Foder med høj fedtprocent

Jeg fodrer pt med Sanabelle Hair&Skin, og det har gjort vidundere for Fnuggis pels.
Han plejede at filtre helt vildt i bukserne, men det er reduceret med 99%.
Jeg er dybt imponeret! :thumbup:

Men han er stadig lidt fedtet over lænden, hvor han også skæller lidt.
Tænker at mere fedt i foderet kan hjælpe?

Så ville gerne blande Sanabelle (19% fedt) op med noget mere fedtholdigt, og i stedet for at lede alle
mærker i gennem spørger jeg her, om I kender til mærker med høj fedtprocent jeg kan blande med.

På forhånd tak. :slight_smile:

23 procent fedt og korn fri Etosha Wildcat Katzenfutter - Das gesunde Futter für die Katze

Orv ja, det burde jeg måske have skrevet.
Ved ikke om jeg tør med kornfri - hans mave er meget sart, og er splattet totalt de gange jeg har prøvet kornfri.

Men tak for link - det overvejes. :slight_smile:

kunne jo være det gik når du blandet det med andet foder

Måske. Det er som sagt også til overvejelse. :slight_smile:

Hvad er prisen på det?
Er det der killing varianten eller hvordan ser det ud med den. Har nemlig en fertil han der skal fedes op og pt er på applaws tørfoder for at få lidt på sidebenene igen

Wolfsblut | Willkommen nej der er ikke killing variant

Jeg foder med Sanabelle Sensitive med fjerkær og Sanabelle kitten :slight_smile:
Sanabelle kattefoder | zooplus.dk og Sanabelle kattefoder | zooplus.dk

Mine katte trives så godt på det. Det eneste der under mig lidt er fedtindholdet i Sensitive udgaven er højere end i kitten.
Har før fodret med kornfrit, men 2 af mine kattes maver kan simpelhen ikke tåle det :frowning:

det foresvæver mig noget om at RC kitten brite er noget af det fedeste der er på markedet - men du må ikke hænge mig op på det.

Ikke længere - det er på 19% i dag… Har fået at vide det engang var langt højere…

Josera’s killingefoder kører på 35 % protein og 22 % fedt Josera kattefoder | zooplus.dk

Hvad med RC hair and skin? Den skulle have 22% fedt.

Den bruger jeg her hjemme, og synes rigtig godt om den. :slight_smile:

Porta 21 - den MED korn :

21% fedt, 32% protein. Og stadig til at betale : 250 kr for 10 kg.

Her har vi rigtig god erfaring med Sannabel sensitive. Fedt procenten på 22,5 gør at jeg også kan holde huld på min meget aktive hunkastrat der ellers taber sig meget og hurtigt. Derudover kan min allergi kat og vores gamle katte (12 + år) også trives på det.

Eukanuba har også nogle varianter med ret høj fedtindhold fx. har denne 22%:

Og killingefoderet har 23,5%