om Petnet fra fluenet.dk

Jeg har kigget lidt i gamle tråde, og kan se @Eva s Robin har fået pillet det op af rammen :uha:

Har nogen af jer erfaring med Petnet, som I vil dele? :slight_smile:

Tænker lidt om der er andre, der har oplevet det samme eller lignende :ups: De der européer… :uha:

Jeg ved ikke, om det er mig du mener - men her er ikke pillet noget op.
Jeg kan ikke huske, hvem det var jeg brugte, da jeg skulle have nettene op, men de holder endnu efter lang tids brug.

Dejligt, at de stadig dur :smiley:

Det er dit indlæg her, jeg refererer til: Fluenet / petscreen til vinduer? - #9 af Eva

:blush:
Håber du har mange penge
:grin:

Og god tid
:grin:

Jeg havde en konsulent ude, efter ca 3 uger fra jeg ringede til firmaet

Da jeg så fik tilbuddet, som var ca 11.000,- for 6 vinduer på ca 60 x 80 cm — så gik der yderligere ca 3 uger, til jeg hørte fra dem — og de kunne så komme om ca 2-3 uger :scream:

Så det blev et NEJ TAK fra mig :grin:

Det net jeg valgte, skulle være 9 gange stærkere end glasfiber — MEN det er sort, og så tæt i “maskerne” at der næppe kommer ret meget luft ind :grin:

Nu har jeg selv lavet nogen rammer af lister, skåret i smig, volierenet på og et par hængsler

Pris : ca 100,- kr. :grin:

Og det er så MIN oplevelse med Fluenet.dk som ikke nødvendigvis bliver din oplevelse

1 Synes om

Det var da horrible svartider!

Her er der tale om net til 1-2 vinduer, så ikke så meget :slight_smile:

Vi har voilerenet og rammer vi selv har lavet ovenpå, men i de sprit nye vinduer i køkkenet vil vi gerne have noget, der er pænt - og helt ærligt, så synes jeg ikke voilerenet er ret flot :wink:

6 Synes om

:grin:

Jeg er lykkelig for mit volierenet, fordi der kommer en masse luft ind

Forstår sagtens, at du vil have en pæn løsning i jeres nye, flotte køkken

Jeg synes så, at det sorte net som Eva har, er ret grimt :grin:

Men smag og behag er jo forskelligt — man kan også få noget hvidt — men det er kun insektnet, og det har mine flænset første gang de skal fange en flue :grin:

Nu har du selv et par eksemplarer af Susanne’s katte — jeg ved ikke, hvor kreative dine er — men mine kan alt det de vil :grin:

Retter lige:
Det er ikke volierenet jeg har, det er hønsenet :grin:

1 Synes om

Jeg har ikke kattetestet det - og man skal tænke noget kreativt ift at sikre det mod at kattene kan åbne det.
Men jem og fix har et fluenet som rullegardin. Jeg har i soveværelset, og jeg elsker det!
Men det et også kattefri zone. De er der kun under opsyn - så de har ikke udfordret det. Kun snust gennem det og kigget nysgerrigt.
I weekenden kommer det dog også op i kontor/gæsteværelset og overvejer lige nu hvordan jeg sikre det mod at kattene kan åbne det. Måske en Ikea børnesikring er nok at montere på - det vil tiden vise.

2 Synes om

Hvilken børnesikring tænker du? Når jeg søger på det på hjemmesiden får jeg kun frem til stikkontakter, og det er måske lige vovet nok :tihi:

Her kommer kattene til at være uden opsyn og det er ud til den forkerte side af huset, så det skal være sikkert… Vi ved jo, at Rhys kan komme igennem selv meget smalle åbninger :roll_eyes:

1 Synes om

Jeg har ikke set andres net, så det kan jeg ikke udtale mig om. Men det billede, de har på hjemmesiden, er meget gennemsigtigt net.

Vi har nu kun en bimse fra Susanne, så han er ret nem at snyde :wink: Det er européerne fra Eva, der giver hovedpine…

2 Synes om

:grin:

Jeg følger for lidt med, jeg troede at alle dine katte var fra Susanne…

Måske kan man lave en træramme til det, så det ikke er et rullegardin, men en fast “installation” ?

Umiddelbart tænker sådan en monteret på under vindueskarmen og så op på rullegardinet herhjemme.

Så kan kattene ikke komme til at få den til at rulle op i hvert fald.
Jeg har ikke selv tænkt det helt til ende endnu herhjemme, jeg går stadig og lurer på en løsning, sp jeg kan lave gennemtræk fra husets bagside via kontoret til stuen og terrassedøren.
Men jeg HAR også næsten for dumme/velopdragne burmeser katte, så tænker min udfordring er mindre end dine med europeer :ups:

For det fra jem og fiks holder næppe til, at en kat ligefrem klatrer i det!

Ja, det er da også rigtigt - det havde jeg helt glemt.
Det er nu heller aldrig sket siden og jeg er meget glad for de net. :thumbup:
De kan se sorte ud på afstand, men det er de nu ikke og det vigtigste er vel også at holde kattene inde.
Jeg skal ikke have noget af at lave noget selv - det vil til gengæld nok blive grimt. :crazy_face:

2 Synes om

Vi har i soveværelset og er rigtig glad for det.
Ja nettet er sort men tænker ikke over det.
Vi har bare den almindelige, for det er ikke for at undgå de flygter, men bare så vi ikke bliver forstyrret på varme nætter.
Vi valgte uden klap til håndtag ( vi har hængslet i toppen) , igen fordi det ikke er et vi åbner og lukker flere gange dagligt. Begge dele efter samråd med ham- han prøvede slet ikke at oversælge

Jeg elsker det!
Og han kom 3 dage efter jeg ringede og gav tilbud på stedet fordi det var så enkelt.
1450 incl montering.
de kom nogle dage senere- dog er de noget mere morgenfriske end mig :slight_smile:
Lidt sjov type, men glad for det alt i alt.

Tine og rene i randers har nogle stykker som skyde paneler( de har dannebrogs vinduer) samt en bryggers dør med fjeder- og den kan holde til at mco gynger i den ( dog det kraftige net) . De elsker også deres.

5 Synes om

Godt at høre, at det gik så nemt hos dig

Vil du vise et billede af nettet tæt på ?

Ham der var her, havde et lille stykke net med, men jeg kunne godt tænke mig at se det monteret

Denne tråd skal lige gemmes til når vi er flyttet, vil nemlig også have net op, så jeg ikke bliver ædt af myg

1 Synes om

Har Finn Frode stadig hjemmesiden med kattesikring af vinduer, døre, altaner og løbegårde ?

Og hvad hedder siden ?

Den hedder katteindhegning, og så vidt jeg husker, er det @HolmeInc der køre den videre efter FinnFrode.

katteindhegning

4 Synes om

:blush:

Tusind tak, jeg vil ind og se på forskellige muligheder

1 Synes om

Korrekt husket @Enki :slight_smile:

1 Synes om