Fnuggi skæller - hjælp!

Jeg er ved at få grå hår af Fnuggis pels - han filtrer og skæller helt enormt meget. :frowning:
Først fodrede jeg med Sanabelle Hair&Skin, det hjalp en del, men så aftog effekten.
De sidste 9 måneder har den så stået på RC Hair&Skin, med samme resultat som Sanabelle.

Hvis dog bare han spiste vådt, så ville jeg forsøge mig med olie på foderet.
Eller hvis han var til at håndtere, så kunne han få fiskeoliekapsler. (Så kunne jeg måske også få lov at rede ham!)
Men nej… :frowning:

Er der noget, udover de to fodre jeg allerede har prøvet, jeg bør give et forsøg?
Er ærlig talt snart desperat.

Jeg har desværre ingen foderforslag, men er det ikke muligt at hælde olien ud over noget tørkost og lade det suge ind?

God idé. Det må straks afprøves - er lidt i tvivl om det vil suge ind.
Men har netop sat en lille portion over. :slight_smile:

[QUOTE=Tea;1302443]God idé. Det må straks afprøves - er lidt i tvivl om det vil suge ind.
Men har netop sat en lille portion over. :)[/QUOTE]

Så er næste udfordring selvfølgelig, om katten vil æde det, når det stinker af fiskeolie. :wink: Held og lykke med projektet. :slight_smile:

Hvad med at blande noget RC Persian i, for der er fedtprocenten oppe på 22%.

Ja, jeg synes i hvert fald det stinker fælt!! :uha: Jeg tabte en foderpille på gulvet, da jeg skulle ryste den af skeen jeg brugte til at blande med. Den hapsede Alba med det samme, så der er da håb. :slight_smile:
Men lige nu er det bare en omgang klister. Det kan ikke blive kønt, nu jeg bruger foderbræt. (En skål ville selvfølgelig også blive fedtet ind, den er bare lettere at vaske end foderbrættet. :))

Tak for tippet, det vil jeg straks kigge på. :slight_smile:

Nå, kan se at fedtprocenten også er 22 i Hair&Skin. Men det er da et forsøg værd! :ok:
Persian indeholder også psyllium som før har haft god effekt på hans mave, som han tendens til at være blød.

Så medmindre det pludselig vælter ind med enslydende svar om det perfekte foder, så ryger der Persian i kurven. :slight_smile:

Har nu kørt med RC Persian i en måned.
Afføringen er klart bedre! :ok:

Pelsen? Tjah, lidt bedre. :slight_smile: De andre gange har det taget nogle måneder, før fuld effekt kunne ses, så afventer lige endnu (der er alligevel også en foderspand der skal tømmes. :høhø:)
Frygter bare at det igen kun har effekt 6-9 måneder. Men jaja. Den tid, den sorg.

Fiskeolie på tørfoder blev i øvrigt ikke rørt. :frowning:

Hvis du kan få ham til at spise tørret kød, så kan du prøve at give ham lufttørrede laksestykker. Real Nature fra Maxizoo har en variant til hunde, som mine katte er VILDE med.

Da vores gamle (14+) hunkat fik gigt, og vi skiftede til Hills J/D, havde det - ud over at det tog gigtsymptomerne - en dramatisk effekt på hendes pels. Ikke at den var specielt slem inden, den havde bare det der lidt pjuskede, matte skær, som vi tilskrev alderen, men efter få uger var den blank, kulsort og uden antydning af skæl.
Naboens ældre labrador skiftede til samme foder, også pga. gigt, og det havde samme effekt - fra kedelig, småfedtet “gammelhundepels” til glat og sort…

[QUOTE=velfa;1305748]Hvis du kan få ham til at spise tørret kød, så kan du prøve at give ham lufttørrede laksestykker. Real Nature fra Maxizoo har en variant til hunde, som mine katte er VILDE med.

[/QUOTE]

Hvor køber du dem, Marie? :slight_smile:

[QUOTE=velfa;1305748]Hvis du kan få ham til at spise tørret kød, så kan du prøve at give ham lufttørrede laksestykker. Real Nature fra Maxizoo har en variant til hunde, som mine katte er VILDE med.

[/QUOTE]

;):stuck_out_tongue:

Flot Marianne :dokdok::klapper::tihi:

Og øv - det er sgi for langt væk fra mig. Må se om jeg kan opsnuse lakse-mumser et andet sted :tihi:

[QUOTE=Marianne;1305809]Flot Marianne :dokdok::klapper::tihi:

Og øv - det er sgi for langt væk fra mig. Må se om jeg kan opsnuse lakse-mumser et andet sted :tihi:[/QUOTE]

Jeg kan godt købe nogle for dig og tage med til udstillingen i Århus om 14 dage. :slight_smile:

[QUOTE=Marianne;1305809]Flot Marianne :dokdok::klapper::tihi:

Og øv - det er sgi for langt væk fra mig. Må se om jeg kan opsnuse lakse-mumser et andet sted :tihi:[/QUOTE]

Hold nu op - jeg skal vist have nye briller. Nu læste jeg igen forkert - og troede, der stod lakse-numser :uha: Og skulle til at spørge, hvor sådan en sidder på en laks :høhø:

Se på Wikipedia under ‘gat’… :tihi: :surrender1:

Hvor er du bare sød, Marie :hjerte: Jeg ville super gerne tage i mod, men jeg er bare usikker på om jeg kan finde overskud til at komme forbi udstillingen, så det vil være lidt dumt af mig at love noget i forhold til din tid og penge :slight_smile: Det er også bare irriterende, at MaxiZoo ikke længere har internet butik :slight_smile:

Jeg skal alligevel forbi Maxi-zoo, så jeg køber 2 ekstra poser. Hvis du orker at komme forbi udstillingen, så er de til dig og hvis ikke, så beholder jeg dem bare til Fanni og Mimi. De elsker dem nemlig.

Tusind tak Marie :hjerte: