Fluenet / petscreen til vinduer?

Hvad er det for nogle “katte-sikre-rammer”? Dem vil jeg gerne høre lidt mere om! :slight_smile:

Mine vinduer er nogle mærkeligt skrå nogle med dybe vindueskarme, så de er ikke så lette lige at købe net til. Jeg håber at få et par gode ideer her fra forummet. :wink:

Jeg har endnu ikke købt net fra Fluenet, men overvejer det - og vil i så fald nok vælge deres ‘petscreen’. Men med seks vinduer bliver det bare en ret dyr fornøjelse - vel omkring 5.000,-. Så jeg overvejer, om der evt. er andre løsninger, eller om jeg bare skal bide i det sure æble og punge ud. :stuck_out_tongue:

Behøver du at have net for alle vinduer ? …Vi har net for de vinduer så det passer med at vi kan lave gennemtræk. Resten af vores vinduer kan åbnes så der er en sprække på ca. 10 cm i toppen

[QUOTE=Cecilie;1256422]Hvad er det for nogle “katte-sikre-rammer”? Dem vil jeg gerne høre lidt mere om! :slight_smile:

Mine vinduer er nogle mærkeligt skrå nogle med dybe vindueskarme, så de er ikke så lette lige at købe net til. Jeg håber at få et par gode ideer her fra forummet. ;)[/QUOTE]

:slight_smile: :slight_smile:

Jeg har selv lavet mine…bare sat lister sammen efter målet på vinduet… og så har jeg sat volierenet på med en sømpistol… og så lige et par hængsler på rammerne… og WUPTI !!.. så er der kattesikre vinduer i alle rum…

Tænker, at det du linker til er så tæt i maskerne at det alligeveller MÅ tage noget af dagslyset og den friske luft ??

:slight_smile: :slight_smile:

Synes at kunne huske, at der er en tråd herinde om de forskellige måder at gøre vinduer kattesikre… prøver lige om jeg kan finde den frem til dig… :slight_smile:

:slight_smile:

Her er der lidt at lure på :

http://www.kattegale.dk/forum/search.php?searchid=2796415

Jeg er ellers også glad for mine net derfra - men her forleden opdagede jeg til min skræk, at Robin havde fået det løftet ud af rammen og således havde fri udgang :uha:

Heldigvis var jeg hjemme - men tænk hvis det var sket, når jeg var ude :yikes: i denne tid står vinduerne jo åbne døgnet rundt.

Jeg kan ikke se, hvordan jeg kan gøre noget, så rammen ikke kan løftes op - jeg håber bare det bedste, da det aldrig er sket før :kryds:

[QUOTE=Tante Tut;1256427]:slight_smile:

Her er der lidt at lure på :

http://www.kattegale.dk/forum/search.php?searchid=2796415[/QUOTE]

Jeg kan desværre ikke åbne linket. Kan du evt. prøve igen?

Prøv at prikke til Ea/Enki om hendes løsning. Synes den er fantastisk!

Mange tak :slight_smile: Måden jeg har fået det lavet på, er desværre også dyr, men jeg hyrede også folk til at lave det og valgte noget gitre der koster en pæn del. Hvis man kan lave det selv, eller kender nogen der kan, og så vælger volierenet eller sikkerhedsnet til katte, må det kunne gøres en del billigere.

Men til skrå vinduer er min løsning næppe til meget hjælp. :slight_smile:

[QUOTE=Eva;1256487]Jeg er ellers også glad for mine net derfra - men her forleden opdagede jeg til min skræk, at Robin havde fået det løftet ud af rammen og således havde fri udgang :uha:

Heldigvis var jeg hjemme - men tænk hvis det var sket, når jeg var ude :yikes: i denne tid står vinduerne jo åbne døgnet rundt.

Jeg kan ikke se, hvordan jeg kan gøre noget, så rammen ikke kan løftes op - jeg håber bare det bedste, da det aldrig er sket før :kryds:[/QUOTE]

Har du kontaktet firmaet, så det er klar over at det kan ske?

Jeg har selv lavet en ramme til mit ene vindue med plastbeklædt hønsenet.

[QUOTE=velfa;1256508]Har du kontaktet firmaet, så det er klar over at det kan ske?

Jeg har selv lavet en ramme til mit ene vindue med plastbeklædt hønsenet.

[/QUOTE]

Jeg påtalte det, da han var her og montere dem - men han sagde, at kattene ikke kunne hive dem op :blegne:

Men det kan de altså - det er bare aldrig sket før, men det kan jo ske igen.:uha:

Jeg kan bare ikke se, hvad der kan gøres, så de sidder fast, for de skal jo kunne køres frem og tilbage for at åbne og lukke vinduerne.

Alice har dem jo også - venter og ser om hun har en løsning :smiley:

[QUOTE=Eva;1256487]Jeg er ellers også glad for mine net derfra - men her forleden opdagede jeg til min skræk, at Robin havde fået det løftet ud af rammen og således havde fri udgang :uha:

Heldigvis var jeg hjemme - men tænk hvis det var sket, når jeg var ude :yikes: i denne tid står vinduerne jo åbne døgnet rundt.

Jeg kan ikke se, hvordan jeg kan gøre noget, så rammen ikke kan løftes op - jeg håber bare det bedste, da det aldrig er sket før :kryds:[/QUOTE]

Uha Eva, det har jeg heldigvis aldrig prøvet …Hvordan pokker har din lille bandit fået kringlet det ?

Mine vinduer ( de store ) åbner indad. Dvs nettet hænger udenfor, og skal/kan ikke skydes fra side til side. Når nettet skal rengøres for kattehår, så bruger jeg en børste eller støvsugeren.

Jeg ved ikke om du her kan ane at vinduet her går ind i køkkenet. ?

På linket herunder, er vores vinduer dem til højre. Vores vinduer er bare relativ store 130X150

På vores altan, som er glasdækket, og hvor glasset er delt i ‘fag’ og kører i en form af skinner. Her skyder jeg glasset sammen, og sætter mine fag med fluenet i skinnerne, og jeg har heldigvis ikke oplevet at mine striber kan løfte dem op …Hverken de gamle, og ej heller når vi har haft killinger.

Her ser du altanen, men det er lidt svært at se nettet ?

Jeg kan godt forstå du er lidt nervøs, det ville jeg osse være. Jeg ville nok måle min vindueskarm, og skynde mig neg i et byggemarked, og få dem til at save mig et ‘bræt’ som jeg kunne lægge i karmen. Så skal Robin da på noget af en opgave, først skal han ha’ flyttet brættet inden han kan komme ind til nettet, det burde sikre ham - Ikke sikkert det er særlig køn med et bræt i vinduet, men det ville jeg nu være ligeglad med, bare misserne var sikret.

Tak for de gode råd og ideer!

Jeg har selv to slags vinduer, tophængte vinduer og velux skråvinduer:

Til de tophængte vinduer har jeg overvejet Trixies vinduesgitter:

Men til skråvinduerne (som jeg har fire af) er jeg mere i tvivl. Evt. kan jeg montere børnesikring på ét af dem, som jeg ikke bruger så meget, og så sætte net for i køkkenet, stuen, og soveværelset. Den bedste løsning vil måske være en ramme med net af en slags? Jeg kommer så bare til at tage den ned hver gang jeg skal åbne/lukke vinduet, hvilket bliver ret besværligt, men det må jeg jo leve med, hvis jeg ikke finder andre løsninger.

[QUOTE=Alice;1256513]Uha Eva, det har jeg heldigvis aldrig prøvet …Hvordan pokker har din lille bandit fået kringlet det ?

Mine vinduer ( de store ) åbner indad. Dvs nettet hænger udenfor, og skal/kan ikke skydes fra side til side. Når nettet skal rengøres for kattehår, så bruger jeg en børste eller støvsugeren.

Jeg ved ikke om du her kan ane at vinduet her går ind i køkkenet. ?

På linket herunder, er vores vinduer dem til højre. Vores vinduer er bare relativ store 130X150

På vores altan, som er glasdækket, og hvor glasset er delt i ‘fag’ og kører i en form af skinner. Her skyder jeg glasset sammen, og sætter mine fag med fluenet i skinnerne, og jeg har heldigvis ikke oplevet at mine striber kan løfte dem op …Hverken de gamle, og ej heller når vi har haft killinger.

Her ser du altanen, men det er lidt svært at se nettet ?

Jeg kan godt forstå du er lidt nervøs, det ville jeg osse være. Jeg ville nok måle min vindueskarm, og skynde mig neg i et byggemarked, og få dem til at save mig et ‘bræt’ som jeg kunne lægge i karmen. Så skal Robin da på noget af en opgave, først skal han ha’ flyttet brættet inden han kan komme ind til nettet, det burde sikre ham - Ikke sikkert det er særlig køn med et bræt i vinduet, men det ville jeg nu være ligeglad med, bare misserne var sikret.[/QUOTE]

Mange tak for svar Alice :ok:

Mine vinduer åbner udad, dvs. at nettet sidder ind mod rummet og skal køres til siden for at åbne/lukke vinduet.

Jeg kan ikke rigtig se, hvad et bræt kan hjælpe - hvordan skal det placeres for at have virkning?

Den aften, hvor Robin fik løftet nettet ud af rammen, havde jeg sat vinduet på klem og placeret en korkprop, så det ikke blæste i og den prop syntes Robin altså gerne at han ville have fat i.

Så han sled og stred, kunne jeg høre - og pludselig blev der stille og da jeg så skulle se, var banditten på vej ud :yikes:

Jeg håber :kryds: at vinduet uden korkprop er totalt uinteressant - han har da aldrig gjort det før trods fugle og insekter!

Han er en bandit ham Robin :-). Når jeg har vinduer på klem ( dem jeg ikke har net for ) og når jeg ikke vil have en chok når vinden klasker dem i, så folder jeg en avis og sætter i klemme- Mine striber gider ikke aviser, gør Robin mon ? :slight_smile:

Med et bræt mener jeg …Jeg har lige lynhurtig illustreret og utrolig sjusket forsøgt at vise hvad jeg mener. Hvis brættet har hele karmens længde ( er lidt tyk så den vejer lidt ) så kan Robin vel ikke få hans ‘pil-poter’ ned på nettet/rammen og få den løftet op, eller ud ? …For dit net sidder i en ramme foroven og forneden, ikke ? Dvs. at den skal sættes skrå i ? Det er ihvertilfælde sådan mine net på altanen sættes i, om der findes andre måder ved jeg ikke

[QUOTE=Alice;1256525]Han er en bandit ham Robin :-). Når jeg har vinduer på klem ( dem jeg ikke har net for ) og når jeg ikke vil have en chok når vinden klasker dem i, så folder jeg en avis og sætter i klemme- Mine striber gider ikke aviser, gør Robin mon ? :slight_smile:

Med et bræt mener jeg …Jeg har lige lynhurtig illustreret og utrolig sjusket forsøgt at vise hvad jeg mener. Hvis brættet har hele karmens længde ( er lidt tyk så den vejer lidt ) så kan Robin vel ikke få hans ‘pil-poter’ ned på nettet/rammen og få den løftet op, eller ud ? …For dit net sidder i en ramme foroven og forneden, ikke ? Dvs. at den skal sættes skrå i ? Det er ihvertilfælde sådan mine net på altanen sættes i, om der findes andre måder ved jeg ikke

[/QUOTE]

Jeg tror såmænd også, at Robin ville reagere på en avis - det er noget, der ikke skal være der, basta :venter:

Jeg tror ikke at et bræt ville hjælpe, for han fik nok kløerne ind i selve nettet og har så kunne løfte det, den bandit :dokdok:

Jeg ved godt at det ikke er det du efterspørger, men jeg vil alligevel vise dig hvilken løsning jeg har valgt på mine vinduer :slight_smile: Det er købt på Zooplus…

[QUOTE=Catcrazy;1256576]Jeg ved godt at det ikke er det du efterspørger, men jeg vil alligevel vise dig hvilken løsning jeg har valgt på mine vinduer :slight_smile: Det er købt på Zooplus…

[/QUOTE]

Det vil være en god løsning til mine tophængte vinduer. Må jeg spørge, hvordan de fungerer mht. at åbne/lukke vinduerne?

Jeg synes at det fungere rigtig godt, og det er også begrænset hvor grimt det er at se på når de er lukket… Det eneste minus er at hvis vinduet er åbnet og vinduet smækker i, så kan kattenes poter komme i klemme,men jeg sætter en lille træklods imellem gitteret og vindueskarmen og så er der ingen problemer. Jeg er ihvertfald rigtig glad for løsningen og det er mine katte også :slight_smile:

Tusind tak for svaret! :smiley: Kan du evt. gøre mig den store tjeneste at tage et billede med lukkede vinduer? Går gitteret ind over vindueskarmen, eller foldes de op langs vinduet? Jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvordan de sidder i forhold til vindueskarmen.

Jeg har overvejet at sætte dem omvendt, dvs. montere dem på ydersiden af vindueskarmen. Mon det kan lade sig gøre?