Foder til lugtfri afføring

Hej allesammen :slight_smile:
Jeg læste et sted, som jeg selvfølgelig ikke kan huske, at man kan få tørfoder uden korn og sukker, så kattens bæ næste er lugtfri - og katten får sundere næring.
Min tidligere kat fik kun råt mad, og han gik max i bakken en gang om dagen, og det lugtede jeg slet ikke. Mine nye katte vil ikke spise råfoder. Jeg forsøgte at købe våd- og tørfoder fra Vores i Føtex, fordi der “kun” er 4% korn i. Men de skider flere gange om dagen, og det stinker helt ind i stuen :uha: det er noget jeg slet ikke er vant til fra min tidligere kat.

Så jeg ville høre, om I kan anbefale noget våd- og tørfoder med god næring til katten og som gør, at jeg kan være i min stue igen :høhø:
Jeg ville selvfølgelig foretrække noget, der ikke tømmer kontoen, men hvis jeg skal ud og købe noget dyrt mad, så er jeg også villig til det :slight_smile:

God fredag aften.

Al færdiglavet kattemad lugter… desværre.
Du kan prøve at formindske lugten ved at bruge helt kornfrie produkter i den dyre ende…
Taste of the Wild, Applaw’s, Wilderness (tror jeg nok?) Orijen, og et til jeg ikke kan huske lige nu, skulle alle være brugbare - og naturligvis også gode - produkter…

Kingsmoor Pure Kat er også uden korn, og danskproduceret. :slight_smile: Som vådfoder får min Florian dåser med Moments fra Maxizoo, det er rent kød (i hvert fald dem med fisk, som han elsker).

Hvis kattebakken lugter, kan det dog også skyldes, at der ikke er nok grus i. Jeg hælder alle 15 kg i på én gang og udskifter gruset en gang om måneden, og jeg lugter aldrig kattebakken. :slight_smile:

I Aldi har de et lødigt vådfoder - Topic - uden korn og sukker.
Vi er mange herinde der fodrer med det, ikke som eneste foder, men delvis fodring.
Derudover kan du give et tørfoder uden korn og sukker, der er givet flere forslag her i tråden.

Klart at hvad-der-kommer-ind har indflydelse på lugt og konsistensen af hvade -som-kommer-ud, men min erfaring er også at jo mere grus jo mindre lugt.
Jeg har altid 7-10 cm grus i.

Det er ikke så meget/kun korn du skal se til, som det er kulhydrat.
i vådfoder bør der slet ikke være sukker eller anden kulhydrat. Wildcat Katzenfutter (tørkost) har en variant der hedder Etosha, der også indeholder høj protein og fedt, fremfor meget kulhydrat. Vores fra Fakta er ikke noget jeg regner som værende godt kvalitetesfoder :slight_smile:

en del af de kornfrie har et højt indhold at kartofler 18-25% det har givet meget afføring og lugt her i huset :surrender1:

Vi bruger nu en blanding af RC maine coon el kitten, porta 21 feline finest og optimanova hairball, det har reduceret indholdet i bakkerne til 1/3 og Finn har ikke længere problemer med anal kirtlerne :thumbup: men fordi det er godt til vores er det ikke ensbetydende med at det er godt til andre :tihi:

glemte lige af vådfoder køber vi Tropic, Bozita, Moments, Gourmet, Animonda, samt hvad vi vinder på show