Foder i forbindelse med pasning?

Hej med alle jer skønne katte mennesker.
Vi står og skal på sommerferie om et par uger.
Jeg ser gerne at Milo og Kiara passes derhjemme, og det er også planen som udgangspunkt, men her kommer så spørgsmålet…
Milo fodres med Hills Multicare Stress urinary og Kiara med Porta 21 Feline Finest Sensible …

Milo fodres jo med urinary foder fordi han ofte har døjet med urinvejsinfektion og også på et tidspunkt haft lidt dårlige nyretal.

Normalt fordres de 2-3 gange om dagen, i hver sit rum, men jeg kan ikke forvente, at deres “babysitter” kommer flere gange om dagen for at fodre dem.
Hvad kan jeg gøre? Kan jeg i de 4-5 dage lade foder stå fremme og i så fald Milos foder eller Kiaras foder, eller en blanding?

Alternativt må de jo passes på pension, men det ville jeg være meget ked af.

2 Synes om

Du kan sagtens forvente at en passer fodre dem i hvert sit rum :slight_smile:

Jeg ved ikke helt hvad du mener med foderet stående i 3-4 dage, de må ikke bare være selv i så mange dage :slight_smile:

Hvis deres passer er en du kender, kan du evt lade personen bo hos dig, mens du er væk :slight_smile:

Bruger su dåsemad primært?

Hvis du bruger tørkost så overvej en surefeed

Hvis Kiara kan tåle at spise Milos foder de 3-4 dage, ville jeg vælge den løsning … det har jeg selv gjort, når jeg har haft en kat på en speciel diet.

7 Synes om

Jeg er lidt chokeret over at du tror jeg vil lade dem være alene i 3-4 dage :exploding_head:
Det synes jeg virkelig har gjort klart at det selvfølgelig IKKE er tilfældet, men nej jeg kan simpelthen ikke forvente at deres passer - som ja de kender, det er min far - skal komme 3 gange om dagen og fodre dem, manden har både job og andre pligter - men han kommer en gang om dagen og overnatter også et par gange.

Så spørgsmålet består I at han kommer som udgangspunkt kun en gang om dagen og det er sgu for lidt at fodre dem en gang om dagen… så ville gerne de havde tørfoder stående fremme hele tiden.

3 Synes om

De får Vådfoder 1-2 gange om dagen normalvis :slight_smile: og de får vådfoder en gang om dagen mens de passes.

Jeg har planer om en surefeed på et tidspunkt, har bare ikke lige 3-4000 til det ligenu.

Rolig nu.

Jeg skrev jo jeg er ikke helt vidste hvad du mente.

Kan din far ikke bo hos dig mens du er væk? Han kan jo stadig tage på arbejde osv.

Jeg skal selv have min søster til at være herhjemme mens jeg skal bo hos min ex i 1-2 uger mens jeg passer hans kat (og min søster passer så mine 2)

Det tænker jeg hun kan, hun stjæler flittigt af hans foder hvis min mand ikke lige er opmærksom på at de er igang med at spise i hver sit rum og åbner døren :sweat_smile:

Tak for svar, tænker det bliver løsningen :slight_smile:

5 Synes om

Den løsning ville jeg også vælge. Det værste, der kan ske, er vel, at de æder lidt mere, hvis de skal have foder stående fremme. Foderet i sig selv kan næppe gøre nogen skade.

6 Synes om