Flugtforsøg!

Jeg sidder inde i stuen og spiser, og da jeg er færdig, tænker jeg, at jeg hellere lige
må se, hvad misserne har gang i, for de er forsvundet alle tre. Jeg går ud i gangen
for at gå hen i soveværelset - og ser her til min store skræk, at døren til
lejligheden står åben
:yikes: :yikes: :yikes:

Det kræver ikke den store latinprøve at regne ud, at kattene er stukket ud af døren,
og ganske rigtigt: Da jeg kommer udenfor, kommer Asani spurtende op ad trappen
og forsvinder heldigvis ind i lejligheden. Magic er heller ikke langt væk, men er
kravlet op i et vindue, der sidder halvvejs inde bag loftstrappen, så han er ikke så
ligetil at få fat i. Og han kommer selvfølgelig ikke bare, fordi jeg kalder på ham :doh:

I mellemtiden hører jeg noget længere nede, og jeg kan se Abasi på vej op ad
trappen et niveau nede, men han kommer ikke helt op. Magic er til gengæld
kommet ud fra sit skjul, så jeg kan få ham losset ind ad døren, og så må jeg ned
efter Abasi. Det viser sig, at han ikke tør komme længere op ad trappen, fordi
underboen står uden for sin dør. Det er åbenbart lykkedes for Abasi at smutte ind
ad underboens dør, da han lukkede den op, men han løb vist ud igen selv. Jeg tror
ikke, underboen havde haft fat i ham. Underboen var ikke sur eller noget - jeg tror
egentlig bare, han ville hjælpe med at fange ham. Det var Abasi så ikke indstillet
på. Heldigvis havde jeg ingen problemer med at indfange ham og få ham med op.

Men uha, hvor jeg godt nok blev bleg, da jeg så den dør stå åben :blegne: :blegne: :blegne:

Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan det kan gå til! Jeg har jo åbenbart ikke fået den
lukket ordentligt, men det troede jeg nærmest ikke, jeg kunne undgå. Godt nok
kommer de i første omgang kun ud på trappen, men folk skal jo ind imellem ud og
ind ad hoveddøren, så … Nå, den tanke vil jeg ikke tænke :besvimer:

:trøste: Godt du var så hurtig og at der ikke skete dem noget :hjerte:
Det er en af mine store mareridt at jeg/nogen glemmer at lukke døre/vinduer :blegne:

Uha…det var da noget af et mareridt.:uha:
Godt at du fik fat i alle tre :slight_smile:
De er da vist nogle værre bøller :tihi:

Kan det tænkes de har lært at åbne din dør??? Det kan de herhjemme :slight_smile: Men godt de er inde og i trygge rammer igen :slight_smile:

Urff… Godt der ikke skete mere.

Her er jeg hysterisk med at låse døren, og boede jeg i en lejlighed ville jeg nok være en af dem med sikkerhedskæder og spionhul og alting L

Urff… Godt der ikke skete mere.

Her er jeg hysterisk med at låse døren, og boede jeg i en lejlighed ville jeg nok være en af dem med sikkerhedskæder og spionhul og alting L

Godt det endte godt det hele og misserne ikke fik den helt store udetur.:slight_smile:
Men du må nok til at gemme nøglen et andet sted, hvor misserne ikke kan komme til den:høhø::høhø:
Knus Elin

Nej, det kan de ikke. Man skal nemlig både trykke ned på håndtaget og dreje på låsen samtidig, og det tror jeg trods alt ikke, de kan finde ud af :slight_smile: Så det er mig, der ikke har fået den smækket ordentligt. Og det skal jeg sørme nok få gjort fremover! I virkeligheden var det jo meget udramatisk, men man når altså at tænke ALT muligt, lige idet man ser døren.

Nu går de rundt og virker meget selvtilfredse alle sammen. De synes altså altid, det er så sjovt, når det lykkes dem at stikke af, og denne gang har de nok haft lidt bedre tid til at lege derude også. Normalt har de jo mig i hælene, når det sker :slight_smile:

Puha’, sikke et chok! :yikes: Godt du fik fat i alle 3!

Har selv prøvet det en aften vi havde haft gæster, der fik de ikke lukket døren godt nok da de gik og var gået op. Vi undrer os lidt efter over hvor stille kattene er, og opdager at alle 3 er stukket ud på vejen. :besvimer: Det er ikke sjovt at gå der og kalde på dem…

Ja så kommer nerverne på højkant et lille stykke tid, når misserne sådan tar’ på springtur:yikes:. Både Mikki og Mille har også gjort det, men heldigvis ikke på samme tid. De var hhv. i vores egen og i naboens have og var heldigvis nemme at fange igen.:slight_smile:

Godt at du fik fat i dem alle 3, inden de løb helt udenfor :).

lås hoveddøren :slight_smile:

herhjemme kan Sethi åbne døre den lille bølle…

og :kram: det kan vist bruges efter sådan en forskrækkelse!!

Det var godt at de ikke var kommet længere og du opdagede det så hurtig :slight_smile:
Her hjemme har vi også vendet os til låste hoveddører og de havedøre vi har på grunden, da Spike kan åbne dørene ,
Smil venner og familie har haft sværres ved at vende sig til at de ikke bare kan komme brasen ind mere
Men jeg har to gange løbet byen tynd efter alle kattene og det var et mareridt.Da de var løbet rigtig langt til alle sider :uha:
Det var hvis de eneste to gange ,at jeg har manglede vores gamle lejligheds lukket trappegang siden vi er flyttede i hus:tihi::tihi::tihi:
[COLOR=darkgreen]Og Sejr fik den kolde skulder for det var ham som havde glemt at låse dørene begge gange:muhaha: ,Og han var ikke hjemme så jeg skulle fange alle selv [/COLOR]

Åh, det er jo næsten en tro kopi af min historie fra i går (den ligger vist i tanke-tråden) med Skaldepanden, der også var sluppet ud, da døren var gået op. Nøj, jeg var i panik der, så jeg kan bestemt følge dig. Dejligt, at du dem alle tre hjem igen.

[QUOTE=Battlestar;726346]lås hoveddøren :slight_smile:

herhjemme kan Sethi åbne døre den lille bølle…

og :kram: det kan vist bruges efter sådan en forskrækkelse!![/QUOTE]

Tak! Ja, synet af den åbne dør kommer nok til at forfølge mig et par dage :slight_smile:

Hoveddøren er heldigvis låst, så som udgangspunkt kommer de kun ud på
trappen, når min dør står åben. Men ind imellem skal folk jo ud og ind ad
hoveddøren, og er man uheldig, sker det selvfølgelig lige, når en kat er på
springtur. Sandsynligheden bliver naturligvis større, hvis de løber rundt
derude uden opsyn gennem længere tid :ups:

Jeg ved ikke, hvor længe de havde været derude, men Bassen var i hvert
fald på vej op fra kælderen, da jeg så ham først. Dernede er der også en
dør ud, som beboerne i kælderlejligheden bruger. Så der er flere potentielle
flugtveje, når først de er nået ud på trappen :S

Uha - godt der ikke skete mere. :blegne:

Så længe trappeopgangen er lidt uvant for dem, vil de have rigeligt at udforske dér. Men den dag, de kender den godt nok til at vide, at man kan komme videre nede fra hoveddøren, så skal du til at passe på for alvor… :cool2:

Kan huske da Sparta og Hermie skulle hjem til Blunky igen, efter min mor og jeg havde passet dem. Hun havde en ven/bekendt med til at hjælpe med tingene og til at køre hende, en af gangene de kom op glemte han at lukke døren, men det er der ingen der opdager.

Blancka og jeg sidder inde i stuen og snakker om hvad tøserne har lavet osv, da der er en baby (troede vi) der begyndte at græde, og sidder og brokker os lidt over hvorfor de ikke kan lukke døren til deres lejlighed, indtil min mor kommer ind i stuen og siger døren står åben. Så kunne vi godt begynde at høre at det måske ikke var en baby, men en kat og hvor var Hermie? :uha::uha:

Mig ud på trappen for de havde jo ladet hoveddøren stå åben så de ikke skulle slås med at få den op hver gang de skulle ned med ting. Heldigvis stod Hermie 3 trin oppe af trappen til næste etage og græd så ynkeligt og turde ikke komme ned, og da jeg kom op til hende klamrede hun sig til mig og jeg fik lige et kys med på vejen. :wehuu::wehuu: Gal jeg savner de to piger og deres narrestreger. :ked:

:yikes: Vildt, du har nu også fået spøgelser. :tihi:

Det er noget ærgeligt møg, men hvad der jo kan ske, og så må man bare prise sig lykkelig over at der ikke skete noget ved, og være mere opmærksom fremover. Men jeg ved at du sikkert går og grubler over det endnu, med dårlig samvittighed. Men så kan jeg trøste med, at kattene sikkert har syntes det var enormt spændende.

PUHA - sikke en forskrækkelse :yikes: GODT der ikke skete mere!! Det er også min største skræk - og jeg er total OCD når jeg går hjemmefra med at tage i døren en masse gange. Emma og Emil går faktisk tur på trappen (sammen med mig) men er så gamle og rolige at det er nemt at have ‘overblikket’ når vi er derude - men jeg kan lige se Rylle i fuldt firspring ned mod hoveddøren :blegne:

Håber ikke spørgelserne åbner døren en anden gang!

:slight_smile:

[QUOTE=KKH;726560]:yikes: Vildt, du har nu også fået spøgelser. :tihi:

Det er noget ærgeligt møg, men hvad der jo kan ske, og så må man bare prise sig lykkelig over at der ikke skete noget ved, og være mere opmærksom fremover. Men jeg ved at du sikkert går og grubler over det endnu, med dårlig samvittighed. Men så kan jeg trøste med, at kattene sikkert har syntes det var enormt spændende.[/QUOTE]

Ja, hvis bare jeg kunne give sådan et skylden. Men det er jo nok desværre min egen :slight_smile:

Jeg har da været henne ved døren nogle gange for at skubbe til den, så jeg kunne være sikker på, at den har sagt “klik” :høhø: Men det jo heller ikke en dum vane at tillægge sig.

Kattene har helt sikkert moret sig. Selv Asani har været nede ad trappen, og han er ellers den mest autoritetstro af dem. Han plejer ikke engang rigtigt at forsøge at stikke af :tihi:

:yikes::yikes::yikes::yikes::yikes:

:blegne::blegne::blegne::blegne:

GODT de er vel hjemme Ingrid!! Her tjekkes, dobbelttjekkes og tjekkes IGEN ved alle døre og vinduer… Det er vildt så meget OCD jeg har fået pga kattene:tihi: