Foder tønde til 2-3 kg foder

Jeg har jo en af de der store tønder til foder hvor der kan være en 10-20 kg i.
Men jeg ville gerne have en mindre tønde til at stå fremme og tage af. Jeg kan bare ikke helt finde et sted at købe sådan en. Har googlet det og kigget lidt på diverse hjemmesider.
Bruger pt. nogle gamle bøtter der engang var småkager i, men ville være rart med en ordentlig en.

vi får tit metal-bøtter til 2-3 kg foder med når vi køber foder til vores katte.
jeg ved disse bøtter osse sælges i bla maxizoo og petworld

Johnny - Tak for det, men nu køber jeg jo ikke rigtig foder andre steder end på nettet :slight_smile: Men kan være jeg lige skal kigge i maxizoo, der ligger en lige overfor hvor vi bor (den i Egå hvor vi var til racefremvisning i foråret :slight_smile: ) og har nogle af de der 20 kr rabat-kuponer

Vi har en her: http://www.unimati.biz/product.asp?product=2847 :slight_smile:

Rikke - Okay, kigger jeg lige på :slight_smile:

Har lige fyldt en op med tørfoder (Hills & Royal Canin i én pærevælling)… Ku’ kun få plads til 2 kg. Producenten påstår 3 kg, men det afhænger vel af hva’ man hælder i.

Just so you know :slight_smile:

følger lige med, er selv på udkig nemmerlig.

Rikke - 2 eller 3 kg gør heller ikke så meget :slight_smile: Bare noget at have til en uges tid eller to i.

Jeg bruger de runde, gennemsigtige plastiktønder som man kan købe fuglekugler i.

De har dem i Føtex, bl.a. :slight_smile:

Olivers har en udmærket spand til 4 kg.

Kig under “Cat accessories” :slight_smile:

Jeg har efterhånden en del metal bøtter fra Royal Canin, de fleste er nok kun til 1½ kg - Har en fra iams på godt 3 kg. tror jeg - Og idag har jeg lige fået en fra dyrlægen da jeg købte royal canin, der kan have ca. 2 kg

Men ellers bruger jeg også plastikspande fra diverse former for slik, fx. Toms spande, osv. :slight_smile:

Jeg så også RC’s nye metaltønder til 2 kg da jeg hentede Simba 19 hjem hos dyrlægen. Tønderne er fine og dem skal jeg da lige have kø’bt mig en del til…RC er ikke mit favoritfoder men sensetivvarianten er ok, så mon ikke jeg kan kregle mig nogle tønder der :ups:

Hej Jeg har 2 metal dåser, fået engang ved køb af foder, kan indeholde 3-4 kg hver, hvor der på den ene ovenikøbet er afbildedet en Singapura :slight_smile: ( på den anden en russer)

Cats og Conni

[quote=Beydana;274749]Olivers har en udmærket spand til 4 kg.

Kig under “Cat accessories” :)[/quote]

Hvis det er killingefoder, kan der faktisk være ca. 8 kg i :wink:

Den er super god - jeg har altid min i brug :slight_smile:

/Mette

Min mor bruger et stort patentglas der ca rummer 2 l vil jeg tro. Det holder foderet friskt. Derudover har hun en stor 10 kg tønde som hun fylder op fra :slight_smile:

Tak for alle forslagene. Nu har jeg da i hvert fald lidt ideer til hvor jeg kan få en bøtte eller glas til det :slight_smile:

jeg har lige hentet en nede i Bonnie i Helsingør fra Royal Canin.

her er lidt billeder af den. Tror godt du kan få en gratis hvis du spørger pænt. det er bare dem der følger med når man køber mad.

Royal Canins metaldåser af forskelligt design får du gratis med, hvis du køber RC foder i f eks Maxizoo - også, hvis det er på tilbud (de har ofte gode tilbud).
Nogle dyrehandlere er flinke og giver dig gerne et par stykker, hvis du spørger pænt og evt køber et eller andet (Fru Poulsens filial i Nrdr Frihavnsgade f eks - de er smaddersøde!). De har også CatDancer-legetøj!

Ligeså kan man i Maxizoo få rektangulære, store Hill’s fodertønder, der rummer 10-12 kg. Jeg fik 2 med gratis på en tilbudsaften, hvor jeg købte 2 store sække RC foder, og betalte ca 100,- for den 3.

[quote=Anika;276544]jeg har lige hentet en nede i Bonnie i Helsingør fra Royal Canin.

her er lidt billeder af den. Tror godt du kan få en gratis hvis du spørger pænt. det er bare dem der følger med når man køber mad.[/quote]

Jeps, jeg har også lige købt RC-foder og fået sådan en fin dåse med… og har én i forvejen med sort baggrund… Dejlige bøtter :slight_smile:

Jeg har een fra en RC killingepakke på Zooplus, og har altid min foderblanding i den. Bare ærgeligt, at jeg ikke længere kan bruge RC-foder pga. allergikat, så det er ikke en mulighed for at få en gratis dåse.