Jeg var lige inde og købe foder den anden dag og fik lige et ufrivilligt foredrag om foder :høhø: Og så var det jeg tænkte… er der overhovedet noget om snakken mht foder der er lavet for at holde tænderne i orden?
Man kommer lidt til at tænke “salgs-trick” må jeg indrømme ![]()
Man kan i hvert fald sige én ting med sikkerhed, og det er, at HVIS det hjalp som lovet, så var der ikke længere katte der havde tandproblemer…
Men. Det kan være udmærket når skaden ER sket og katten har brug for noget der er skånsomt mod tandkødet.
Katte kan jo ikke tygge og male maden. De knækker foderet og sluger det, og de fleste knækker det ikke engang. Sååå…der er gode penge i det.
[QUOTE=Miss Buick;600006]Jeg var lige inde og købe foder den anden dag og fik lige et ufrivilligt foredrag om foder :høhø: Og så var det jeg tænkte… er der overhovedet noget om snakken mht foder der er lavet for at holde tænderne i orden?
Man kommer lidt til at tænke “salgs-trick” må jeg indrømme :)[/QUOTE]
Det lyder lidt, som om “din” sælger har været på samme kursus som den sælger, jeg mødte i Maxi Zoo for nylig. Der er en tråd herinde om polyfosfater, hvor der måske er noget brugbart ![]()
Hehehe, jeg har lige luret tråden…det kunne godt tyde på de har været på samme kursus
Hun nævnte også et eller andet “stof” for mig, men jeg kan ikke huske hvad det var…det kan være det var det samme
Det bedste foder man kan give katten for at afhjælpe eller forhindre tand og tandkødsproblemer er råt kød med ben i. Feks. rå kyllingeunderlår.
Katte er rovdyr og det har altid undret mig, at selv om de fleste mennesker er vidende om at hunde bør have kødben med jævne mellemrum for at holde tænder og tandkød sunde - så glemmer man altså at katten har nøjagtig samme behov. Det er den naturlige og bedste måde at holde tænder og tandkød i orden og så koster det langt mindre end dyrlægen.
Teresa
[QUOTE=Teresa Guldager;600355]Det bedste foder man kan give katten for at afhjælpe eller forhindre tand og tandkødsproblemer er råt kød med ben i. Feks. rå kyllingeunderlår.
Katte er rovdyr og det har altid undret mig, at selv om de fleste mennesker er vidende om at hunde bør have kødben med jævne mellemrum for at holde tænder og tandkød sunde - så glemmer man altså at katten har nøjagtig samme behov. Det er den naturlige og bedste måde at holde tænder og tandkød i orden og så koster det langt mindre end dyrlægen.
Teresa[/QUOTE]
Så enig…og de elsker sådan et lår at gnave i…
[QUOTE=Teresa Guldager;600355]Det bedste foder man kan give katten for at afhjælpe eller forhindre tand og tandkødsproblemer er råt kød med ben i. Feks. rå kyllingeunderlår.
Teresa[/QUOTE]
Jeg har for nylig fået neutraliseret 2 katte, og fik I den forbindelse lavet et grundigt tandtjek på de 2 damer ( 2 og 5 år ) - dyrlægen havde kun rosende ord over hvor flotte tænder og sundt tandkød begge har. Vi fodrer primært vådt, råt og hjemmelavet.