Foder efter tandudtrækning,

Min søde gammelmis har fået ryddet munden i mandags. Pyha han var dårlig da han kom hjem, men han er lynhurtigt kommet ovenpå igen…og den lille mand er sulten. Han gider ikke helt spise så meget vådmad. Vi har A/D som han gerne vil spise lidt af men synes ikke helt der ryger nok ned. Han er fint smertedækket med de har snuppet 30 tænder, og syet en del i munden…SÅ mit spørgsmål er hvornår I andre knækkede og gav mis tørfoder. Jeg har købt Killingefoder er der virkelig småt, og som jeg tænkte han hurtigere ville kunne spise…men hvornår?

1 Synes om

Rigtig god bedring til gammelmis :kram:

Min gamle beimis nægtede alt som alt jeg blevet rådet til både fra dyrlægen og her

Nej mit normale mad og så fik jeg det straks bedre

Så jeg kan desværre ikke råde dig

Da Jeppe fik repareret sin brækkede kæbe og fjernet et par tænder i samme tur, spurgte jeg dyrlægen hvad hulan jeg lige gjorde, fordi herren ikke gad hverken vådfoder eller torskerogn :see_no_evil:
Dyrlægens holdning var, at han nok skulle lade være at spise/tygge i maden, hvis det gjorde ondt, så hvis det var tørfoder herren ville have, så måtte jeg tilbyde det ved siden af vådkosten, så snart han var ovre narkosen, så vi nåede nok ikke længere end til sengetid samme aften, førend han var igang med sit tørfoder :slight_smile:

3 Synes om

Jeg har heller ikke kunne holde mine fra tørfoder.
Små enheder ligesom du allerede er inde på med killingefoder, så tror jeg godt du kan give ham lidt efter nu hvor der er gået lidt over 3 døgn.
Jeg gav så også mine lidt råt hakket kød.
Holdøje med munden om alt ser pænt ud, men min erfaring er at det heler hurtigt, og jeg har ikke haft problemer med blødning eller sting som er gået op.
Som der skrives ovenfor, så tygger han ikke hvis det gør ondt, han sluger bare stykkerne hele, så giv små mængder, så han ikke overspiser og kaster op.