Foder og pels

Findes der foder der er ekstra godt for pelsen?

Jeg mener, hvis min kat nu var en hest, så ville jeg hælde ølgær i den.
Men mit kat er ikke en hest :høhø:

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at bygge noget mere pels på de lodne.
Især Snus har en rigtig god pels, men alt kan jo blive bedre.
Og Missebarnet har jo nærmest ingen hale, kan man gøre noget via foderet?

Vores fik væsentlig bedre pels da vi begyndte at fodre med Arden Grange - faktisk rigtig meget flottere og kraftigere pels. Nu blander vi det med Techni-Cal og det virker optimalt til hele vores flok :slight_smile:

Jeg tror ikke, at du kan fodre dig til mere pels, højst til en bedre/flottere pels. Men jeg har ikke noget trick, for jeg synes ikke, at der er den store forskel på vores pels, uanset hvad vi fodrer med.

Ølgær anbefales vist i øvrigt også til katte.

Nu har jeg bestilt en 2½ kg pose med Arden Grange, så må vi se om de gider spise det.

  • der er ølgær i :slight_smile:

Gærtabletter?
Du skal dybest set finde et produkt med masser af B-vitaminer. Så det kan godt være det værd lige at kigge på indholdsfortegnelsen af forskellige gærtabletter og finde et produkt med bredest mulig dækning af forskellige B-vitaminer (og uden sukker :p).
Desuden fiskeolie. Ikke levertran - det indeholder alt for meget A-vitamin.
Nogle har også glæde af EFA-olie, selvom jeg helt ærligt ikke fatter det. Sammensætningen af Omega3 og -6 er helt forkert til et rovdyr som katten. Men ja, man hører faktisk om, at det virker… fås hos dyrlæger.

[QUOTE=pivnu;619794]Gærtabletter?
Du skal dybest set finde et produkt med masser af B-vitaminer. Så det kan godt være det værd lige at kigge på indholdsfortegnelsen af forskellige gærtabletter og finde et produkt med bredest mulig dækning af forskellige B-vitaminer (og uden sukker :p).
Desuden fiskeolie. Ikke levertran - det indeholder alt for meget A-vitamin.
Nogle har også glæde af EFA-olie, selvom jeg helt ærligt ikke fatter det. Sammensætningen af Omega3 og -6 er helt forkert til et rovdyr som katten. Men ja, man hører faktisk om, at det virker… fås hos dyrlæger.[/QUOTE]

Jeg har en flaske dyr deluxe lakseolie stående, men de kræsne kræ nægter så meget som at smage på det. :smiley:
Gærtabletter - dem havde jeg slet ikke tænkt på, og dem er de fleste af dem vilde efter :slight_smile:

Måske var EFA-olien så værd at prøve, for den er vegetabilsk og kan derfor accepteres af de fleste. Altså, men det er også det med at den er vegetabilsk, der gør mig undrende over, at det virker…

Det er værd at teste :slight_smile: