Nu mangler det bare, at du er sådan en sød bedstemor-type med gråt hår, Mega, for så passer mit billede af dig helt perfekt. Sikke nogle billeder man kan danne af folk, man kun “kender” online.
Sikke et flot hus, du har. Ang. postkassen tror jeg, at den nemmeste løsning er, at sætte den ud til vejen.
Kan du ikke blive fritaget når du er pensionist? Evt et lille skilt hvorpå der står at postkassen hænger på muren - alternativt, en postbox på nærmeste posthus
[QUOTE=Maibrit;587371]Nu mangler det bare, at du er sådan en sød bedstemor-type med gråt hår, Mega, for så passer mit billede af dig helt perfekt. Sikke nogle billeder man kan danne af folk, man kun “kender” online.
Jeg er nok snarere en bedstefar-type:
Meget slank, brede skuldre, rumpesmal, lange abearme, korte ben, store fødder, leverpostejfarvet hår og dårlige tænder. Går altid i joggingtøj. Intet sødt ved mig! :S
Sikke et flot hus, du har.
Skærmbilledet snyder - Det skjuler alle skavankerne.
Ang. postkassen tror jeg, at den nemmeste løsning er, at sætte den ud til vejen.[/QUOTE]
Det bliver en kasse med låg, som jeg skrev før.
:juhu: - men tror du overhovedet etaten accepterer den løsning? Jeg har længe pønset på, at når vi bliver tvunget, så bliver det med en amerikansk postkasse, men så mumler gemalen at de er næppe godkendte og så risikerer vi ikke at få post! Hvilket selvfølgelig vil have den positive effekt, at så får vi heller ikke flere regninger…
VH
Susanne
Så vil de måske heller ikke acceptere denne her, som jeg i sin tid købte som fremtidig erstatning for den, jeg har nu.
Den er nemlig med tysk tekst. :høhø:
For øvrigt er kravet kun, at den skal stå i skel mod vejen - ikke noget om, hvor højt oppe
[QUOTE=Mega;587368]Jeg kan ikke se, hvor jeg skal sætte min.
I slutningen af rosenhækken (den til venstre) kan jeg ikke komme i jorden uden at slå den sidste (meget brede) rose ihjel, da rødderne vil blive ødelagt.
Foran hækken (ud mod vejen) vil de brede landbrugsmaskiner vælte den. De rammer nemlig rosenhækken, når de kører forbi.
Og til højre for stien er der et tykt lag asfalt, som rosen har bredt sig hen over.
Og al det bøvl for sølle 1½ m.[/QUOTE]
Er det ikke hybenroser, de er da næsten ikke til at slå ihjeld.
Jeg er også rigtig ked af, at vi skal flytte postkassen ud i skellet. Vi har nogle unge rødder i byen, som nogle gange om året gør livet surt for alle i byen. Det er blandt andet til ringerridning, sankt hans fest og andre lign. arrangementer. Så det kommer til at betyde en formue i smadrede postkasser
det ville under alle omstændigheder være synd og skam at spolere det hele med en eller anden fancy moderne postkasse, jeg er ikke helt sikker, men såvidt jeg husker er det noget med at en postkasse skal være af en godkendt type og at de skal være i en bestemt højde.
jeg faldt lige over det her link
[QUOTE=Mega;587368]Jeg kan ikke se, hvor jeg skal sætte min.
I slutningen af rosenhækken (den til venstre) kan jeg ikke komme i jorden uden at slå den sidste (meget brede) rose ihjel, da rødderne vil blive ødelagt.
Foran hækken (ud mod vejen) vil de brede landbrugsmaskiner vælte den. De rammer nemlig rosenhækken, når de kører forbi.
Og til højre for stien er der et tykt lag asfalt, som rosen har bredt sig hen over.
Og al det bøvl for sølle 1½ m.[/QUOTE]
Hanne behøver du at grave en stang til postkassen ned, kan stangen ikke sættes i feks. en parasolfod, som du gemmer inde i roserne ?
vi skal også til at flytte vores postkasse og det er faktisk et stort problem for det går fiberledninger hele vejen rundt vores skel - vores løsning bliver nok at sætte den på hegnet. men det bliver så mere besværlig for vores søde postbud de har vist ikke helt gennetænkt den regel