Fødekasse

Jeg har lige siddet og kigget efter links til sider der sælger fødekasser. Jeg kan ikke rigtig finde noget, andet end links til hvordan jeg bygger en, hvilket er ok men da det er på skovkatte siden, kan jeg ikke se opskriften.

Håber i gider smide nogle links til hvor jeg kan købe eller til opskrift så manden kan bygge een.

Kigger lige med her. Vi mangler også en.

http://www.petdreams.dk/f_dselssted_til_kattemor-p-1309.html

Har selv overvejet denne, dog ret dyr, synes jeg selv.

Vi har kravlegården, men mangler fødekassen. Den du viser ligner mere en kravlegård, eller tager jeg fejl???

På siden står der det er et sted hunkatten kan føde i fred, hvis andre katte i huset, og så kan den bruges, vil skyde på, til killingerne er 5-6 uger gamle…

Jeg har altid brugt papkasser. De bliver ofte våde i forbindelse med fødslen og så smider jeg dem bare ud og tager en ny i anvendelse.

Fik for et par år siden foræret en flot sag, men året efter tog jeg igen en papkasse med hjem fra supermarkedet. Det er meget mere hygiejnisk og så fylder den ikke op fra gang til gang. Nu hvor de små er flyttet ind i stuen bruger de hulen på et klatrestativ og har mad og bakker lige uden for.

En flyttekasse hvor man har skåret et hul i er ganske fortrindelig …Og billig :-). Sidst jeg fik killinger besluttede missemor sig for at en ny kattetoilet var perfekt til formålet, så den blev redt op, og da fødslen var overstået, så blev mor og børn flyttet over i fødekassen.

Nogle missemødre vil helst ikke se andre katte i nærheden af deres fødekasse, og her flytter man selvfølgelig missemor ind i et rum, hvor hun kan være i fred for de andre katte de første uger.