Hej
Vi står til at skulle have en lille killing i december måned. Nu er jeg så gået i nørdemode mht til hvilken foder den lille ny skal have.
Jeg har indsnævret mulighederne til enten Carnilove eller essential foods.
Kan nogen af jer komme med fordele eller ulemper i forhold til disse 2 mærker?
Tillykke med den kommende familieforøgelse.
Jeg kender ikke de to mærker specifikt, men for de katte jeg har haft, har hoved fordelen ved et hvilket som helst foder været at min(e) kat(te) gad spise det, ikke fik dårlig mave af det, og at det er et lødigt foder og ikke godbidder i forklædning.
Mange tak vi glæder os enormt meget.
Mine forældre havde en kat der døde af akut nyresvigt og det var forfærdeligt at overvære. Har svoret at mine egne katte skal have det ALLER bedste fider for at undgå en lignende skæbne og der er sket så meget i de år siden jeg havde katte sidst. Dengang var Hills og RC det ypperste.
Kan huske at mine forældre fodrede med det billigste de kunne få og whiskas hvis det skulle være EKSTRA gidt
Det kan jeg godt forstå, det er også en forfærdelig oplevelse.
Det hjælper også på kattens sundhed hvis du kan fodre med en god del vådkost også.
Min har sit tørfoder mens jeg er på arbejde og om natten, men ellers får hun vådkost. Gerne med lidt ekstra vand i. Det hjælper også til at hun får den væske hun har behov for, for at holde nyrerne sunde. Og ved min Delle pige at hun ikke bliver for tyk
Der er heldigvis sket meget de senere år, så selv foder man tidligere rynkede på næsen af (f.eks. Whiskas), er blevet væsentligt bedre. Men et kvalitetsmærke går man aldrig galt i byen med…
De to fodermærker er blandt de bedste på markedet👍
Tillykke med din kommende killing.
Jeg bruger selv Essentials Little Lion i blandingen herhjemme, og tjekkede lige Carnilove Kitten hurtigt, det ser også tiltalende ud. Tjek evt. Purizon ud også.
Jeg bruger i øvrigt altid mindst en 3 mærker eller mere i en blanding for at undgå sarte maver og kræsne katte
Kronisk nyresvigt er nr. 1 dødsårsag blandt voksne katte over 5 år (under er det traumer), så det er desværre ikke altid noget man kan undgå uanset hvad man gør. Men man kan jo forsøge at mindske risikoen/hvornår det bliver et problem for katten. Jeg kan anbefale dagligt vådfoder (så meget katten vil spise, langsom opstart hvis den ikke er vant til det), alt det katten vil spise, samt vandfontæne.