Foder til killinger/diegivende kat

Nu et foderspørgsmål :nerd_face:

Jeg sidder og laver lister over indkøb til det første kuld, der forhåbentlig snart bliver en realitet. HOOOOLD nu op vi glæder os herhjemme :dancer: NÅ men…

Vi bruger Carnilove, Royal Canin og Arion. Det skifter lidt. Jeg er stor tilhænger af, at kattene tilvendes forskelligt foder fra de er små, da det er min erfaring at katten bliver mindre sart - og måske også mindre kræsen. Dette kan man så være enig eller uenig i - jeg ved at det er kontroversielt.

I forbindelse med drægtighed og killingernes første faste føde, vil jeg selvfølgelig gå mere forsigtigt til værks. Her er mit spørgsmål så: Hvilken slags vådfoder bruger du sammen med dit valgte tørfoder når du har killinger? Samme mærke som tørfoderet? Slet ikke? Eller noget helt tredje? :blush: Fortæl meget gerne om dine valg af foder generelt, det er nemlig altid spændende når man er lidt af en fodernørd og ganske arbejdsskadet.

Og så lige et foto af en doven brite, bare fordi… :smile_cat:

1 Synes om

Meget kort og groft sagt… Det de vil æde :slight_smile: Der serveres stort set alt, og mine missemødre plejer at være vild med kaffefløde, men Anoushka gider det ikke. Det gjorde hendes kuld så og det fik de derfor også :slight_smile:
Jeg går efter devisen, jo større variation, jo mindre sarte maver. Indtil nu har det holdt meget godt :slight_smile: Mine kan skifte foder uden ballade og æder stort set hvad som helst :slight_smile:
Desuden får de også en skive rullepølse, hamburgerryg, kyllingepålæg og smagsprøver af det kød vi får til aftensmad.
Der er faktisk ikke loft på, hvad de må smage her i huset og både vådt og tørt serveres ad libitum når de er killinger.

1 Synes om

Liste over hvad der er serveret i drægtighedsperiode og de 15 uger de små boede hjemme.
Tørt:
RC Mother & Baby
RC Digestive
RC Kitten
Sanabelle senstitve med fugl
Porta 21 Kitten
Diverse foderprøver.
Alt foder er blandet sammen i en foderspand på nær Mother & Baby.
Vådt:
RC diverse varianter
Gourmet Gold diverse varianter
Feringa kitten - det vil ingen have
Whiskas diverse varianter i pose.
Miamor diverse varianter
Sheba diverse varianter
Noget i en hjerteformet lille dåse, jeg ikke kan huske, hvad hedder.
A/D for at krudte mormis, da hun på et tidspunkt var meget tynd.
“Menneskemad”:
A-38
Ymer med og uden sukker
Hytteost
Kogt kyllingelår, bryst, lever og kråse
Torskerogn
Tun
Skinkestrimler
Jordbæryoghurt
Kaffefløde

Det er vist det, sådan i det store hele :slight_smile:

Poesie fra Vitakraft :wink::+1:

Nemlig :blush:

Arhhh hvor fedt Sugieh! Så er jeg ikke så nervøs :wink: Vores tøser er vant til en masse forskelligt, og har d.d til gode at få dårlig mave. Til gengæld er der stoooor forskel i deres smagsløg - men det er heldigvis lettere at arbejde med :smile:

1 Synes om

Jeg bruger 3-4 mærker som base i tørkost blandingen (Wildcat Etosha, Hill’s Kitten, Applaws og Eukanuba denne gang, det skifter lidt) og diverse andre foderprøver blandet i (f.eks. RC, Arion, Kingsmoor etc., de der mærker der ikke lige er så gode men som vi får rundt omkring fra). Min erfaring er at at flere forskellige slags tørkost giver stærkere maver ift skifte og mindre kræsne katte.
Af samme grund får mine ALT muligt forskelligt. Jeg starter dem typisk op på Almo Nature kitten blandet med KMR (ofte Beaphar), og går så ret hurtigt over til Animonda Carny Kitten og Cosma. Men bruger seriøst mange mærker (Almo Nature, Porta 21, Wild Freedom, Concept for Life og Feringa har jeg lige bestilt fra Zooplus sammen med Animonda og Cosma), herunder også Bozita og Topic fra Aldi når de er de der 12-16 uger hvor man bruger alt, alt for mange 400 g dåser om dagen :hoho:
Ligeledes får de lov at få råt kød, f.eks. kyllingelår, og jeg forsøger at have kyller hjemme, så de kan prøve daggamle kyllinger. når de er store killinger.

1 Synes om