Flytte fra lejlighed med altan til uden altan

Hej alle

Vi har to Maine Coons på 2 år der har vokset op i vores lejlighed med altan. Vi er desværre nødt til at flytte til noget mindre, og har fundet en lejlighed der er uden altan.

Ville det være en meget dårlig idé at flytte hertil, nu hvor kattene har vant sig til at have en altan? Vores ene kat er meget glad for altanen, men vil han vænne sig at være uden den?

Taknemlig for råd
Mvh.
Annie

2 Synes om

Jeg tror, de hurtigt vænner sig til det - selve flytningen til en ny lejlighed er jo en omvæltning i sig selv.

Indtil vi flyttede i rækkehus, havde vi også katte, der ikke kom ud. Et vindue på klem (med børnesikring) kan også give både frisk luft og udkik. :slight_smile:

11 Synes om

Som @FinnFrode skriver, tænker jeg også de vil ha’ langt lettere ved at acceptere, at de nye omgivelser ikke involverer en altan, end hvis de pludselig ikke længere fik adgang til altanen i jeres nuværende bolig - kattene ved jo ikke, at det er en altan, for dem er det bare en del af territoriet, der altså nu skal skiftes ud med et helt nyt.

Og udkig fra altanen kan jo nok erstattes af udsyn gennem et vindue - f. eks. fra et strategisk placeret kradsetræ med nogle gode udkigsposter… :smirk_cat: :window:

6 Synes om

Jeg har flyttet kat fra fritløber til indekat uden ballade. Nyt sted, nye regler :slightly_smiling_face::+1:t2:

5 Synes om