Foder til ældre kat

Hej Alle :slight_smile:

Vores Misse Møghe bliver (mindst) 8 år til maj næste år - dem vi fik hende af, fik hende fra et internat som skød på hendes alder…
Nå men hvorom alting er, så vil jeg høre om der er nogen der bruger specifikt senior foder til deres kat?
Vores har det til at stå og spiser selv som de lyster…
Møghe er flot i pels og eksteriør, og fuld af energi og spilopper :tihi:

De seniorkatte jeg har haft, har bare fået samme foder som resten af flokken :slight_smile:
Miden, der er den ældste af mine nuværende (9 år), er dog på specieldiet, da han har lidt forhøjede nyretal … men hvis han var 100% rask, var der ingen grund til at skifte foder, grundet hans alder.

Her får de også det samme uanset alder. Dog selvfølgelig ved undtagelse af diverse sygdomme, der skal tages hensyn til. Masser vådfoder med ekstra vand på og tørfoder i aktivitetsbræt :slight_smile:

Samme her :slight_smile:

Frida fik Iams 8 plus da hun blev otte år. Nu er hun 14,5 år og får Hills senior 11 plus. :slight_smile: Hun har aldrig fejlet noget. (7-9-13) Men det giver jeg lidt besvær at fodre, når jeg også har to små, der skal have killingefoder. :smiley:

Ps. Hvad giver I når spændet går fra killing til senior? :ups:

De yngste katte her i huset er 10 uger. Den ældste er 12 år. De får alle samme foderblanding: Hill’s c/d (Urinary stress reduced calorie) med et dash af Kingsmoor. Killingerne har selvfølgelig også fri adgang til killingefoder, men de spiser meget lidt af det. De foretrækker det andet foder … og så får alle selvfølgelig vådkost dagligt.
Killingerne tager fint på, så jeg bekymrer mig ikke over, at de foretrækker voksenfoderet.

[QUOTE=DK Lindvig;1301159]De yngste katte her i huset er 10 uger. Den ældste er 12 år. De får alle samme foderblanding: Hill’s c/d (Urinary stress reduced calorie) med et dash af Kingsmoor. Killingerne har selvfølgelig også fri adgang til killingefoder, men de spiser meget lidt af det. De foretrækker det andet foder … og så får alle selvfølgelig vådkost dagligt.
Killingerne tager fint på, så jeg bekymrer mig ikke over, at de foretrækker voksenfoderet.[/QUOTE]

Okay meget interessant og noget nemmere, jeg troede egentligt det var vigtigt at de fik aldersvarende kost. :slight_smile: Hvordan har killingerne adgang til killingefoder så?

Takker for svar, så behøver jeg ikke skifte :slight_smile: med mindre der bliver et eller andet med hende som kræver speciel diæt, ja eller til en af de andre

De har adgang sådan her :høhø:

Et meget lille hul som kun killingerne kan komme igennem. I låget er der boret masser af lufthuller.

[QUOTE=DK Lindvig;1301515]De har adgang sådan her :høhø:

Et meget lille hul som kun killingerne kan komme igennem. I låget er der boret masser af lufthuller.[/QUOTE]

Ej hvor godt! :thumbup: Mine killinger er bare ved at være lige så store som Frida, fordi de er halvt Maine Coon jo. :tihi: Så det havehegn jeg har sat op nu til værelset, det kan Alfred snart ikke komme igennem mere, og udvider jeg et af hullerne i hegnet, så kommer søde gamle Frida ind! :smiley:

[QUOTE=DK Lindvig;1301515]De har adgang sådan her :høhø:

Et meget lille hul som kun killingerne kan komme igennem. I låget er der boret masser af lufthuller.[/QUOTE]

Mangler du ikke billedet af ‘undtagelsen bekræfter reglen’ :tihi:

Mon de så overhovedet behøver at få killingefoder mere :?

Åhhhh jo. Billedet der viser at en firkant passer ind i en rund :høhø:

Klog af “skade” har vi nu lavet en ny kasse med et meget mindre hul. Nada kan ikke komme ind i den ny kasse (om hun har forsøgt? orrrrk ja) :cool2:

[QUOTE=DK Lindvig;1301528]Mon de så overhovedet behøver at få killingefoder mere :?

Åhhhh jo. Billedet der viser at en firkant passer ind i en rund :høhø:

Klog af “skade” har vi nu lavet en ny kasse med et meget mindre hul. Nada kan ikke komme ind i den ny kasse (om hun har forsøgt? orrrrk ja) :cool2:[/QUOTE]

Ha ha griner højt! Det er simpelthen et perfekt billede! :høhø:
Killingerne bliver 5 måneder om 5 dage. Jeg troede de skulle have killingemad til de var et år? Men jeg kan jo høre flere af jer giver dem voksenfoder sammen med jeres andre katte. Vil det så være godt med foder til neutraliseret katte som er nævnt? Det ville være smart hvis de alle tre kunne få det samme. Jeg har ikke haft killing siden Frida var lille, og det er jo mange år siden, så er lidt ude af trit og går vist mere op i det nu. :slight_smile:

Jeg giver min 14 mdrs killingfoder, ja han er stadig killing i mt hoved.
Har læst et eller andet sted at Maine Coons skal have killingefoder til de er 18 mdr. Mine to voksne spise også af det og deres vægt holder jeg godt øje med.